Ongelma on Googlella tiedossa, mutta korjauspäivityksestä ei vielä ole tietoa.

Jotkut Google Drive -pilvipalvelun työpöytäversion käyttäjistä on raportoinut tiedostojensa yllättävästä katoamisesta kuluneen viikon aikana. Yksi käyttäjä on esimerkiksi kertonut toukokuun jälkeen lisättyjen tiedostojensa kadonneen kokonaan. Ongelma ei ilmeisesti koske sovelluksen Android- ja iOS -versioita ja työpöytäversiossakin se näyttää sijoittuvan välille v84.0.0.0 – 84.0.4.0.

Google Driven tukisivustolla yhtiön työntekijä on kertonut ongelman olevan tiedossa ja sanonut asiaa tutkittavan. Vaikka suoraa korjausta ongelmaan ei vielä ole, Google kehottaa käyttäjiä välttämään Google-tilin ja Drive-työpöytäsovelluksen välisen linkityksen poistamista. Lisäksi käyttäjiä neuvotaan olemaan poistamatta DriveFS-hakemistoa tietokoneiltaan ja tekemään tästä varmuuskopio.

DriveFS-hakemiston polku on seuraava:

  • Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFS
  • macOS: ~/Library/Application Support/Google/DriveFS

Varmuuskopiointi on suotavaa, vaikka tiedostoja ei olisikaan kadonnut.

Lähde: Wccftech, Google Drive Help

This site uses XenWord.
;