Modissa korvataan NVIDIAn DLSS-tiedostoja AMD:n FSR 2.0 -tiedostoilla ja muokataan Windowsin rekisteriä tuen mahdollistamiseksi.

AMD julkaisi FidelityFX Super Resolution 2.0 -teknologian hiljattain avoimena lähdekoodina. Nyt yhtiö on täydentänyt tarjontaa tuomalla ladattavaksi valmiit liitännäiset Unreal Engine 4- ja 5 -pelimoottoreille. Merkittävämpänä syynä otsikoihin on kuitenkin modaajien tuorein tempaus.

Modaajat ovat saaneet lisättyä FidelityFX Super Resolution 2.0 -teknologian Cyberpunk 2077 -peliin. PotatoOfDoom1337-nimimerkkiä käyttävä modaaja keksi tavan, jolla NVIDIAn DLSS 2.x -tiedostot voidaan korvata FSR 2.0:n vastaavilla tiedostoilla. Ilmeisesti pelkkien tiedostojen korvaamisen lisäksi pitää tehdä joitain muutoksia Windowsin rekisteriin, mutta lopputuloksena modaus korvaa DLSS-tuen FSR 2.0 -tuella.

TechPowerUp on ehtinyt myös testaamaan modia käytännössä. Sivuston testien mukaan FSR 2.0 on pelissä aavistuksen hitaampi kuin virallisesti tuettu FSR 1.0, mutta eron kuvanlaadussa kerrotaan olevan samalla merkittävä 2.0:n eduksi. Osaltaan ero johtunee myös keskimääräistä huonommaksi tuomitusta FSR 1.0 -toteutuksesta. Ongelmista TPU nostaa esiin ”DLSS 2.1 -tasoiset varjokuvat” etenkin autolla ajettaessa, yhteensopivuusongelmat pelin sisäänrakennetun motion blurrin kanssa sekä joidenkin säteenseurantaefektien renderöinnin oletettua huonommalla resoluutiolla. Muutoin FSR 2.0:n kerrotaan vastaavan pelissä DLSS 2.4:ää.

Lähteet: AMD GPUOpen, VideoCardz, TechPowerUp

This site uses XenWord.
;