SiFive julkisti RISC-V-arkkitehtuuriin perustuvan HiFive Unmatched -kehitysalustan ITX-kokoluokkaan

HiFive Unmatched on varustettu RISC-V-arkkitehtuuriin perustuvalla SiFive Freedom U740 -järjestelmäpiirillä, joka sisältää neljä U74-ydintä ja yhden S7-ytimen.

Prosessoriarkkitehtuurien maailmassa kaikki tuntevat x86:n, ARM:n ja jopa MIPSin, mutta RISC-V on jäänyt nykypäivänä pienemmälle huomiolle. RISC-V on uusin RISC- eli Reduced Instruction Set Computer -periaatteeseen perustuva prosessoriarkkitehtuuri, jota ylläpitää Californian yliopiston Berkeleyn kampus.

SiFive on RISC-V:n kehittäjien perustama prosessoreita suunnitteleva yritys. Se on tuottanut markkinoille useita erilaisia RISC-V-ytimiä, jotka antavat helpon astinlaudan avoimeen prosessoriarkkitehtuuriin ilman oman sirun suunnittelua. Nyt yhtiö on laajentamassa tarjontaansa PC-puolelle tuomalla markkinoille kokonaisen RISC-V-kehitysalustan Mini-ITX-koossa.

HiFiveksi ristitty kehitysalusta rakentuu Mini-ITX-kokoluokan emolevylle. Emolevyltä löytyy SiFive Freedom U740 -järjestelmäpiiri (4x U74-ydin, 1x S7-ydin), 8 gigatavua emolevylle juotettua DDR4-muistia, 32 Mt Quad SPI Flash-muistia sekä microSD-kortinlukija. Laajennuspaikkoja ovat yksi PCI Express x16 -liitin (x8 sähköisesti) sekä M.2-paikat SSD-asemalle (M-key) ja WiFi-kortille (E-key). Emolevyn liitinvalikoimaan lukeutuvat gigabitin verkkoliitin, neljä USB 3.2 Gen 1 Type-A -liitintä ja yksi MicroUSB-konsoliliitin. Virta emolevylle syötetään perinteisellä 24-pinnisellä ATX-virtaliittimellä.

Lähde: SiFive

NVIDIA julkaisi uudet GeForce 457.09 -ajurit näytönohjaimilleen

Uusien ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leima Watch Dogs: Legion -pelille ja tuki juuri myyntiin saapuneille GeForce RTX 3070 -näytönohjaimille.

NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 457.09 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 457.09 -ajureiden merkittävin uudistus on virallinen Game Ready -leima Watch Dogs: Legion -pelille. Lisäksi ajureissa on viimeisimmät optimoinnit DiRT 5:lle, Ghostrunnerille, Need for Speed: Hot Pursuit Remasteredille ja Xuan-Yuan Sword VII:lle. Uutta on myös tuki vasta myyntiin saapuneille GeForce RTX 3070 -näytönohjaimille.

Tuttuun tapaan ajureissa korjataan myös aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattuja bugeja ovat esimerkiksi For Honor -pelin kaatuminen työpöydälle käynnistyksen yhteydessä GeForce RTX 30 -sarjan näytönohjaimilla, Forza Motorsport 7:n kaatuilu kisan aloituksessa ja joitain FreeSync-näyttöjä koskenut ongelma, jossa puoli näyttöä menee pimeäksi, kun G-Sync kytketään käyttöön. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi RTX 30 -sarjan kulutuksen nouseminen työpödällä normaalia korkeammaksi korkean virkistystaajuuden G-Sync-näytöillä, Warzone-sarjan suorituskykyongelmat RTX 30 -sarjalla sekä vanha tuttu, joillain Forza Motorsport 7:n radoilla esiintyvät mustat raidat kanttareissa. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin NVIDIAn artikkelissa ja ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

EKWB julkaisi täyslaidallisen AMD-brändättyjä nestecoolereita

EKWB:n AMD-brändätty valikoima pitää sisällään prosessori- ja näytönohjainblokit, täyden custom-loop nestejäähdytyskitin sekä AIO-nestekierron näytönohjaimelle.

AMD julkisti aiemmin tällä viikolla uudet RDNA2-arkkitehtuuriin perustuvat Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet. Yhtiö kertoi julkaisun yhteydessä tekevänsä parhaillaan yhteistyötä muun muassa slovenialaisen nestejäähdytykseen erikoistuneen EK Water Blocksin kanssa ja nyt tuon yhteistyön hedelmät ovat nähtävillä.

EKWB:n uuteen AMD:lle räätälöityyn valikoimaan kuuluu täyskokoinen blokki näytönohjaimelle, prosessoriblokki, näytönohjaimen suljettu AIO-nestekierto sekä custom-loop kitti, johon sisältyy kaikki nestekiertoon tarvittavat osat.

EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB – AMD Radeon Edition on varsin perinteinen täyskokoinen blokki näytönohjaimelle. Sen mustan asetaalikannen muotoiluun on haettu inspiraatiota näytönohjainten referenssicoolerista ja blokin päällä on suurikokoinen Radeon-logo, minkä lisäksi blokin alakulmasta löytyvät AMD- ja EKWB-logot.

Blokista on tulossa saataville myös toinen Radeon RX 6800 / RX 6900 -yhteensopiva versio, mutta tällä kertaa ilman erillistä AMD-brändäystä. Tarjolle tulee yhtiön perinteiset materiaalivalinnat: nikkelöity blokki RGB-valaistuksella tai kuparinen ilman valaistusta ja pleksinen tai asetaalimuovinen kansi. Näytönohjaimen takapuolen suojalevyt ovat saatavilla sekä mustina että nikkelöityinä.

EK-Quantum Velocity D-RGB – AMD Ryzen Edition noudattaa Velocity-sarjan blokkien ominaisuuksia, mutta sen ulkonäköä on kustomoitu AMD:lle. Blokin kansi on mustaa asetaalimuovia ja varustettu AMD Ryzen -logolla. Kannen alla on RGB-valaistu LED-nauha ennen blokin kiinnityskehikkoa.

EK-Quantum Power Kit RX 6800/6900 D-RGB P360 – AMD Edition pitää sisällään yllä esitellyt prosessori- ja näytönohjainblokkien lisäksi FLT 120 D5 -vesisäiliö pumpulla, tarvittavat sovittimet, mattamustaa ZMT-letkua, 360 mm:n jäähdyttimen sekä punalapaiset, valaistut AMD:n logoilla varustetut tuulettimet. Mukaan kuuluu myös pullollinen punaista jäähdytysnestetiivistettä.

EK-Quantum Reaction AIO RX 6800/6900 D-RGB P240 – AMD Radeon Edition on suljettu nestekierto niille, jotka haluavat näytönohjaimelle nestejäähdytyksen ilman custom-loop nestekiertoa. Se rakentuu ainakin ulkoisesti vastaavasta näytönohjainblokista, kuin uutisessa ensin kuvailtau Quantum Vector, sekä 240 mm:n jäähdyttimestä ja kahdesta AMD-brändätystä, punalapaisesta tuulettimesta. Myös pumppu on integroitu osaksi jäähdytintä.

Valitettavasti EKWB ei vielä paljastanut, milloin tuotteet ehtivät myyntiin asti tai miten ne on hinnoiteltu.

Lähde: EKWB

Asus julkisti ensimmäiset Radeon RX 6800 -sarjan custom-mallit

Asukselta on luvassa ainakin alkuun kaksi Radeon RX 6800- ja kaksi RX 6800 XT -mallia: ROG Strix LC RX 6800 XT, ROG Strix RX 6800, TUF RX 6800 XT ja TUF RX 6800.

AMD julkisti eilen uudet RDNA2-arkkitehtuuriin perustuvat Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet. Julkaisutapahtumassa nähtiin vain AMD:n referenssimalli, mutta nyt Asus on ensimmäisenä AIB-valmistajana esitellyt oman tarjontansa.

Asuksen uusi ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT -huippumalli on varustettu AIO-nestekierrolla ja hybridijäähdytyksellä. Strix LC:n hybridiblokki on kahden korttipaikan korkuinen ja se sisältää erillisen radiaalituulettimen näytönohjaimen virransyötön ja muiden komponenttien jäähdyttämiseen, sekä itse grafiiikkapiiriä ja muisteja jäähdyttävän blokin. Suljetun nestekierron toisesta päästä löytyy 240 millimetrin jäähdytin. Asus ei kerro tiedotteessaan blokissa käytettävien tuuletinten mallia, mutta mainitsee niiden olevan erikseen nimenomaan jäähdytinkäyttöön suunniteltuja.

Perinteisempää Strix-linjaa noudattaa puolestaan ROG Strix Radeon RX 6800. Sen 2,9 korttipaikan cooleri on ainakin ulkoisesti yhtenevä Asuksen ROG Strix GeForce RTX 30 -sarjan näytönohjainten kanssa ja Asus on suunnitellut oman piirilevynsä kyllin lyhyeksi, jotta viimeinen kolmesta tuulettimesta pääsee puhaltamaan osan ilmasta coolerin ja kortin läpi.

TUF-jengille tulee tarjolle sekä Radeon RX 6800 että RX 6800 XT. Strix RX 6800:n tavoin niiden 2,9 korttipaikan coolerit vaikuttavat ainakin ulkoisesti tutuilta Asuksen tuoreimman sukupolven GeForce-malleista. TUF-sarjan GeForce RTX 30 -sarjan mallit ovat ainakin viime aikoina vakuuttaneet jäähdytykseltään, mikä lupaa hyvää myös uusille TUF Radeoneille. Myös TUF-malleissa käytetään Asuksen omaa, lyhyempää piirilevyä, jotta osa coolerin puhaltamasta ilmasta menee suoraan näytönohjaimen selkäpuolelle.

Asuksen uusista näytönohjaimista yksikään ei noudata AMD:n referenssimallien näyttöliitinvalikoimaa. ROG Strix LC Radeon RX 6800 XT on varustettu yhdellä USB Type-C -liittimellä, kahdella HDMI 2.1 -liittimellä ja yhdellä DisplayPort 1.4a -liittimellä. Muut kolme mallia on varustettu puolestaan yhdellä HDMI 2.1 -liittimellä ja kolmella DisplayPort 1.4a -liittimellä.

Asus ei tiedottanut vielä näytönohjaintensa suositushintoja tai varmistanut, milloin ne ovat tulossa myyntiin.

Lähde: Lehdistötiedote

Intel kertoi lisää tietoa 11. sukupolven Core-prosessoreista (Rocket Lake)

Vaikka tulevat prosessorit valmistetaan edelleen 14 nanometrin prosessilla, ne perustuvat vihdoin uuteen Cove-sarjan arkkitehtuuriin uudelleen viritellyn Skylaken sijasta.

Intel julkaisi päivää ennen AMD:n Zen 3 -prosessoreiden julkaisua blogin, jossa kerrottiin muun muassa 11. sukupolven Rocket Lake -prosessoreiden saapuvan markkinoille ensi vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana. Nyt yhtiö on julkaissut lisää tietoja tulevista prosessoreista.

11. sukupolven Core -prosessorit tullaan valmistamaan edelleen 14 nanometrin valmistusprosessilla, mutta Skylake-arkkitehtuurista on päästy vihdoin ja viimein eroon. Prosessoriytimet perustuvat Cypress Cove -arkkitehtuuriin, eli vanhemmalle prosessille muunnettuun Ice Lakesta tuttuun Sunny Cove -arkkitehtuuriin. Uusi ydinarkkitehtuuri tuo mukanaan selvästi Skylake-pohjaisia arkkitehtuureita paremman IPC:n (Instructions per Clock). Prosessoreiden grafiikkaohjain tulee perustumaan Xe-arkkitehtuurin UHD Graphics -versioon.

Toinen merkittävä uutuus on tuki 20 PCI Express 4.0 -kaistalle suoraan prosessorilta. Kaistat on validoitu käytettäväksi yhdessä PCIe 4.0 x16 -liittimessä ja yhdessä PCIe 4.0 -M.2-liittimessä. Lisäksi prosessoreissa on tuki Intel Deep Learning Boost- ja VNNI- teknologioille (AVX-512 Vector Neural Network Instructions), integroitu USB 3.2 Gen 2×2 -ohjain sekä uusia ylikellotusominaisuuksia. Prosessoreiden rinnalle julkaistaan myös 500-sarjan piirisarjat, mutta prosessorit sopivat myös nykyisiin 400-sarjan emolevyihin.

Intel nosti kuluttajaprosessoreidensa ydinten maksimimäärän 10. sukupolven myötä kymmeneen, mutta 11. sukupolvessa palataan maksimissaan kahdeksaan ytimeen. Uusittu muistiohjain tukee nyt parhaimmillaan DDR4-3200-nopeutta ja Xe-arkkitehtuurin integroidun grafiikkaohjaimen kerrotaan olevan noin 50 % nopeampi, kuin 9. sukupolven iGPU:n. Prosessorin mediayksiköitä on päivitetty tukemaan parhaimmillaan 12-bittisen 4:4:4 4K60 -videon pakkausta HEVC-, VP9- ja SCC -koodekeilla sekä 10-bittisen 4:2:0 4K60 -videon pakkausta AV1-koodekilla. Grafiikkaohjain voi tukea nyt enimmillään kolmea 4K60- tai kahta 5K60-näyttöä samanaikaisesti ja liitinpuolella tuettuina ovat DisplayPort 1.4a sekä HDMI 2.0b.

Lähde: Intel

Uusi artikkeli: Testissä GeForce RTX 3070 -custom-mallit (Asus & MSI)

Testissä Asuksen ja MSI:n omaan piirilevyyn ja jäähdytysratkaisuun pohjautuvat GeForce RTX 3070 -näytönohjaimet.

GeForce RTX 3070 -näytönohjaimien myynti alkoi tänään ja testasimme io-techissä heti tuoreeltaan näytönohjainvalmistajien omat 3070-custom-mallit. Mukana on Asukselta 670 euron hintainen TUF Gaming OC- ja MSI:ltä 650 euron hintainen Gaming X Trio -malli. Testasimme jo pari päivää sitten NVIDIAn oman 3070 Founders Edition -mallin, joka ei kuitenkaan valitettavasti tule julkaisun yhteydessä Suomessa myyntiin.

Tutustumme artikkelissa näytönohjaimien ominaisuuksiin ja vertailemme niiden suorituskykyä. Mukana on myös tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset sekä ylikellotustestit.

Lue artikkeli: Testissä GeForce RTX 3070 -custom-mallit (Asus & MSI)

AMD esitteli Smart Access Memory -teknologian ja muita Radeon RX 6000 -sarjan optimointeja (RDNA2)

Smart Access Memory antaa Ryzen 5000 -sarjan prosessoreille pääsyn koko Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimen muistiin, mikä parantaa suorituskykyä peleissä.

AMD esitteli tänään uudet RDNA2-arkkitehtuuriin perustuvat Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimensa. Näytönohjainten mukana esiteltiin myös joukko uusia teknologioita ja ominaisuuksia, joista osa nivoutuu yhteen marraskuussa myyntiin saapuvien Ryzen 5000 -sarjan prosessoreiden kanssa.

Uudet Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet tukevat uutta Smart Access Memory -ominaisuutta, kun käytössä on Ryzen 5000 -sarjan prosessori ja 500-sarjan piirisarjaan perustuva emolevy. Oletuksena prosessorille näkyy 256 megatavun siivu näytönohjaimen muistista, johon voidaan siirtää tarpeellisia tietoja prosessorin toimesta suoraan.

Smart Access Memoryn avulla prosessorille näkyy 256 megatavun sijasta koko RX 6000 -sarjan näytönohjainten 16 gigatavun GDDR6-muisti. Tämän kerrotaan parantavan suorituskykyä jo olemassa olevissa peleissä 5 – 11 prosenttia ilman, että kehittäjät ovat tehneet asian eteen mitään. Mikäli kehittäjät tulevat hyödyntämään teknologiaa voivat hyödyt olla tulevaisuudessa vielä merkittävästi suurempia.

Kaikki optimoinnit eivät liity grafiikkapiirin tekniikkaan. AMD:n tuoreessa videossa on mukana myös pientä piikittelyä NVIDIAn suuntaan liittyen näytönohjainten fyysisiin toteutuksiin. Videolla AMD kertoo optimoineensa ja suunnitelleensa koko alustaa kokonaisuutena ja nykyiset kotelot huomioiden. Se kehuu uusien Radeon-näytönohjainten olevan paitsi viileämpiä, myös selvästi pienempiä kuin kilpailijan uutuudet, mikä parantaa niiden yhteensopivuutta eri koteloiden kanssa.

RX 6000 -sarjan näytönohjaimet ovat 10,5-tuumaisia eli vajaan 270 millimetrisiä ja 2 / 2,5-korttipaikan korkuisia, mitä on pidetty liki standardimittoina high-end näytönohjaimille. AMD kehaisi lisäksi näytönohjainten virtaliittimien olevan sijoitettu näytönohjaimen takapään yläreunaan helpon kaapelinhallinan vuoksi, kun kilpailijalla on käytössä epästandardi liitin kaapelinhallinnan kannalta vaikeammassa paikassa verrattain rumalla adapterikaapelilla.

AMD:n mukaan kolmen aksiaalituulettimen konfiguraatio pitää näytönohjaimet pelikäytössä hiljaisina ja äänentuoton nousevan vain noin 37 desibelin tasolle. Tuulettimet tukevat nykypäivän standardien mukaan myös ns. Zero RPM -tilaa, eli se pysäyttää tuulettimet, kun grafiikkapiirin lämpötila on kyllin matala. Yhtiö kertoo lisäksi tehneensä yhteistyötä muun muassa EKWB:n kanssa nestejäähdytysratkaisujen parissa uusille näytönohjaimilleen.

AMD julkisti RDNA2-arkkitehtuurin ja Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet

AMD täytti ainakin omien testiensä mukaan lupauksensa ja taistelee nyt tasaväkisesti näytönohjainmarkkinoiden tehokkaimman näytönohjaimen tittelistä.

AMD esitteli tänään kauan odotetun RDNA2-arkkitehtuurin ja siihen perustuvat Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet. NVIDIAn tapaan AMD esitteli aluksi kolme mallia uuteen näytönohjainsarjaansa: RX 6800, RX 6800 XT ja RX 6900 XT.

RDNA2-arkkitehtuurin tavoitteena oli 50 parempi suorituskyky wattia kohden verrattuna edeltävään RDNA-arkkitehtuuriin, mutta Navi 21:llä saavutetaan AMD:n mukaan yleisesti 54 ja RX 6900 XT:n tapauksessa parhaimmillaan jopa 65 % parempi suorituskyky per watti. Parannukset on saavutettu uusilla Compute Unit -yksiköillä, jotka toimivat 30 % aiempaa nopeammin samalla tehonkulutuksella, yleisillä arkkitehtuurin parannuksilla sekä uudella Infinity Cache -välimuistilla. Tulemme tutustumaan Infinity Cacheen ja muihin artikkelissa mainittuihin uudistuksiin tarkemmin tulevassa RDNA2-artikkelissa sekä muussa uutisoinnissa.

Koko nyt esitelty Radeon RX 6000 -kolmikko perustuu yhteen ja samaan Navi 21- eli ”Big Navi” -grafiikkapiiriin. 26,8 miljardista transistorista rakennettu grafiikkapiiri valmistetaan TSMC:n 7 nanometrin valmistusprosessilla ja se rakentuu yhteensä 80 Compute Unit -yksiköstä ja 256-bittisestä muistiväylästä, jonka jatkeena on 16 gigatavua 16 Gbps:n GDDR6-muistia. Näytönohjaimen verrattain kapeaa 512 Gt/s:n muistikaistaa on kompensoitu 128 Mt:n Infinity Cache -välimuistilla, jonka avulla efektiivinen muistikaista olisi teoriassa peräti 1664 Gt/s.  Löydät kunkin mallin oleellisimmat tekniset yksityiskohdat yllä olevasta taulukosta.

RDNA2-arkkitehtuuri ja siihen perustuvat näytönohjaimet tukevat täysin Microsoftin DirectX 12 Ultimate -rajapintaa ja sen uusia ominaisuuksia, kuten säteenseurannan kiihdytys, Variable Rate Shading -teknologia, Mesh-varjostimet sekä Sampler Feedback -teknologia. Useat DX12U-rajapinnan ominaisuuksista on jaettu sisäisesti eri tasoihin, mutta AMD:n uutuuksien osalta nämä tasot varmistuvat vasta myöhemmin. Säteenseurannan osalta AMD on varmistanut jo aiemmin Microsoftin kautta, että tuettuna on vähintään DXR:n tällä hetkellä korkein 1.1 -taso. Myös DirectStorage-rajapinta on luonnollisesti tuettujen ominaisuuksien listassa.

AMD on asemoinut Radeon RX 6900 XT:n NVIDIAn GeForce RTX 3090:n kilpailijaksi, RX 6800 XT:n RTX 3080:n kilpailijaksi ja lopulta RX 6800:n RTX 3070:n kilpailijaksi. Yhtiön omien suorituskykydiojen mukaan Radeon RX 6900 XT peittoaa GeForce RTX 3090:n 4K-resoluutiolla viidessä pelistä kymmenestä ja yhden pelin mennessä tasan, kun käytössä on Rageksi ristitty automaattinen ylikellotustoiminto ja alustana on Ryzen 5000 -sarja, mikä mahdollistaa Smart Access Memory -teknologian hyödyntämisen. RX 6900 XT:n TDP on 50 wattia matalampi, mutta Rage-mode päällä näytönohjain ei välttämättä kunnioita sitä.

Radeon RX 6800 XT peittoaa AMD:n 4K-testeissä GeForce RTX 3080:n niin ikään viidessä pelissä kymmenestä, mutta tällä kertaa tasan meneviä pelejä on kaksi, eikä käytössä ole Rage-ylikellotustilaa tai Smart Access Memoryä. 1440p-resoluutiolla 6800 XT vie nimiinsä peräti kahdeksan peliä kymmenestä. Rage-ylikellotustilan ja Smart Access Memoryn kerrotaan parantavan 6800 XT:n suorituskykyä 4K-resoluutiolla seitsemän pelin valikoimalla 2 – 13 %. Radeon RX 6800:n verrokkina oli vielä NVIDIAn viime sukupolven RTX 2080 Ti, jonka se peittosi kaikissa kymmenessä testipelissä sekä 1440p- että 4K-resoluutiolla Smart Access Memory käytössä.

Radeon RX 6800 ja RX 6800 XT saapuvat myyntiin 18. marraskuuta. Niiden verottomat suositushinnat ovat 579 ja 649 dollaria. Radeon RX 6900 XT saapuu myyntiin 8. joulukuuta 999 dollarin verottomaan suositushintaan.

Kingston julkaisi erittäin keveän HyperX Pulsefire Haste -pelihiiren

Hunajakennorakenteeseen luottava Pulsefire Haste painaa ilman johtoaan vain 59 grammaa.

Erittäin keveät hiiret ovat olleet viime aikoina selvässä nosteessa, eikä Kingston aio jäädä paitsioon. Yhtiö on julkaissut HyperX-pelibrändinsä alla uuden vain 59 grammaa painavan pelihiiren.

HyperX Pulsefire Haste hyödyntää useimpien kilpaveljiensä tavoin avonaista hunajakennorakennetta. Pulsefire Hasten tapauksessa hunajakennoa on käytetty hiiren selän alueella, pohjassa sekä pääpainikkeiden sisäpäädyissä. Symmetrisesti muotoillun hiiren silmänä toimii PixArtin PAW3335, joka kykenee parhaimmillaan 16 000 DPI:n tarkkuuteen. Sensorin luvataan kykenevän 450 tuuman sekuntinopeuteen ja 40 G:n kiihtyvyyksiin.

HyperX on valinnut hiirensä pääpainikkeisiin pölynkestävät TTC Golden Micro -kytkimet, mutta piirilevyn mahdollisista suojauksista yhtiö ei ole maininnut mitään. Hiiren pääkytkimet on luokiteltu kestämään 60 miljoonaa klikkausta. Yhteensä hiiressä on kaksi peukalonäppäintä, DPI-kytkin ja rulla mukaanlukien kuusi HyperX NGenuity -sovelluksen avulla ohjelmoitavaa painiketta, sekä sisäinen muisti yhden kustomoidun profiilin tallentamiseen suoraan itse hiireen.

Pulsefire Hasten tassut ovat pelihiirille tyypilliseen tapaan PTFE:tä (Polytetrafluorieteeni, Teflon) ja mukana toimitetaan vaihtotassut kuluman varalta. Hiiren mukaan kuuluu myös paketti HyperX:n grippiteippejä, joilla voi halutessaan lisätä pitoa hiiren pääpainikkeisiin ja kylkiin.

Hiiren strategiset mitat ovat 124,2 x 38,2 x 66,8 millimetriä ja 59 grammaa ilman johtoa. HyperFlex USB -johdon kera hiiren paino nousee 80 grammaan. HyperX Pulsefire Haste on saatavilla välittömästi yhtiön omasta verkkokaupasta 59,99 euron suositushintaan.

Lähde: Lehdistötiedote, HyperX Pulsefire Haste -tuotesivut

AMD julkaisee tänään uudet Radeon RX 6000 -näytönohjaimet – io-tech seuraa livenä

AMD:n toimitusjohtaja Lisa Su kertoo uusista Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimista alkaen kello 18.00.

AMD julkaisee tänään kello 18:00 uudet Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet. io-tech tulee seuraamaan julkaisua tiiviisti ja lähetämme samanaikaiseti kisastudiomaisen livestream-lähetyksen YouTube-kanavallamme.

Sun odotetaan kertovan yksityiskohtia uudesta RDNA 2 -grafiikka-arkkitehtuurista, Big Navi -koodinimellisestä grafiikkapiiristä sekä siihen perustuvien Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimien ominaisuudet, myyntiintuloajankohdan ja hinnat.

Where Gaming Begins Ep2 -tapahtuma on nähtävissä AMD:n Youtube-kanavalla.

io-tech seuraa AMD:n julkaisutilaisuutta Youtubessa suorana lähetettävässä kisastudiossa klo 17:45 alkaen. Spekuloimme etukäteen tulevaa julkaisua ennakkovuotojen pohjalta sekä seuraamme ja kommentoimme AMD:n live-striimiä ja vedämme lopuksi yhteen julkaistutilaisuuden annin. Studiossa ovat äänessä Sampsa ja Petrus.

Tilaamalla io-techin Youtube-kanavan ilmaiseksi ja klikkaamalla kelloikonia, saat ilmoituksen, kun lähetys alkaa.

Katso io-techin live-striimi Youtubessa