Phanteks on esitellyt Eclipse-koteloperheeseensä uuden P600S-huippumallin, jonka kerrotaan tarjoavan parhaat puolet molemmista maailmoista – hiljaisuutta sekä hyvän jäähdytystehon. Tämä on toteutettu etu- ja kattopaneelin irrotettavilla vaimennuspaneeleilla, joka mahdollistaa tarvittaessa merkittävästi suuremman ilmavirtauksen koteloon. Lasinen vasen kylkipaneeli on saranoitu ja sisustassa on käytetty tekstiilipintaista äänenvaimennusmateriaalia.
Kotelon sisältä löytyy paikat jopa E-ATX-emolevylle sekä 435 mm pitkille lisäkorteille. Levykelkkojen toteutus on modulaarinen ja niitä on mahdollista sijoittaa käyttäjän tarpeiden mukaan eri paikkoihin. Tuuletinpaikkoja on yhteensä seitsemän, joista kolmessa on esiasennettuna 140 mm tuuletin. Eteen on mahdollista asentaa jopa 360 tai 420 mm jäähdytin ja kattoon 280 tai 360 mm jäähdytin. Kotelossa on integroitu PWM-tuuletinsäädin.
Phanteks Eclipse P600S tekniset tiedot:
- Ulkomitat: 240 x 520 x 510 mm (L x K x S)
- Paino: 13,5 kg
- Materiaali: jauhemaalattu teräs, ABS-muovi, karkaistu lasi
- Yhteensopivat emolevyt: E-ATX (280 mm max. leveys), ATX, micro-ATX, mini-ITX
- 3,5 tuuman levypaikat: 4 kpl (laajennettavissa lisävarusteilla kymmeneen)
- 2,5 tuuman levypaikat: 2 kpl
- Laajennuskorttipaikat: 7 kpl
- Lisäkorttien maksimipituus: 435 mm
- Prosessoricoolerin maksimikorkeus: 190 mm
- Tuuletinpaikat: 3 x 120/140 mm edessä, 1 x 120/140 mm takana, 2 x 140 mm tai 3 x 120 mm katossa
- Tuulettimet: 1 x 140 mm takana, 2 x 140 mm edessä
- Jäähdytinyhteensopivuus: 360/420 mm edessä, 120/140 mm takana, 280/360 mm katossa
Uutuus tulee saataville helmikuussa 149,99 dollarin suositushintaan. Ikkunaton malli maksaa kympin vähemmän. Valmistaja myöntää kotelolleen viiden vuoden takuun. Värivaihtoehtoja ovat musta, harmaa ja valkoinen.
Lähde: Phanteks
2,5″ levypaikkoja taitaa kuitenkin olla 3…..
Siis tarvittaessa otetaan ne levyt irti ja ei se sitten enää niin hiljainen olekaan?
Harmittaa vähän Phanteksin tämänkin kotelon materiaalivalinnat, olisi aika hieno, kun tuo olisi tehty tukevasta alumiinista ja nuo etulevyn sivujen ilmanottoaukot olisivat niin isot, että se etulevy voisi olla yhtä palaa. Toki hinta olisi korkeampi, muttei se haittaisi.
Lisäksi ihmettelen sitä kuinka rumiksi koteloiden jalat nykyään tehdään pääasiallisesti. tuossakin on muoviblokit vaan alla.
Eikös Define R6:lla voi tehdä saman tempun avaamalla etuoven ja katon? Maksaakin vähemmän ja on omaan silmään hienompi.
EDIT: Ikkunallinen itseasiassa maksaa lähes saman verran Jimm'sillä.