AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja integroiduille grafiikkaohjaimilleen. AMD Software Adrenalin Edition 22.11.1 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmillä ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Polaris-arkkitehtuurista lähtien sekä Zen-arkkitehtuureihin perustuvien prosessorien integroituja grafiikkaohjaimia.
AMD Software 22.11.1 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat viralliset tuet Call of Duty: Warzone 2.0:lle ja Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesille. Mahdollisista suorituskykyeroista ei ole valitettavasti mainintaa julkaisutiedotteessa.
Tuttuun tapaan ajureissa on korjattu myös aiempien julkaisujen ongelmia. Liiskattujen bugien listalle mahtuivat tällä kertaa esimerkiksi World of Warshipsistä puuttuneet ennustuslinjat RX 6000 -sarjan näytönohjaimilla, MSAA:n aiheuttama grafiikan korruptoituminen OpenGL-sovelluksissa ja odotettua korkeammat muistikellot lepotilassa useamman näytön konfiguraatioilla RX 6000 -sarjan näytönohjaimilla. Tiedossa olevat ongelmat keskittyvät lähinnä videotoistoon. Ikkunan vaihto videotoiston aikana joillain 240 hertsin näytöillä ja korkean ja matalan virkistystaajuuden näyttöjen yhdistelmällä voi aiheuttaa ajurin kaatumisen tai mustan ruudun, Firefoxilla pyöritetyt videot voivat nykiä rautakiihdytys päällä ja näytöllä voi näkyä hetkellistä grafiikan korruptoitumista videon ja peli-ikkunan välillä vaihdellessa. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa.
Mitä merkitystä sillä yhdellä leimalla on? Se, ettei ajurit ole WHQL-leimattuja ei tarkoita ettei ne läpäisisi WHQL-testejä.
Sillä on sellainenmerkitys, että 22.5.1:n jälkeen mikään radeonin (beta-)ajuri ei ole toiminut vakaasti.
Esim. monet pelit kaatuvat 5-10 minuutin pelaamisen jälkeen, mitä ei tapahdu 22.5.1:llä eikä sitä vanhemmilla.
Itse asiassa, kaikki ajurit ’Preview Driver May 2022’ -ajureiden jälkeen ovat toimineet epäluotettavasti.
data-unfurl="true" data-result-id="387646" data-url="https://bbs.io-tech.fi/threads/amd-julkaisi-directx-11-suorituskykyae-optimoivat-preview-driver-may-2022-ajurit.391625/post-10741249" data-host="bbs.io-tech.fi" data-pending="false">
class="link link--external fauxBlockLink-blockLink"
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
AMD julkaisi DirectX 11 -suorituskykyä optimoivat Preview Driver May 2022 -ajurit
bbs.io-tech.fi
Silloinhan tuotiin jotkut DX11:a nopeuttaneet ominaisuudet, jotka kyllä toivat nopeutta lisää mutta kaatavat ne DX11 -pelit.
Esim Days Gone (DX11, UE4) on tällainen peli.
Lähes kaikkia tämän jälkeen tulleita betoja olen kokeillut, ja kaikissa on sama vika.
Tästä on paljon raportoitu maailmalla, mutta eipä ole AMD vielä saanut kuntoon.
Tämän vuoksi käytän edelleen 22.5.1:a
katso liitettä 998660
Jotain outoa tuossa on meneillään kun puolet shadereista ja tmu:sta kadonnut johonkin
Tuossa GPU-Z -versiossa on jotakin vikaa. Näyttää kelloiksikin 0 MHz.
Pitä katsoa löytyisikö vanhempi versio.
Suorisuskyvyssä ei ole kuitenkaan ongelmia.
katso liitettä 998675
Aa joo, mullakin ollut toi. Toi tapahtuu ainakin jos vetää ilman DDU:ta vanhat ajurit uudemman version päälle.
Vanhojen ajureiden asennus suoraan ei auttanut vaan DDU:lla kaikki pois, 22.8.1 takaisin ja nyt vaikuttaisi alivoltitusprofiilikin toimivan.
katso liitettä 1001487
Asensin nämä (DDU:n kanssa), ja nyt näyttävät pelitkin toimivan kaatumatta.
Kommentoi uutista tai artikkelia foorumilla (Kommentointi sivuston puolella toistakseksi pois käytöstä)
Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä