NVIDIAn uudet GeForce-ajurit lisäävät tuen RTX-teknologialle, mutta sen käyttämä DirectX Raytracing-rajapinta julkaistaan virallisesti vasta Windows 10 October 2018 Update -päivityksen myötä myöhemmin syksyllä.

NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 411.63 -ajureiden myötä yhtiö on hypännyt suoraan 400-sarjan yli Release 410 -sarjaan. Ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön näytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 411.63 -ajureiden muutoslista on selvästi tavanomaista pidempi. Mukana on Game Ready -leimat Assassin’s Creed Odysseylle, Forza Horizon 4:lle ja FIFA 19:lle sekä luonnollisesti uusille GeForce RTX 2080- ja RTX 2080 Ti -näytönohjaimille. Uudet tai päivitety SLI-profiilit on lisätty HOB:lle, Lake Riddenille, NieR:Automatalle, Northgardille, Pure Farming 2018:lle, Raid: World War II:lle, Star Wars: Battlefront II:lle sekä TT Isle of Manille. Uusia tai päivitettyjä 3D Vision -profiileita on puolestaan tarjolla Elder Scrolls: Onlinelle (Good) ja Assassin’s Creed Odysseylle (Not recommended).

Uusien ominaisuuksien puolelta löytyy tuki RTX-teknologialle Turing- ja Volta-arkkitehtuurien näytönohjaimilla, CUDA 10.0 -rajapinnalle, täysi tuki Vulkan 1.1 -rajapinnalle ja HDR-sisällölle Vulkan-rajapinnalla sekä pitkä liuta uusia laajennoksia sekä Vulkan- että OpenGL-rajapinnoille. Lisäksi NVIDIAn ohjauspaneeli näyttää Turing-arkkitehtuuriin (tai myöhempiin) perustuvilla näytönohjaimella näytönohjaimen Boost-kellotaajuudet peruskellotaajuuksien sijasta. RTX-tuen hyödyntäminen DirectX-rajapinnalla vaatii kyllin uuden Windows 10 Insider -koontiversion tai tulevan October 2018 Update -päivityksen.

Tuttuun tapaan ajurit myös korjaavat edellisten ajureiden ongelmia, kuten mikrostutteroinnin käytettäessä näytönohjainta tarkkailevaa ohjelmaa, graafisen korruption GameWorks-asetuksia käyttäessä Tom Clancy’s The Divisionissa ja G-Syncin toimimattomuus Planetside 2:ssa. Tiedossa olevia ongelmia on puolestaan AV-vahvistimien hyppy 5.1-tilasta stereotilaan mikäli kanavaa pitkin ei kulje ääntä viiteen sekuntiin sekä Final Fantasy XV -testiohjelman kaatuminen lopetettaessa Failed to initialize DLSS Library -virheeseen DLSS-tilaa käytettäessä. Final Fantasyn ongelmaan on väliaikaisratkaisuksi tarjottu NVIDIAn ajureiden NGXCoreEtx.dll-tiedoston poistoa ja sen jälkeen ajureiden uudelleenasennusta. Voit tutustua kaikkiin muutoksiin ajureiden julkaisutiedotteesta (PDF).

Ajurit eivät ole vielä tavanomaisessa paikassaan GeForce-sivustolla, vaan ne löytyvät vasta NVIDIA-sivuston ajurihaun kautta.

This site uses XenWord.