NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 416.94 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön Kepler-arkkitehtuuria ja sitä uudempiin arkkitehtuureihin perustuvia näytönohjaimia. Turing-arkkitehtuuriin perustuvat näytönohjaimet ovat tuettuja vain Windows 7- ja 10 -käyttöjärjestelmillä.
GeForce 416.94 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leimat Battlefield V-, Fallout 76 ja Hitman 2 -peleille. Lisäksi ajureissa on uudet 3D Vision -profiilit Fallout 76:lle (Fair) ja Hitman 2:lle (Good). Game Ready -leiman saaneista peleistä Battlefield V on saanut lisäksi tänään päivityksenä tuen DXR-rajapintaan perustuville säteenseurantaefekteille.
Ajureiden korjattujen bugien listalta löytyy tällä kertaa vain GeForce GTX 780 -näytönohjaimia vaivannut hidastelu työpöytäkäytössä. Ajureissa on myös tiedossa olevia ongelmia, kuten GeForce GTX 1080 Ti -näytönohjaimen DPC watchdog violation -virheilmoitukset useamman grafiikkapiirin kokoonpanoissa, jos emolevy hyödyntää PLX:n siltapiirejä, sekä mustaan ruutuun käynnistyvä Hitman 2, jos peli käynnistetään DirectX 11 -rajapinnalla HDR käytössä. Erikoisesti bugilistalta löytyy myös täysin sama GTX 780 -ongelma, jonka ajurit kertovat korjanneensa. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteesta (PDF).
DLSS pelitukea yhä odotellessa..
Ikävää, että tuo on nähty yhdessä ainoassa ”pelissä” (FFXV benchmark) ja S-E peruutti kaiken siihen liittyvän jatkokehityksen.
Jahas nyt on siis RTX ON :eek:. Pelisuorituskykyähän voisi vaikka Sampsa testailla jossain streamissa 😉
Nonii F76 täydel tehol.
Ainakin Hardwareluxx on ehtinyt julkaisemaan benchmarkkeja: Erste Ray-Tracing-Benchmarks: Battlefield V mit DXR im Test – Hardwareluxx
1080p-resoluutiolla kaikki RTX-mallit pystyvät näköjään ihan kohtuullisiin nopeuksiin, mutta isommilla resoluutioilla jäädään reilusti alle 60 fps:n. Vaikka Hardwareluxx ei sitä testannutkaan, niin näyttäisi siltä, että perus-2080 saattaisi olla riittävän nopea (n. 60 fps average) RTX-efektit medium-tasolla vielä resoluutiolla 2560×1080 (21:9).
Tässä toinen
https://youtu.be/SpZmH0_1gWQ
Johtopäätöksenä lienee paras sanoa, että Raytrasing soveltuu nykyisellä sukupolvella lähinnä tekstiseikkailuihin ja vuoropohjaisiin strategiapeleihin…
Noh, eli aika tavalla odotetun kaltaista. 2080ti yhtää vielä ihan kohtuulliseen tulokseen, muttei fps peleihin sekään.
2070 kortilla raytrasingin saa unohtaa niissä tekstiseikkailuissakin…
Mutta pää on auki ja seuraavaa sukupolvea odotellessa!