NVIDIA on julkaissut poikkeuksellisesti kahdet uudet ajurit näytönohjaimilleen. Pelikäyttöön tarkoitetut GeForce 430.86 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja sisällöntuottajille suunnatut Studio 430.86 -ajurit Windows 10:lle.
GeForce 430.86 -ajurit tukevat kaikkia yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien sekä Kepler-arkkitehtuurin työpöytäversioita. Studio 430.86 -ajurit tukevat Pascal-arkkitehtuuria ja sitä uudempia GeForce, Titan ja Quadro -näytönohjaimia.
GeForce 430.86 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leimat Quake II RTX- ja Assetto Corsa Competizione -peleille, tuki kolmelle uudelle G-Sync Compatible -näytölle sekä HTC Vive Pro Eye -virtuaalilaseille. Näyttö- ja virtuaalilasipäivitykset pätevät myös Studio-ajureihin, jonka lisäksi niiden luvataan tarjoavan parhaan mahdollisen kokemuksen Maya 2019-, 3ds Max 2020-, Arnold 5.3.1.0-, DaVinci Resolve 16- ja 3D Daz Studio -sovelluksissa.
GeForce-ajurit korjaavat tällä kertaa esimerkiksi ajureiden satunnaiset kaatumiset Adobe Premiere Pro -sovelluksessa. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi GTA V:n vilkunta ja grafiikan korruptoituminen MSAA:ta käytettäessä sekä The Division II:n satunnainen kaatuminen DirectX 12 -tilassa. Studio-ajurit pitävät samat peliajureiden korjauksen sekä pitkän listan korjauksia esimerkiksi Optix, Cinema 4D- ja Resolve Studio -sovelluksissa. Myös tiedossa olevien ongelmien lista on identtinen peliajureiden kanssa.
Mistä selviää kumpia ajureita alan käyttämään kun pelaan ja tuotan sisältöä.
Ihan ne ajurit jotka olet asentanut, GeForce tai Studio. Kuulemma nämä nyt julkaistut ovat täysin identtiset ajurit, vaikka julkaisutiedotteet antavat ymmärtää osittain muuta. Jatkossa GeForce- ja Studio-ajurit voivat kuitenkin mennä eri tahtiin ja olla eri kehitysversioita samasta ajurirungosta hieman eri ominaisuuksin
Eipä korjaannu rift s black screen ongelma näilläkään ajureilla, takaisin 417.71 ajureihin sitten.
”Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi GTA V:n vilkunta ja grafiikan korruptoituminen MSAA:ta käytettäessä sekä The Division II:n satunnainen kaatuminen DirectX 12 -tilassa”
Korjaako 430.86 Divison II:n DirectX 12 ongelmat vai ovatko ongelmat nyt vasta tiedostettu?
Kuten siinä lukee, tiedossa olevia ongelmia eli olemassa olevia ongelmia. Eli nyt ovat virallisesti kertoneet olevansa tietoisia ongelmasta.
Ons nää nyt sitten SUPER ajurit ?
Meinaan kun Nvidia väitti julkaisevansa
”jotain, SUPER. ”
mutta en ole nähnyt mitään.
GeForce Hotfix Driver Version 431.18 | NVIDIA
NVIDIA julkaisi juhannuspyhien aikaan näihin ajureihin pohjautuvat Hotfix-ajurit: