NVIDIA on julkaissut uusia ajureita näytönohjaimilleen. GeForce 535.98 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-sukupolvesta lähtien. Yhtiö julkaisi samaan syssyyn myös Studio 535.98 -ajurit.
GeForce 535.98 -ajureiden merkittävin uudistus on Game Ready -tuki Diablo IV:lle. Mukana on myös viimeisimmät päivitykset uusille DLSS 2 -peleille kuten System Shockin remake. Mahdollisista suorituskykyeroista ei ole mainintaa. Voit lukea aiheesta lisää Game Ready -artikkelista.
Tällä kertaa ajureihin on mahtunut mukaan vain yksi pelipuolen bugikorjaus, jonka myötä GeForce Experiencen Freestyle-filttereiden ei pitäisi enää kaataa pelejä. Muita korjattuja bugeja ovat esimerkiksi näytön hetkellinen vilkunta lepotilasta herätessä, jos käytössä on DSR- tai DLDSR-teknologia ja Solidworks 2023:n renderöintiongelmat Enhanced Graphics Performance -optio käytössä. Tiedossa oleviksi ongelmiksi NVIDIA listaa vanhan tutun taivaan vilkkumisen Watch Dogs 2:ssa RTX 4090:llä sekä DPC-viiveiden kasvamisen. Voit tustua kaikkiin muutoksiin ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Studio 535.98 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat NVIDIAn näytönohjaimia Pascal-sukupolvesta lähtien. Ajureiden merkittävintä uutta antia ovat optimoinnit ja tuet useiden sovellusten tekoälyyn keskittyviin uusiin päivityksiin. Mukana on myös Studio-puolelle ensimmäistä kertaa GeForce RTX 4060 Ti -tuki. Voit tutustua ajureihin tarkemmin Studio-blogissa ja ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Päivitys: Uudet ajurit ovat aiheuttaneet useilla käyttäjillä näyttöjen vilkkumista. NVIDIA on nyt julkaissut uudet Hotfix-ajurit ongelman korjaamiseksi.
Diablo 4: my pc is ready!
Omassa koneessa aiheutti näytön vilkkumista ja nettikeskustelujen perusteella samaa on tapahtunut aika monella muullakin. Korjaantui vanhemmilla ajureilla. Korttina 3080Ti.
Näyttää tosiaan olevan aika yleinen, pitänee pysytellä vielä vanhoissa kun tuntuu että lista ongelmista vaan pitenee.
"GeForcen Game Ready -ohjaimilla varmistat parhaan mahdollisen pelikokemuksen suosikkipeleissäsi. Ne on hienosäädetty yhdessä pelinkehittäjien kanssa ja testattu laajasti tuhansilla erilaisilla laitekokoonpanolla, jotta voimme olla varmoja niiden suorituskyvystä ja luotettavuudesta. Game Ready -ohjaimilla saat optimoitua peliasetukset yhdellä klikkauksella, ja ne antavat käyttöösi uusimmat NVIDIA-teknologiat. Siksi ne ovat pelivalmiita – Game Ready." Näin kertoo nvidia noista Game Ready leimoista.
Jossain betassa ne välivideot taisi olla rajoittamattomalla fps:llä ja gpu: t kyykkäili kun fps oli tuhansia, se on jo korjattu silloin betan aikana.
Sama homma.
Vilkkuminen poistuu jos disabloi g-syncin tai tiputtaa hertsejä vilkkuvalta näytöltä.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että tätä esiintyi linuxilla 525 -versiolla. Sen saivat korjattua, ja nyt (vasta) sama tilanne windowsilla. Oireet täysin samat, eli vain toinen näytöistä vilkkuu.
Oletettavasti hotfix ajuri sieltä pusketaan nopeammalla aikataululla ja myöhemmin sama fix seuraavaan normaaliin ajurijulkaisuun.
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/game-ready-drivers/13/519777/geforce-grd-53598-feedback-thread-released-53023/3357978/
Vaikuttaisi tosiaan n. 100% samalta bugilta, joka noissa linux-ajureissa oli taannoin, joten mikä tahansa muu vastaus, kuin että juurisyy selvillä, olisi ollu vähintään mielenkiintoinen Toivotaan, että korjaus tulee pian.
data-unfurl="true" data-result-id="470947" data-url="https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5465" data-host="nvidia.custhelp.com" data-pending="false">
class="link link--external fauxBlockLink-blockLink"
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
NVIDIA Support
data-onerror="hide-parent"/>
nvidia.custhelp.com
Hotfixiä pukkaa
Kommentoi uutista tai artikkelia foorumilla (Kommentointi sivuston puolella toistakseksi pois käytöstä)
Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä