Vulkan-rajapinnan säteenseurantatuen lisäksi ajureissa on uutta virallinen tuki Immortals: Fenyx Rising -pelille.

AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja APU-piireilleen. Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.11.3 -ajurit ovat saatavilla Windows 7- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön GCN- ja RDNA-arkkitehtuureihin perustuvia näytönohjaimia ja APU-piirejä.

Radeon Software 20.11.3 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat virallinen tuki Immortals: Fenyx Rising -pelille ja Vulkan-rajapinnan virallisille säteenseurantalaajennoksille. Ajurit lisäävät tarkemmin tuen Vulkan-rajapinnan VK_KHR_fragment_shading_rate-, VK_KHR_acceleration_structure-, VK_KHR_ray_tracing_pipeline-, VK_KHR_ray_query-, VK_KHR_deferred_host_operations-, VK_KHR_pipeline_library- ja VK_KHR_shader_terminate_invocation -laajennoksille.

Tuttuun tapaan ajureissa korjataan myös aiempien julkaisujen bugeja. Tällä kertaa korjattuja ongelmia ovat Radeon RX 6000 -sarjan näytönohjainten odotettua heikompi suorituskyky Watch Dogs: Legion- ja Dirt 5 -peleissä, RX 5000-, 500- ja 400 -sarjojen odotettua heikompi suorituskyky Godfallissa sekä RX 6000 -sarjalla esiintyneet grafiikan korruptoitumisongelmat Crysis Remasteredin pelihahmoissa ja Red Dead Redemption 2:ssa 1080p-resoluutiolla. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan useiden DirectX Raytracing -pelien mahdollinen kaatuilu, FreeSyncin aiheuttama vilkunta joissain peleissä, jos peli on asetettu reunattomaan ikkunaan (Borderless windowed), sekä vanha tuttu kuten RX 5700 -sarjalle raportoidut todellista korkeammat lepokellotaajuudet. Ajureissa on poikkeuksellisen pitkä lista sekä korjauksia että tiedossa olevia ongelmia, joten suosittelemme lämpimästi niiden julkaisutiedotteen lukemista.

Lataa AMD:n ajurit täältä

This site uses XenWord.