Uudet GeForce-ajurit tuovat mukanaan liudan Game Ready -leimoja peleille sekä beetatason tuen GPU Integer Scaling- ja Ultra-Low Latency Mode -teknologioille.

NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. Gamescom Game Ready -ajureiksi ristityt GeForce 436.02 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 436.02 -ajurit tuovat mukanaan Game Ready -leimat Apex Legends-, Battlefield V-, Forza Horizon 4-, Strange Brigade- ja World War Z -peleille. Yhtiön mukaan ajurit parantavat RTX-sarjan näytönohjainten suorituskykyä edellä mainituissa peleissä 3 – 23 %. Lisäksi NVIDIA lanseeraa ajureiden mukana beetatason tuen GPU Integer Scaling- ja Ultra-Low Latency Mode -teknologioille, Freestyle Sharpen Filter -suodattimen sekä tuen joukolle uusia G-Sync Compatible -näyttöjä.

Ultra-Low Latatency Mode on AMD:n Radeon Anti-Lagin kaltainen teknologia, joka vähentää syöteviivettä peleissä merkittävästi. Teknologian perustila vastaa aiempaa ”Max_Prerendered_Frames = 1” asetusta ja Ultra-tilan kerrotaan lähettävän uuden ruudun grafiikkapiirille viime hetkellä, ennen kuin sen renderöinti on aloitettava. Ominaisuus toimii DirectX 9- ja 11 -peleissä. GPU Integer Scaling on puolestaan suunnattu retropelien pelaajille. Se mahdollistaa heikkoresoluutioisen kuvan skaalaamisen ilman, että se menettää terävyytään. Ominaisuus vaatii Turing-arkkitehtuuriin perustuvan eli GeForce GTX 16- tai RTX 20 -sarjan näytönohjaimen. Freestyle Sharpen Filter on NVIDIAn ajuritason terävöityssuodatin. Se on toteutettu yhtiön Freestyle-suodatinjärjestelmällä ja mahdollistaa terävöityksen määrän säätämisen 0 – 100 % -asteikolla. Ominaisuus toimii DirectX 9-, 11- 12- ja Vulkan-peleissä.

Ajureiden mukana on tällä kertaa myös poikkeuksellisen iso joukko uusia SLI-profiileita. Uuden tai päivittyneen profiilin ovat saaneet BattleTech, Dakar18, Deep Rock Galactic, Fe, Fear the Night, Heavy Rain, Nelo, Overkill’s The Walking Dead, PC Building Simulator, Remnant: From the Ashes, Starlink: Battle for Atlas ja Warhammer: Chaosbane. Ajurit mahdollistavat nyt myös näytönohjaimen VirtualLink PPC -firmwaren päivityksen suoraan NVIDIAn ohjauspaneelin kautta.

Tuttuun tapaan ajurit korjaavat jälleen joukon aiempien ajureiden ongelmia. Korjattujen bugien listalta löytyy tällä kertaa Shadow of the Tomb Raiderin kaatuilu käynnistyksessä SLI-kokoonpanoilla, aiemmin hotfix-ajureilla korjattu hiiren kursorin renderöintiongelma pelistä poistumisen jälkeen ja kaatuilu AutoCAD 2017 -sovelluksessa valkoiseen tai siniseen ruutuun. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan esimerkiksi Forza Motorsport 7:n tiegrafiikkan korruptoituminen, The Division II -pelin kaatuilu DirectX 12 -tilassa ja Overwatchin kaatuminen ”Your rendering device has been lost” -virheilmoitukseen. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteesta (PDF) ja uusiin tuettuihin teknologioihin yhtiön verkkosivuilta.

Päivitys: TechPowerUp -sivusto on huomannut ajureiden asennusohjelman olevan buginen. Sivuston mukaan se asentaa GeForce Experience -ohjelman riippumatta käyttäjän hyväksynnästä ja kysymättä lupaa.

Päivitys: NVIDIA on korjannut ajureiden asennusohjelman.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

This site uses XenWord.