Gigantti ja Power kertoivat Black Friday -perjantain myynneistään. Myös io-tech.fi ja Hinta.fi kirjasivat Black Fridayn myötä uusia kävijäennätyksiä.

Gigantti kertoi tehneensä kolmatta vuotta peräkkäin parhaimman myyntituloksen Black Friday -perjantaina ja myyntiä kertyi yhteensä 21,3 miljoonalla eurolla. Kasvua viime vuoden Black Friday -perjantaihin kertyi 24 prosenttia, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Gigantti aloitti nettimyynnin torstai-iltana klo 22 ja miljoonan euron myynti saavutettiin seitsemässä minuutissa. Gigantti.fi:ssä kävijämäärä kasvoi 22 %, nettimyynti 46 % ja Black Fridayn myynnistä noin 40 prosenttia tuli netistä ja 60 prosenttia myymälöistä vuoteen 2016 verrattuna.

Kovista luvuista huolimatta Gigantin verkkosivut olivat heti niiden auettua klo 22 täysin jumissa, kun ostoskorista yritti siirtyä maksamaan. Gigantti oli luonut erillisen odotushuoneen, jossa kuluttajia ohjeistettiin odottamaan selainta päivittämättä tai sulkematta. TechBBS-foorumilla käyttäjät raportoivat odottaneensa jopa pari tuntia ennen kuin pääsivät maksamaan.

Powerin toimitusjohtaja Mika Aron mukaan Power myi perjantai-yönä ensimmäisen 15 minuutin aikana tavaraa 1,1 miljoonalla eurolla. Aron mukaan sivujen toimivuuden varmistamiseksi noin 20 powerilaista oli yöllä töissä.

TechBBS-foorumilla kirjattiin Black Friday -perjantaita edeltäneenä torstaina uusi ennätys samanaikaisissa käyttäjissä, joita oli klo 23 aikoihin 5452. Edellinen samanaikaisten käyttäjien ennätys oli 3850 käyttäjää. io-tech.fi-sivustolla Black Friday -perjantaina sivulatauksia kertyi yhteensä 360 000 ja viime viikolla uudeksi sivulatausennätykseksi kirjattiin 1,98 miljoonaa.

io-techin kanssa yhteistyötä tekevä tekniikkatuotteisiin keskittyvä Hinta.fi-hintavertailu teki uuden viikkokävijäennätyksen viime viikolla yli 150 000 vierailulla. Viime vuoteen verrattuna koko viikon kävijämäärä kasvoi 23 %. Suurin kasvu nähtiin alkuviikolla, kun maanantaista torstaihin kävijämäärät olivat 40-50 % viime vuotta korkeammat. Black Friday -perjantaina kävijämäärä oli lähes identtinen kuin viime vuonna, mutta käyttäjät klikkasivat verkkokauppoihin ostoksille jopa 65 % enemmän kuin viime vuonna. Hinta.fi-hintavertailussa Black Friday -perjantain kävijämäärä on parin viime vuoden ajan vastannut normaalia marraskuun alun viikkokävijämäärää.

Koko viime viikon jatkunut tarjoushuuma päättyy tänään Cyber Monday -maanantaina, joka tunnetaan nettikaupan versiona Black Friday -perjantaista. Hinta.fi-hintavertailussa lanseerattiin Cyber Mondayn kunniaksi uusi Tarjoukset-sivu, joka kerää kätevästi kaikki palvelusta löytyvät tarjoustuotteet samaan näkymään.

Näkymästä voi suodattaa tuotteet halutun tuotekategorian, valmistajan, alennusprosentin tai hinnan perusteella. Myöhemmin tänään näkymään tulee vielä mahdollisuus järjestää tuotteet alennusprosentin mukaan. Oletuksena näkymässä on listattuna yli 10 € hintaiset tuotteet, joiden hinta on tippunut edellisestä vuorokaudesta yli 5 %.

This site uses XenWord.
;