Tiedotteessaan Honor julkaisi uuden älypuhelimen Kiinan markkinoille ja kertoi tulevaisuuden suunnitelmistaan globaalina toimijana.

Viime viikon perjantaina, 22. tammikuuta, kiinalainen Honor julkaisi ensimmäisen tiedotteensa Huaweista irtautumisen jälkeen. Viime marraskuussa uutisoimme Huawein myyvän Honor-brändinsä Shenzhen Zhixin New Information Techonologylle. Myynnin taustalla oli Yhdysvaltain ja Kiinan välisen kauppasodan myötä Huaweille seuranneet rajoitteet ja niiden myötä syntyneet taloudelliset haasteet kiinalaisyritykselle.

Uudessa tiedotteessaan Honor julkisti uuden View40-älypuhelimen ja alusti uutta brändistrategiaansa täysin itsenäisenä yrityksenä. Tiedote painottaa Honorin halua kehittyä globaaliksi ikoniseksi brändiksi, joten yrityksen aikomus pysyä globaaleilla markkinoilla Huaweista eroamisesta huolimatta on varsin selvä. Yhtiö myös määritteli uuden sloganinsa ”Go Beyond”, joka tarkoittaa vapaasti suomennettuna pidemmälle menemistä.

Tiedotteessaan Honor määrittää strategiansa keskittyvän jatkossa kolmeen pääpilariin: Kaikki skenaariot, kaikki kanavat ja kaikki ihmiset, minkä lisäksi myös vanhempi 1+8+N-strategia jatkuu. Käytännössä vanhempi strategia tarkoitti sitä, että julkaisuissa Honor pyrki pitämään yllä laajemman ekosysteemin, joka muodostui puhelimista (1), muista älylaitteista, kuten tableteista, kannettavista tietokoneista ja puettavista älylaitteista (8) sekä verkkoihin liittyvistä laitteista ja ominaisuuksista (N).

Globaaleille markkinoille Honor ei tiedotteessaan julkaise yhtään tuotetta, mutta valmistaja kertoo varmistaneensa yhteistyökumppaneikseen muun muassa AMD:n, Intelin, MediaTekin, Microsoftin, Qualcommin, Samsungin, SK Hynixin ja Sonyn. Yhteistyökumppanilistauksen perusteella voitane olettaa, ettei Huaweita koskeneet kauppapakotteet ainakaan vielä ole periytyneet Honorille, minkä myötä yhtiö pystyy mahdollisesti kilpailemaan globaaleilla markkinoilla entistä omistajayritystään vapaammin.

Lähde: Honor

This site uses XenWord.