Mellanox oli vastuussa noin 30 %:sta NVIDIAn datakeskuspuolen liikevaihdosta, mikä riitti ohittamaan pelipuolen liikevaihdon.

Pelikäyttöön suunnatut tuotteet ovat olleet NVIDIAn suurin tulonlähde koko sen historian ajan aina vuoden ensimmäiseen neljännekseen asti. Viime neljänneksellä datakeskukset kuitenkin ohittivat pelipuolen.

NVIDIA kasvatti liikevaihtonsa toisella vuosineljänneksellä uuteen ennätykseen, kun sen liikevaihto kasvoi lähes 3,87 miljardiin dollariin. Poikkeuksellisen neljänneksestä teki datakeskuspuoli, joka nousi Mellanoxin myötä pelipuolta suuremmaksi liikevaihdon lähteeksi. Mellanox-kaupat saatiin valmiiksi huhtikuussa ja se oli vastuussa 14 prosentista koko liikevaihdosta ja 30 prosentista datakeskuspuolen liikevaihdosta. Yhtiön käyttökate laski edeltävän neljänneksen 65,1 %:sta 58,8 prosenttiin, mihin vaikutti merkittävästi Mellanoxin ostosta maksettu 7 miljardia dollaria.

Yhtiön pelipuolen liikevaihto toisella vuosineljänneksellä oli noin 1,65 miljardia dollaria ja se kasvoi 24 % edeltävään neljännekseen ja 26 % viime vuoden toiseen neljännekseen nähden. Ammattilaispuolen liikevaihto oli 203 miljoonaa dollaria, mikä oli 34 % vähemmän kuin edeltävällä neljänneksellä ja 30 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Datakeskusten ennätysliikevaihto oli noin 1,75 miljardia dollaria, mikä oli 54 % enemmän kuin edeltävällä neljänneksellä ja 167 % enemmän kuin viime vuoden toisella neljänneksellä. Automarkkinoihin suuntautuneen osaston liikevaihto oli 111 miljoonaa dollaria, mikä oli 28 % vähemmän kuin edeltävällä neljänneksellä ja 47 % vähemmän kuin vuosi sitten. OEM- ja IP-kaupoista kertyi liikevaihtoa 146 miljoonaa dollaria, mikä oli 6 % enemmän kuin ensimmäisellä neljänneksellä ja 32 % enemmän kuin vuotta aiemmin.

Lähde: NVIDIA

This site uses XenWord.
;