NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 537.34 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 537.34 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leimat DLSS 2 -skaalausta tukeville Mortal Kombat 1- ja Lies of P -peleille. Valitettavasti mahdollisista suorituskykyeroista aiempiin julkaisuihin ei ole mainintoja. Mukana on myös taas kourallinen uusia G-Sync Compatible -sertifiointeja Adaptive-sync-näytöille. Voit tutustua ajureihin tarkemmin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa.
Tällä kertaa ajureihin on mahtunut mukaan kaksi bugikorjaus: Starfieldin profiili on päivitetty Microsoft Store / Xbox Game Pass -versioon, mitä ikinä sillä sitten tarkoitetaankaan, ja Counter-Strike Global Offensiven ei pitäisi enää kärsiä mustasta ruudusta GeForce Experiencen overlay-toimintoa käytettäessä. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan Halo Infiniten merkittävät suorituskykypudotukset Maxwell-näytönohjaimilla sekä DaVinci Resolven suorituskykyongelmat, jotka juontavat juurensa korkean muistinkäytön epävakauden korjanneeseen päivitykseen. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Starfieldissä ei tainnut mennä pelikohtaiset optimoinnit päälle lainkaan MS Store -versiossa, joten peli pyöri tyypillistä huonommin. Nyt siis korjattu.
Lies of P & Mortal Kombat 1 Game Ready Driver Released, Plus Starfield Performance Improvements
http://www.nvidia.com
Eipä tullu vielä DLSS 3.5 päivitystä. Kai se jouluks tulee.
Eihän sen pitäisikään tulla ajureiden kautta, vaan itse peliin tehtävänä päivityksenä, jos en väärin ole ymmärtänyt.
Nvidia itse sanoo: "When DLSS 3.5 debuts in Cyberpunk 2077 and Cyberpunk 2077: Phantom Liberty this September, and other games and apps this fall"
DLSS 3.5 ominaisuus tulee ajureiden mukana, mut pelin pitää tietenkin tukee sitä.
NVIDIAn uusi DLSS 3.5 -versio parantaa säteenseurantaa – io-tech.fi
http://www.io-tech.fi
Kyseisessä uutisessa lähteenä käytetty samaa sivua, jonka kautta tuon laittamani linkinkin löysin.
Sivulla ei haulla "driver" tai "update" löytynyt kyllä viittausta, että tulisi ajuripäivityksenä, joten lieneeköhän Sampsa keksinyt omiaan
Kyllä se ajurikin omat päivityksensä tarvitsee tuen mahdollistamiseksi vaikkei sitä jossain artikkelissa välttämättä erikseen mainosteta.
Näin varmasti on, mutta onko tietoa siis että DLSS 3.5 tuki ei jo olisi ajureissa mukana?
DLSS 3.5 DLLt on jo ulkona:
NVIDIA DLSS DLL 3.5.0 Download
http://www.techpowerup.com
Ja nämä on mulla käytössä Starfieldissä, toki tässä ei ole mitään ray reconstructionia joka vaatii pelituen.
Phantom libertyn 2.0 päivitystä huhuillaan että voisi tulla jo viikon sisään, niin asiaa voi sitten testata että toimiiko ilman ajuripäivitystä.
Ei ole tietoa onko ray reconstructionille tukea vielä ajureiden puolesta
Odotellaan DLSS 4.0 tukea