Sähköautomaailman mullistajanakin pidetty Tesla on päättänyt kastaa varpaansa myös tietokonemaailman puolelle. Yhtiön ensimmäinen pelitietokone Tesla Arcade hallinnoi siihen integroidun auton mediajärjestelmää, jolla pyörivät myös modernit AAA-luokan pelit.
Teslan uuden Model S:n virallisten tuotesivujen mukaan Tesla Arcade -mediajärjestelmässä olisi parhaimmillaan 10 TFLOPSin edestä laskentavoimaa, eli suurin piirtein saman verran kuin Sonyn PlayStation 5 -konsolissa. Elon Musk on puolestaan ehtinyt jo twiittailemaan Tesla Arcaden mahdollistavan esimerkiksi Witcher 3:n ja uuden Cyberpunk 2077:n pelaamisen autossa.
Sivustolla ei mainita, millaista rautaa järjestelmä pitää sisällään, mutta luotettavista vuodoistaan tuttu Patrick Schur twiittasi Teslan haluavan AMD:n Navi23-grafiikkapiirin autoihinsa. Nyt Schur on puolestaan twiitannut kuvan diagrammista, joka näyttäisi varmistavan nimenomaan Navi23:n käytön. Muut järjestelmän tiedot kuten mitä prosessoria, käyttöjärjestelmää tai versiota pelistä käytetään ovat vielä täysin tuntemattomia yksityiskohtia.
Lähteet: Tesla, Elon Musk @ Twitter, Patrick Schur @ Twitter (1), (2)
Pitäähän sitä nyt lentosimuja varten ohjain löytyä kun muutenkin pelirauta kunnossa.
Tämä ja Darwinismi yhdessä sai minut hykertelemään.
Kyllä tää taitaa kohta ennemminkin maksaa enemmän kuin Bugatti Veyron.
Varmaan lentosimulaatioita varten ?
Kieltämättä kalenteria itsekin tarkistelin. Toisaalta, Tesla ja Musk, osaa odottaa odottamatonta.
Eihän Teslaa ohjata itse?
Tartun trolliin mutta ei täysin autonomisia autoja ole vielä markkinoilla.
Näyttö kääntyy, eikä siinä liene tarkoituskaan mitään 8 tunnin istuntoja vetää.
Sehän on suoraan Ritari Ässästä. "Tättärärää käkkäräpää, naisia metsästää…"
katso liitettä 534036
Miten se kääntyminen auttaa siihen että se on sivussa?
Tuo voi olla aika mielenkiintoinen jos yrittää nopeasti kääntää ääriasennosta toiseen, ellei tuossa sitten ole niin nopea ohjaus ettei tarvitse otetta muuttaa.
Onneksi, tuo on pykälää mukavempi käyttää, kuin sitä alitehoista jo myyntiin tullessaan vanhaa käyttöjärjestelmää käyttävää Denveriä.
Joitakin kuvia oli missä pyöreä ratti. Tulee ehkä niihin osavaltioihin/maihin missä tuo ei ole sallittu.
Kyllähän sitä jo 2000-luvun alkupuolella Pimp My Ridessä asenneltiin pleikkareita ja boxeja autoihin, että pääsee pelaamaan. 😀
Mitenköhän lie Suomessa? Teslan sivuilla jos menee valitsemaan autoa on tuo hirvitys.
Toivoisin ainakin että jos suomi/eu ei tommoista ole kieltänyt nii nyt äkkiä jonoikumpi sen tekee.
Vaikea sanoa. Eiköhän kuvat muutu lähempänä toimituksia.
Eikö se nyt ole ollut jo aika kauan selvää, mitä kasari"scifiä" Tesla toteuttaa tosimaailmassa?
KITT
Vain cylon-silmä puuttuu.
Kiitos tästä mielikuvasta.
"Tänä viikonloppuna lanitetaan Vantaalla Koivukylän Lidlillä, ens viikonloppuna Kuopiossa Inkilänmäellä."
Onhan se edistys Netflixiin.
On se Musk nero. Mikään ei potuta sähköautoilijaa niin paljoa kuin se "tankkaus" jollain ABC:lla keskellä ei mitään kun se ei onnistukkaan kuten bensavermeessä ja vie sitä paria minsaa vaan vie puolisen tuntia, joten pistetään konsoli autoon, niin voi iloisesti pätkiä päitä örkeiltä sen aikaa kun auto latailee itseään.
Usein pellepelottomien virityksetndumataan jabditten kun joku vaikutusvaltainen firma tarjoaa niitä katsastukseen niin ne onkin OK – tai tulevat jopa pakollisiksi. En kokisi tullaista stongaa ongelmaksi varsinkaan maantiellä, mutta on totta että kaupungissa jos stonga tökkäsee kiinni vaikka takinliepeeseen samalla kun kiihdyttää mutkasta ulos tuoa 2,1-sekunnin kiihdytysvauhtia niin tulee jännää.
Peugeotissa oli sellainen maltilliseseti litistetty ratti ja se oli kyllä oikein hyvä.
Mitä ihmeen käyttöä on jännite- tai ahtomittarilla? Varsinkaan sähköautossa.
Tarkoituksellisen väärinymmärtämisen aika ei ole ohi.
Saivartelenko takaisin, että onnea reissullesi sähköautolla, josta on irroitettu kaikki jänniteanturit.
Mihin tarvitset sitä akkujännittemittaria kojelaudassa? Tuollaiset on jäänyt aikapäiviä pois turhina vipstaakkeleina.
Puhutaanko nyt kummasta, meinaan sähköautossakin se akun varausmittari on käytänössä volttimittari. Ehkä sanoisin että on tarpeellinen.
Vaan onhan polttomoottoriautossakin nyt vaan aivan liian hienoa havaita, että akun jännite on laskenut pätkäajossa, että akku kaipaa vaihtoa tai monesti vähän molempia, ennen kuin se auto makaa hyytyneenä 30 asteen pakkasessa siinä edessä, kun olet jo valmiiksi myöhässä töistä. Ellei se akku ole alunperinkin mennyt pilalle juuri siksi, että sitä on jatkuvasti pidetty huonossa latauksessa, kun ei ole paremmasta tietoa.
Ilmeisesti siinä olisi kuitekin aivan liikaa vaivaa, laittaa se sivuvalikkoon näkyville mittaristossa, joka kyllä osaa valmiiksi tulkita sen huoltovalikon puolella.
Akun varausmittari on vastaava kuin polttomoottoriautoissa bensatankin täyttöasteen mittari. Päivittäisen ajon kannalta olennainen tieto.
Pyydetään sitten öljynpainemittarikin takaisin.
Voisin lähes varmuudella väittää, että ei ole ensimmäinen auto, jossa nuo mainitsemasi ovat ratissa.
Ei varmaan olekaan, mutta on se silti hankalaaJos on vuosikymmeniä käyttänyt viiksellä vilkkua, niin hetken aikaa varmaan käsi sitä vipua hapuilee sieltä ennen kuin muistaa nuo napit.
Ai siinä onnistuu kuitenkin napeilla nuo? Eikös Model 3:ssa ja Model Y:ssä pitänyt pyyhkijät jne nakutella kosketusnäytöltä?
Kirsikkana kakun päälle nuo napit ovat ilmeisesti hipaisukytkimiä.