
Jotkut Google Drive -pilvipalvelun työpöytäversion käyttäjistä on raportoinut tiedostojensa yllättävästä katoamisesta kuluneen viikon aikana. Yksi käyttäjä on esimerkiksi kertonut toukokuun jälkeen lisättyjen tiedostojensa kadonneen kokonaan. Ongelma ei ilmeisesti koske sovelluksen Android- ja iOS -versioita ja työpöytäversiossakin se näyttää sijoittuvan välille v84.0.0.0 – 84.0.4.0.
Google Driven tukisivustolla yhtiön työntekijä on kertonut ongelman olevan tiedossa ja sanonut asiaa tutkittavan. Vaikka suoraa korjausta ongelmaan ei vielä ole, Google kehottaa käyttäjiä välttämään Google-tilin ja Drive-työpöytäsovelluksen välisen linkityksen poistamista. Lisäksi käyttäjiä neuvotaan olemaan poistamatta DriveFS-hakemistoa tietokoneiltaan ja tekemään tästä varmuuskopio.
DriveFS-hakemiston polku on seuraava:
- Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFS
- macOS: ~/Library/Application Support/Google/DriveFS
Varmuuskopiointi on suotavaa, vaikka tiedostoja ei olisikaan kadonnut.
Lähde: Wccftech, Google Drive Help
Onkos tässä defaulttina päällä se asetus, että tiedostoja ei pidetä omalla PC:llä vaan vain pilvessä, kuten onedriven kohdalla on?
[~ a wise man once said ~]
Google Drive -käyttäjiltä katosi tiedostoja – nyt Google julkaisi palautusohjeet
mobiili.fi
Mites voi selvittää onko tiedostoja kadonnut ?
Googlen tuki linkki