
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 451.48 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön mobiilinäytönohjaimia Maxwell- ja työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 451.48 -ajurit ovat ensimmäiset Release 450 -sarjan julkaisu ja samalla ensimmäiset DirectX 12 Ultimate -rajapintaa tukevat ajurit. DirectX 12 Ultimate pitää sisällään edellisistä tuttujen ominaisuuksien lisäksi DirectX Raytracing 1.1 -rajapinnan, tuen mesh-varjostimille, sampler feedback -ominaisuudella ja Variable-Rate Shading -ominaisuudelle. Lisäksi tuettuna on Windows 10 May 2020 -päivityksen Hardware-accelerated GPU Scheduling, mikä voi parantaa tietyissä tilanteissa suorituskykyä. Ominaisuus on tuettuna Pascal-arkkitehtuurista lähtien. Ajurit tukevat myös Vulkan 1.2- ja CUDA 11.0 -rajapintoja.
Ajureissa ei ole mukana uusia Game Ready -leimoja peleille, mutta poikkeuksellisen suuri joukko pelejä on saanut uuden tai päivittyneen SLI-profiilin. Profiilit löytyvät nyt DCL – The Game-, Jiu Xiao-, Monster Energy Supercross 2-, MORDHAU-, Overpass-, Planetside 2- (DirectX 11), Sniper Elite V2 Remastered-, Spyro Reignited Trilogy-, System Shock-, The Fisherman – Fishing Planet-, Warhammer Underworlds: Online- ja Wolcen: Lords of Mayhem peleille. Uudet profiilit koskevat Jiu Xiaota, Sniper Elite V2:ta, Surviving the Aftermathia, Warhammeria ja Wolcenia lukuunottamatta vain Turing-arkkitehtuuria (ja tulevia arkkitehtuureita).
Ajurit korjaavat myös joukon aiempien julkaisujen ongelmia. Korjattujen bugien listalta löytyvät tällä kertaa muun muassa Sea of Thievesin renderöintiongelmat, Devil May Cry 5:n objektien vilkunta ja NVIDIA HD Audio -tuen katoaminen näytön unitilaan siirtymisen jälkeen. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi väriliukujen ongelmat Call of Duty: Modern Warfare -pelissä Image Sharpening -ominaisuuden kanssa, HDCP-ongelmat Valve Index VR-laseilla, Sunset Overdriven vihreät grafiikkabugit Depth of Field -ominaisuus käytössä sekä vanha tuttu Forza Motorsport 7:n kanttareissa esiintyvät mustat raidat. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Hardware Accelerated GPU Scheduling | DirectX Developer Blog
devblogs.microsoft.com
Itsellä ainakin nollautui kellotukset ja voltagekäyrät.
Tuli napsautettua tuo GPU schedulerkin päälle ja mutuna tuntuu että fps pysyy tasasempana peleissä. Ei tunnu ainakaan niin paljoa vaeltavan kun aikasemmin vaelsi RTSS overlaytä kattellessa.
Itse en kellottele ja aikaisemmin ei ole millekään käyrillekään ole ollut tarvetta. Täytyy nyt varmaan asennella Afterburner kun nuo tuulettimet alkoivat pumppailemaan näiden asennuksen jälkeen. Ärsyttävää kun ei palautunut edes vanhojen ajurien puhtaalla asennuksella ennalleen.