Intel kertoi lisää tietoa 11. sukupolven Core-prosessoreista (Rocket Lake)

Vaikka tulevat prosessorit valmistetaan edelleen 14 nanometrin prosessilla, ne perustuvat vihdoin uuteen Cove-sarjan arkkitehtuuriin uudelleen viritellyn Skylaken sijasta.

Intel julkaisi päivää ennen AMD:n Zen 3 -prosessoreiden julkaisua blogin, jossa kerrottiin muun muassa 11. sukupolven Rocket Lake -prosessoreiden saapuvan markkinoille ensi vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana. Nyt yhtiö on julkaissut lisää tietoja tulevista prosessoreista.

11. sukupolven Core -prosessorit tullaan valmistamaan edelleen 14 nanometrin valmistusprosessilla, mutta Skylake-arkkitehtuurista on päästy vihdoin ja viimein eroon. Prosessoriytimet perustuvat Cypress Cove -arkkitehtuuriin, eli vanhemmalle prosessille muunnettuun Ice Lakesta tuttuun Sunny Cove -arkkitehtuuriin. Uusi ydinarkkitehtuuri tuo mukanaan selvästi Skylake-pohjaisia arkkitehtuureita paremman IPC:n (Instructions per Clock). Prosessoreiden grafiikkaohjain tulee perustumaan Xe-arkkitehtuurin UHD Graphics -versioon.

Toinen merkittävä uutuus on tuki 20 PCI Express 4.0 -kaistalle suoraan prosessorilta. Kaistat on validoitu käytettäväksi yhdessä PCIe 4.0 x16 -liittimessä ja yhdessä PCIe 4.0 -M.2-liittimessä. Lisäksi prosessoreissa on tuki Intel Deep Learning Boost- ja VNNI- teknologioille (AVX-512 Vector Neural Network Instructions), integroitu USB 3.2 Gen 2×2 -ohjain sekä uusia ylikellotusominaisuuksia. Prosessoreiden rinnalle julkaistaan myös 500-sarjan piirisarjat, mutta prosessorit sopivat myös nykyisiin 400-sarjan emolevyihin.

Intel nosti kuluttajaprosessoreidensa ydinten maksimimäärän 10. sukupolven myötä kymmeneen, mutta 11. sukupolvessa palataan maksimissaan kahdeksaan ytimeen. Uusittu muistiohjain tukee nyt parhaimmillaan DDR4-3200-nopeutta ja Xe-arkkitehtuurin integroidun grafiikkaohjaimen kerrotaan olevan noin 50 % nopeampi, kuin 9. sukupolven iGPU:n. Prosessorin mediayksiköitä on päivitetty tukemaan parhaimmillaan 12-bittisen 4:4:4 4K60 -videon pakkausta HEVC-, VP9- ja SCC -koodekeilla sekä 10-bittisen 4:2:0 4K60 -videon pakkausta AV1-koodekilla. Grafiikkaohjain voi tukea nyt enimmillään kolmea 4K60- tai kahta 5K60-näyttöä samanaikaisesti ja liitinpuolella tuettuina ovat DisplayPort 1.4a sekä HDMI 2.0b.

Lähde: Intel

Uusi artikkeli: Testissä GeForce RTX 3070 -custom-mallit (Asus & MSI)

Testissä Asuksen ja MSI:n omaan piirilevyyn ja jäähdytysratkaisuun pohjautuvat GeForce RTX 3070 -näytönohjaimet.

GeForce RTX 3070 -näytönohjaimien myynti alkoi tänään ja testasimme io-techissä heti tuoreeltaan näytönohjainvalmistajien omat 3070-custom-mallit. Mukana on Asukselta 670 euron hintainen TUF Gaming OC- ja MSI:ltä 650 euron hintainen Gaming X Trio -malli. Testasimme jo pari päivää sitten NVIDIAn oman 3070 Founders Edition -mallin, joka ei kuitenkaan valitettavasti tule julkaisun yhteydessä Suomessa myyntiin.

Tutustumme artikkelissa näytönohjaimien ominaisuuksiin ja vertailemme niiden suorituskykyä. Mukana on myös tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset sekä ylikellotustestit.

Lue artikkeli: Testissä GeForce RTX 3070 -custom-mallit (Asus & MSI)

AMD esitteli Smart Access Memory -teknologian ja muita Radeon RX 6000 -sarjan optimointeja (RDNA2)

Smart Access Memory antaa Ryzen 5000 -sarjan prosessoreille pääsyn koko Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimen muistiin, mikä parantaa suorituskykyä peleissä.

AMD esitteli tänään uudet RDNA2-arkkitehtuuriin perustuvat Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimensa. Näytönohjainten mukana esiteltiin myös joukko uusia teknologioita ja ominaisuuksia, joista osa nivoutuu yhteen marraskuussa myyntiin saapuvien Ryzen 5000 -sarjan prosessoreiden kanssa.

Uudet Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet tukevat uutta Smart Access Memory -ominaisuutta, kun käytössä on Ryzen 5000 -sarjan prosessori ja 500-sarjan piirisarjaan perustuva emolevy. Oletuksena prosessorille näkyy 256 megatavun siivu näytönohjaimen muistista, johon voidaan siirtää tarpeellisia tietoja prosessorin toimesta suoraan.

Smart Access Memoryn avulla prosessorille näkyy 256 megatavun sijasta koko RX 6000 -sarjan näytönohjainten 16 gigatavun GDDR6-muisti. Tämän kerrotaan parantavan suorituskykyä jo olemassa olevissa peleissä 5 – 11 prosenttia ilman, että kehittäjät ovat tehneet asian eteen mitään. Mikäli kehittäjät tulevat hyödyntämään teknologiaa voivat hyödyt olla tulevaisuudessa vielä merkittävästi suurempia.

Kaikki optimoinnit eivät liity grafiikkapiirin tekniikkaan. AMD:n tuoreessa videossa on mukana myös pientä piikittelyä NVIDIAn suuntaan liittyen näytönohjainten fyysisiin toteutuksiin. Videolla AMD kertoo optimoineensa ja suunnitelleensa koko alustaa kokonaisuutena ja nykyiset kotelot huomioiden. Se kehuu uusien Radeon-näytönohjainten olevan paitsi viileämpiä, myös selvästi pienempiä kuin kilpailijan uutuudet, mikä parantaa niiden yhteensopivuutta eri koteloiden kanssa.

RX 6000 -sarjan näytönohjaimet ovat 10,5-tuumaisia eli vajaan 270 millimetrisiä ja 2 / 2,5-korttipaikan korkuisia, mitä on pidetty liki standardimittoina high-end näytönohjaimille. AMD kehaisi lisäksi näytönohjainten virtaliittimien olevan sijoitettu näytönohjaimen takapään yläreunaan helpon kaapelinhallinan vuoksi, kun kilpailijalla on käytössä epästandardi liitin kaapelinhallinnan kannalta vaikeammassa paikassa verrattain rumalla adapterikaapelilla.

AMD:n mukaan kolmen aksiaalituulettimen konfiguraatio pitää näytönohjaimet pelikäytössä hiljaisina ja äänentuoton nousevan vain noin 37 desibelin tasolle. Tuulettimet tukevat nykypäivän standardien mukaan myös ns. Zero RPM -tilaa, eli se pysäyttää tuulettimet, kun grafiikkapiirin lämpötila on kyllin matala. Yhtiö kertoo lisäksi tehneensä yhteistyötä muun muassa EKWB:n kanssa nestejäähdytysratkaisujen parissa uusille näytönohjaimilleen.

AMD julkisti RDNA2-arkkitehtuurin ja Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet

AMD täytti ainakin omien testiensä mukaan lupauksensa ja taistelee nyt tasaväkisesti näytönohjainmarkkinoiden tehokkaimman näytönohjaimen tittelistä.

AMD esitteli tänään kauan odotetun RDNA2-arkkitehtuurin ja siihen perustuvat Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet. NVIDIAn tapaan AMD esitteli aluksi kolme mallia uuteen näytönohjainsarjaansa: RX 6800, RX 6800 XT ja RX 6900 XT.

RDNA2-arkkitehtuurin tavoitteena oli 50 parempi suorituskyky wattia kohden verrattuna edeltävään RDNA-arkkitehtuuriin, mutta Navi 21:llä saavutetaan AMD:n mukaan yleisesti 54 ja RX 6900 XT:n tapauksessa parhaimmillaan jopa 65 % parempi suorituskyky per watti. Parannukset on saavutettu uusilla Compute Unit -yksiköillä, jotka toimivat 30 % aiempaa nopeammin samalla tehonkulutuksella, yleisillä arkkitehtuurin parannuksilla sekä uudella Infinity Cache -välimuistilla. Tulemme tutustumaan Infinity Cacheen ja muihin artikkelissa mainittuihin uudistuksiin tarkemmin tulevassa RDNA2-artikkelissa sekä muussa uutisoinnissa.

Koko nyt esitelty Radeon RX 6000 -kolmikko perustuu yhteen ja samaan Navi 21- eli ”Big Navi” -grafiikkapiiriin. 26,8 miljardista transistorista rakennettu grafiikkapiiri valmistetaan TSMC:n 7 nanometrin valmistusprosessilla ja se rakentuu yhteensä 80 Compute Unit -yksiköstä ja 256-bittisestä muistiväylästä, jonka jatkeena on 16 gigatavua 16 Gbps:n GDDR6-muistia. Näytönohjaimen verrattain kapeaa 512 Gt/s:n muistikaistaa on kompensoitu 128 Mt:n Infinity Cache -välimuistilla, jonka avulla efektiivinen muistikaista olisi teoriassa peräti 1664 Gt/s.  Löydät kunkin mallin oleellisimmat tekniset yksityiskohdat yllä olevasta taulukosta.

RDNA2-arkkitehtuuri ja siihen perustuvat näytönohjaimet tukevat täysin Microsoftin DirectX 12 Ultimate -rajapintaa ja sen uusia ominaisuuksia, kuten säteenseurannan kiihdytys, Variable Rate Shading -teknologia, Mesh-varjostimet sekä Sampler Feedback -teknologia. Useat DX12U-rajapinnan ominaisuuksista on jaettu sisäisesti eri tasoihin, mutta AMD:n uutuuksien osalta nämä tasot varmistuvat vasta myöhemmin. Säteenseurannan osalta AMD on varmistanut jo aiemmin Microsoftin kautta, että tuettuna on vähintään DXR:n tällä hetkellä korkein 1.1 -taso. Myös DirectStorage-rajapinta on luonnollisesti tuettujen ominaisuuksien listassa.

AMD on asemoinut Radeon RX 6900 XT:n NVIDIAn GeForce RTX 3090:n kilpailijaksi, RX 6800 XT:n RTX 3080:n kilpailijaksi ja lopulta RX 6800:n RTX 3070:n kilpailijaksi. Yhtiön omien suorituskykydiojen mukaan Radeon RX 6900 XT peittoaa GeForce RTX 3090:n 4K-resoluutiolla viidessä pelistä kymmenestä ja yhden pelin mennessä tasan, kun käytössä on Rageksi ristitty automaattinen ylikellotustoiminto ja alustana on Ryzen 5000 -sarja, mikä mahdollistaa Smart Access Memory -teknologian hyödyntämisen. RX 6900 XT:n TDP on 50 wattia matalampi, mutta Rage-mode päällä näytönohjain ei välttämättä kunnioita sitä.

Radeon RX 6800 XT peittoaa AMD:n 4K-testeissä GeForce RTX 3080:n niin ikään viidessä pelissä kymmenestä, mutta tällä kertaa tasan meneviä pelejä on kaksi, eikä käytössä ole Rage-ylikellotustilaa tai Smart Access Memoryä. 1440p-resoluutiolla 6800 XT vie nimiinsä peräti kahdeksan peliä kymmenestä. Rage-ylikellotustilan ja Smart Access Memoryn kerrotaan parantavan 6800 XT:n suorituskykyä 4K-resoluutiolla seitsemän pelin valikoimalla 2 – 13 %. Radeon RX 6800:n verrokkina oli vielä NVIDIAn viime sukupolven RTX 2080 Ti, jonka se peittosi kaikissa kymmenessä testipelissä sekä 1440p- että 4K-resoluutiolla Smart Access Memory käytössä.

Radeon RX 6800 ja RX 6800 XT saapuvat myyntiin 18. marraskuuta. Niiden verottomat suositushinnat ovat 579 ja 649 dollaria. Radeon RX 6900 XT saapuu myyntiin 8. joulukuuta 999 dollarin verottomaan suositushintaan.

Kingston julkaisi erittäin keveän HyperX Pulsefire Haste -pelihiiren

Hunajakennorakenteeseen luottava Pulsefire Haste painaa ilman johtoaan vain 59 grammaa.

Erittäin keveät hiiret ovat olleet viime aikoina selvässä nosteessa, eikä Kingston aio jäädä paitsioon. Yhtiö on julkaissut HyperX-pelibrändinsä alla uuden vain 59 grammaa painavan pelihiiren.

HyperX Pulsefire Haste hyödyntää useimpien kilpaveljiensä tavoin avonaista hunajakennorakennetta. Pulsefire Hasten tapauksessa hunajakennoa on käytetty hiiren selän alueella, pohjassa sekä pääpainikkeiden sisäpäädyissä. Symmetrisesti muotoillun hiiren silmänä toimii PixArtin PAW3335, joka kykenee parhaimmillaan 16 000 DPI:n tarkkuuteen. Sensorin luvataan kykenevän 450 tuuman sekuntinopeuteen ja 40 G:n kiihtyvyyksiin.

HyperX on valinnut hiirensä pääpainikkeisiin pölynkestävät TTC Golden Micro -kytkimet, mutta piirilevyn mahdollisista suojauksista yhtiö ei ole maininnut mitään. Hiiren pääkytkimet on luokiteltu kestämään 60 miljoonaa klikkausta. Yhteensä hiiressä on kaksi peukalonäppäintä, DPI-kytkin ja rulla mukaanlukien kuusi HyperX NGenuity -sovelluksen avulla ohjelmoitavaa painiketta, sekä sisäinen muisti yhden kustomoidun profiilin tallentamiseen suoraan itse hiireen.

Pulsefire Hasten tassut ovat pelihiirille tyypilliseen tapaan PTFE:tä (Polytetrafluorieteeni, Teflon) ja mukana toimitetaan vaihtotassut kuluman varalta. Hiiren mukaan kuuluu myös paketti HyperX:n grippiteippejä, joilla voi halutessaan lisätä pitoa hiiren pääpainikkeisiin ja kylkiin.

Hiiren strategiset mitat ovat 124,2 x 38,2 x 66,8 millimetriä ja 59 grammaa ilman johtoa. HyperFlex USB -johdon kera hiiren paino nousee 80 grammaan. HyperX Pulsefire Haste on saatavilla välittömästi yhtiön omasta verkkokaupasta 59,99 euron suositushintaan.

Lähde: Lehdistötiedote, HyperX Pulsefire Haste -tuotesivut

AMD julkaisee tänään uudet Radeon RX 6000 -näytönohjaimet – io-tech seuraa livenä

AMD:n toimitusjohtaja Lisa Su kertoo uusista Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimista alkaen kello 18.00.

AMD julkaisee tänään kello 18:00 uudet Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimet. io-tech tulee seuraamaan julkaisua tiiviisti ja lähetämme samanaikaiseti kisastudiomaisen livestream-lähetyksen YouTube-kanavallamme.

Sun odotetaan kertovan yksityiskohtia uudesta RDNA 2 -grafiikka-arkkitehtuurista, Big Navi -koodinimellisestä grafiikkapiiristä sekä siihen perustuvien Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjaimien ominaisuudet, myyntiintuloajankohdan ja hinnat.

Where Gaming Begins Ep2 -tapahtuma on nähtävissä AMD:n Youtube-kanavalla.

io-tech seuraa AMD:n julkaisutilaisuutta Youtubessa suorana lähetettävässä kisastudiossa klo 17:45 alkaen. Spekuloimme etukäteen tulevaa julkaisua ennakkovuotojen pohjalta sekä seuraamme ja kommentoimme AMD:n live-striimiä ja vedämme lopuksi yhteen julkaistutilaisuuden annin. Studiossa ovat äänessä Sampsa ja Petrus.

Tilaamalla io-techin Youtube-kanavan ilmaiseksi ja klikkaamalla kelloikonia, saat ilmoituksen, kun lähetys alkaa.

Katso io-techin live-striimi Youtubessa

Uusi artikkeli: Testissä NVIDIA GeForce RTX 3070 Founders Edition

Testissä NVIDIAn GeForce RTX 30 -sarjan toistaiseksi edullisin näytönohjain eli GeForce RTX 3070.

Saimme NVIDIAlta testiin yhtiön oman Founders Edition -mallin GeForce RTX 3070:sta, jolla testitulokset saa julkaista tänään 27. lokakuuta eli kaksi päivää aiemmin kuin näytönohjainvalmistajien omilla 3070-malleilla. Kaikkien GeForce RTX 3070 -näytönohjaimien myynti alkaa kuitenkin testitulosten porrastamisesta huolimatta 29. lokakuuta klo 15.

Tutustumme tässä artikkelissa NVIDIAn oman 529 euron hintaisen GeForce RTX 3070 Founders Edition -näytönohjaimen ominaisuuksiin ja suorituskykytestit on ajettu 3840×2160-, 2560×1440- ja 1920×1080-resoluutioilla. Mukana on myös tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset sekä ylikellotustestit.

Valitettavasti 3070 Founders Edition ei tule ainakaan heti julkaisun yhteydessä myyntiin NVIDIAn kotisivujen kautta Suomessa, mutta mahdollisesti vasta myöhemmin. 3070-näytönohjainta ostavien kannattaa suunnata katseet torstaina näytönohjainvalmistajien malleihin.

Lue artikkeli: Testissä NVIDIA GeForce RTX 3070 Founders Edition

Lenovo ottaa kotimaisen Varjon virtuaalilasit valikoimiinsa

Varjon virtuaali- ja lisätyn todellisuuden lasit tulevat saataville Lenovon Certified by Varjo -työasemien mukana.

Kotimainen virtuaalilaseihin erikoistunut Varjo ei ole viihtynyt juurikaan otsikoissa. Yhtiön virtuaalilasien erikoisuus on silmän erottelukyvyn ylittävä tarkempi osa keskellä virtuaalilasien näkökenttää.

Nyt yhtiö on ilmoittanut tehneensä jälleenmyyntisopimuksen tietokonejätti Lenovon kanssa. Lenovo tulee markkinoimaan Varjon virtuaali- ja lisätyn todellisuuden laseja ”Certified by Varjo” -merkittyjen työasemien mukana. Tiedotteen mukaan työaseman ostajat voivat hankkia samaan tilaukseen mitkä tahansa Varjon valikoimaan kuuluvista laseista.

Lenovon edustajan mukaan suurin osa nykypäivän yrityskäyttöön suunnatuista virtuaalilaseista on vain yritysversioita kuluttajalaseista, siinä missä Varjon virtuaalilasit on suunniteltu alusta alkaen nimenomaan vaativaan yrityskäyttöön.

Varjon tämän hetken lippulaivatuote on yhtiön VR-2 Pro -virtuaalilasit. Niiden Bionic Display -näytön parhaimmillaan yli 3000 PPI:n tarkkuuden (Pixels Per Inch) kehutaan ylittävän jopa täydellisen 20 / 20 -näön erottelukyvyn näytön tarkemmassa osassa. Bionic Display rakentuu kahdesta 1920×1080 resoluution micro-OLED- ja kahdesta 1440×1600-resoluution AMOLED-paneelista. Virtuaalilasit toimivat 60 / 90 hertsin virkistystaajuudella ja niihin on integroitu 100 hertsin päivitysnopeudella toimiva katseenseuranta. Voit tutustua laseihin tarkemmin niiden tuotesivuilla.

Lähde: Varjo

AMD ostaa FPGA-jätti Xilinxin 35 miljardin dollarin hintaan

Xilinx on FPGA-markkinoiden johtaja ennen Inteliä eli entistä Alteraa.

Netissä liikkui hiljattain huhu, jonka mukaan AMD aikoisi ostaa FPGA-piireihin (Field Programmable Gate Array) erikoistuneen Xilinxin. Xilinxillä on hallussaan suurin osa FPGA-markkinoista ennen Inteliä eli entistä Alteraa. Nyt tuo huhu on osoittautunut oikeaksi.

AMD:n tiedotteen mukaan se tulee ostamaan Xilinxin noin 35 miljardin dollarin eli vajaan 29 miljardin euron hintaan. Koko ostohinta tullaan maksamaan AMD:n osakkeina, eli käteinen raha ei ole vaihtamassa omistajaa. Kaupat tulevat parantamaan AMD:n tuoteportfoliota etenkin palvelin- ja semi-custom-markkinoilla.

Sekä AMD:n että Xilinxin hallitukset ovat jo hyväksyneet kaupat, mutta ne vaativat toteutuakseen vielä kummankin osakkeenomistajien suostumuksen sekä luonnollisesti kilpailuviranomaisten siunauksen. Yhtiöt odottavat saavansa kaupat valmiiksi vuoden 2021 loppuun mennessä. AMD:n arvon arvioidaan olevan kauppojen jälkeen kokonaisuudessaan noin 135 miljardia dollaria.

Kaupan toteutuessa Lisa Su tulee jatkamaan edelleen AMD:n toimitusjohtajana. Xilinxin nykyinen toimitusjohtaja Victor Peng tulee toimimaan Xilinxin toiminnoista vastuussa olevana johtajana, jonka lisäksi ainakin kaksi Xilinxin hallituksen jäsentä tulee liittymään AMD:n hallitukseen.

Lähde: AMD

Applen uudet iPhone 12 ja 12 Pro iFixitin purettavina

26.10.2020 - 20:17 / Petrus Laine Mobiili Kommentit (5)

Uudet iPhonet saavat yleisarvosanakseen 6 / 10. Suurin kritiikki kohdistuu takalasiin, jonka vaihtaminen vaatii koko puhelimen purun ja rungon vaihdon.

Apple julkaisi kuluvan vuoden iPhonet totuttua myöhemmin ilmeisesti koronapandemiaan liittyneiden viivästysten vuoksi. iPhone 12 -mallisto sisältää nyt jo neljä eri mallia, joista iPhone 12 ja 12 Pro ovat nyt päässeet iFixitin purettaviksi.

iPhone 12 ja 12 Pro ovat liki samasta puusta veistettyjä. Mielenkiintoisena yksityiskohtana näytöt toimivat iFixitin mukaan ristiin, vaikka Pro-mallin näytön tyypillinen maksimikirkkaus onkin korkeampi. Näytöt irrotettuina puhelinten suurin ero onkin takakameramoduulin suojakuorissa. Uudet iPhonet on rakennettu liki peilikuvina totutusta, jotta aiempaa suurempi piirilevy on saatu sovitettua paikoilleen. Apple saa kiitosta SIM-lukijastaan, joka on modulaarinen ja helposti vaihdettavissa, jonka lisäksi kaiutinelementit ovat tällä kertaa kiinni standardeilla Phillips-ruuveilla. Puhelimissa on käytetty kuitenkin myös pentalobe-, tri-point- ja standoff-ruuveja.

Puhelinten samankaltaisuus pätee myös akkuun. Molemmissa on käytössä identtinen 10,78 wattitunnin akku ja ne toimivat iFixitin testaamana myös ristiin. Uudet akut ovat viime sukupolvea selvästi pienemmät kapasiteetiltaan, mutta ilmeisesti uudet komponentit ovat samalla aiempaa virtapihimpiä sillä akkukesto ei ole heikentynyt ainakaan Applen virallisen kannan mukaan. iPhone 11 -sukupolvessa nähdyt erikoiset L:n muotoiset akut ovat saaneet väistyä perinteisen suorakaiteen tieltä.

Uusien iPhone 12- ja 12 Pro -mallien emolevy jatkaa tuttua liki identtistä linjaansa. Kahdesta erillisestä piirilevystä muodostuvien emolevyjen ainoat erot ovatkin piirien sarjanumeroissa ja järjestelmäpiirin muistissa. iPhone 12 on varustettu 4 ja 12 Pro 6 gigatavulla LPDDR4-muistia. Puhelinten modeemi on Qualcommin Snapdragon 865 -alustasta tuttu Snapdragon X55, jonka tukena on SDR865 5G- ja LTE-lähetin-vastaanotin. Purkukuvissa näkyy myös Yhdysvaltain mallista löytyvät mmWave 5G -antennit, joista toinen on sijoitettu puhelimen kylkeen ja toinen piiilevyn taakse. Puhelimen takaa löytyy myös 18 magneettia, jotka vastaavat Applen MagSafe-latauksen uuden langattoman version toiminnasta.

Uudet iPhone 12- ja 12 Pro -älypuhelimet saavat iFixitiltä korjausarvosanakseen 6 / 10. Kiitosta Applelle annetaan useimpien oleellisten komponenttien modulaarisuudesta, näytön ja akun vaihdon helppoudesta. Risuja uudet iPhonet saavat puolestaan lasin käytöstä sekä puhelimen etu- että takakuorissa sekä siitä, että takalasin vaihtaminen vaatii koko puhelimen purun ja rungon vaihdon.

Lähde: iFixit