
Käymme artikkelissa läpi NVIDIAn uuden Ampere-grafiikka-arkkitehtuurin ominaisuudet pelaamisen näkökulmasta sekä tutustumme GA102-grafiikkapiiriin ja GDDR6X-muisteihin, joita käytetään sekä GeForce RTX 3080- että RTX 3090 -malleissa. Myöhemmin lokakuussa myyntiin saapuva GeForce RTX 3070 käyttää pienempää GA104-grafiikkapiiriä ja GDDR6-muisteja.
Testiartikkeli NVIDIAn omasta GeForce RTX 3080 Founders Edition -näytönohjaimesta julkaistaan 16. syyskuuta. Näytönohjainvalmistajien eli Asuksen, Gigabyten ja MSI:n GeForce RTX 3080 -mallien testi julkaistaan 17. syyskuuta. GeForce RTX 3090 -näytönohjaimien testitulokset saa julkaista 24. syyskuuta. GeForce RTX 3070 -näytönohjaimet saapuvat lokakuussa. NVIDIA ei vielä toistaiseksi julkistanut GeForce RTX 3060- ja 3050-malleja.
Lue artikkeli: Katsaus NVIDIAn Ampere-arkkitehtuuriin ja ominaisuuksiin
Sen voxelirakenteen päälle voidaan myös rakentaa optimoitu rakenne, jonka avulla voidaan hypätä tyhjien alueiden tarkastelut. Mut ei tästä kannata ainakaan tässä threadissä vääntää.
Jos luet sen mun alkuperäisen kommentin niin yritin nimenomaan sanoa, että vaikka minecraft näyttää yksinkertaiselta ja helposti optimoitavalta niin ei se ole yhtään sen helpompi peli optimoida kuin jokin muu peli dxr apin päälle. Loppu on turhaa spekulointia siitä miten minecraft tyyppisen voxeleista koostuvan pelin voisi optimoida paremmin kuin mitä dxr api sallii.
Ihan yksinkertaisin ajatus asiasta voisi olla se, että jos rauta sallisi niiden bounding boxien käytön voxeleina niin voisi löytyä jotain mielenkiintoista optimoitavaa. Ei tarvisi niitä kolmioita kuin npc/pelaajan hahmoille.
Kuten hkultala tossa jo mainitsi, niin ne bounding box rakenteet tulee olemaan käytännössä samankokoiset tiesi niitä rakentava taho mitään minecraftin erikoispiirteitä vai ei. Ihmismieli kuvittelee että kun kyseessä on vaan laatikoita lopullisella tasolla, niin homma toimisi jotenkin eritavalla, vaikka ne kaikki bounding boxit on joka tapauksessa laatikoita.