NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 471.68 -ajurit ovat saatavilla Windows 7:sta lähtien kaikille Windows-versioille ja ne tukevat yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Lisäksi yhtiö julkaisi Pascal-arkkitehtuurista lähtien näytönohjaimia tukevat Studio 471.68 -ajurit, jotka ovat saatavilla Windows 10:lle ja 11:lle.

GeForce 471.68 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leima Naraka: Bladepointille, viimeisimmät päivitykset Back 4 Blood -pelin avoimelle beetaversiolle ja Psychonauts 2:lle sekä G-Sync Compatible -leima seitsemälle uudelle Adaptive-sync-näytölle. Mahdollisista suorituskykyparannuksista ei valitettavasti ole mainintoja.

Tuttuun tapaan ajureissa korjataan myös aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattujen bugien joukosta löytyy esimerkiksi pitkään ongelmalistalla viihtynyt Batman Arkham Knightin kaatuilu, jos käytössä on Turbulent Smoke -ominaisuus, artifaktit työpöydällä, kun käytetään 10-bittisiä värejä SDR-tilassa ja Hitman 3:n satunnainen vilkunta, jos v-sync ei ole käytössä. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi The Division 2 -pelissä mahdollisesti näkyvät artifaktit, videoiden nykiminen YouTubessa, kun sivua vieritetään sekä ongelmat tuettujen näyttötilojen tunnistamisessa Samsungin Odyssey G9 -näytöllä. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteesta (PDF) sekä Game Ready -artikkelista.

Studio-ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat viimeisimmät päivitykset Topaz Sharpen AI v3.2:lle, Reallusion Character Creator v3.43:lle, Capture One 21 v14.3.0:lle sekä NVIDIA Omniverselle. Voit tutustua ajureihin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja Studio-blogissa.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä