Jotkut Google Drive -pilvipalvelun työpöytäversion käyttäjistä on raportoinut tiedostojensa yllättävästä katoamisesta kuluneen viikon aikana. Yksi käyttäjä on esimerkiksi kertonut toukokuun jälkeen lisättyjen tiedostojensa kadonneen kokonaan. Ongelma ei ilmeisesti koske sovelluksen Android- ja iOS -versioita ja työpöytäversiossakin se näyttää sijoittuvan välille v84.0.0.0 – 84.0.4.0.
Google Driven tukisivustolla yhtiön työntekijä on kertonut ongelman olevan tiedossa ja sanonut asiaa tutkittavan. Vaikka suoraa korjausta ongelmaan ei vielä ole, Google kehottaa käyttäjiä välttämään Google-tilin ja Drive-työpöytäsovelluksen välisen linkityksen poistamista. Lisäksi käyttäjiä neuvotaan olemaan poistamatta DriveFS-hakemistoa tietokoneiltaan ja tekemään tästä varmuuskopio.
DriveFS-hakemiston polku on seuraava:
- Windows: %USERPROFILE%\AppData\Local\Google\DriveFS
- macOS: ~/Library/Application Support/Google/DriveFS
Varmuuskopiointi on suotavaa, vaikka tiedostoja ei olisikaan kadonnut.
Lähde: Wccftech, Google Drive Help
Onkos tässä defaulttina päällä se asetus, että tiedostoja ei pidetä omalla PC:llä vaan vain pilvessä, kuten onedriven kohdalla on?
[~ a wise man once said ~]
data-unfurl="true" data-result-id="549999" data-url="https://mobiili.fi/2023/12/07/google-drive-kayttajilta-katosi-tiedostoja-nyt-google-julkaisi-palautusohjeet/" data-host="mobiili.fi" data-pending="false">
class="link link--external fauxBlockLink-blockLink"
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
Google Drive -käyttäjiltä katosi tiedostoja – nyt Google julkaisi palautusohjeet
data-onerror="hide-parent"/>
mobiili.fi
Kommentoi uutista tai artikkelia foorumilla (Kommentointi sivuston puolella toistakseksi pois käytöstä)
Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä