Vielä keskeneräisessä versiossa Shadow of the Tomb Raider -pelistä säteenseurantaefektit käytössä GeForce RTX 2080 Ti ylsi keskimäärin noin 30 - 40 FPS:n suorituskykyyn 1080p-resoluutiolla.

NVIDIA julkisti eilen illlalla uudet GeForce RTX 20 -sarjan näytönohjaimet. Keynote-puheessaan yhtiön toimitusjohtaja Jensen Huang keskittyi suurimman osaa aikaa esittelemään Turing-arkkitehtuurin RT core -ydinten mahdollistamia reaaliaikaisia säteenseurantaefektejä käytännössä.

Huangin keynote-puheesta jäi kuitenkin monen mielestä uupumaan jotain: suorituskykylukemat. NVIDIA ei julkaissut yhdenkään uuden näytönohjaimen suorituskykylukemia nykyisiä näytönohjaimia vastaan, vaan Huang tyytyi toteamaan näytönohjainten olevan kymmenen kertaa Pascal-sukupolvea nopeampia – kunhan testi käyttää hyväkseen sekä RT core-yksikköä että Tensor-ytimiä.

Saksalainen PC Games & Hardware tarjoilee nyt yleisölle ensimmäistä kertaa oikeita suorituskykylukemia uuden malliston lippulaivanäytönohjaimella, GeForce RTX 2080 Ti:llä. Sivusto kuvasi Gamescom-messuilla kameralla pätkän Shadow of the Tomb Raider -pelistä, jossa oli säteenseurantaefektit käytössä. Ruudunpäivitysnopeus oli pätkän alussa 60 – 75 FPS:n välimaastossa, mutta kun valaistusefektejä oli ruudulla enemmän, oli ruudunpäivitysnopeus suuren osan testistä 30 – 40 FPS:n välimaastossa.

Testi ajettiin FullHD- eli 1920×1080-resoluutiolla, mutta tulos ei ole vertailukelpoinen minkään muiden mahdollisten Shadow of the Tomb Raider -testien kanssa säteenseurantaefektien ja keskeneräisen pelin vuoksi. Testistä ei kannata vielä vetää johtopäätöksiä lopullisen version suorituskyvystä, sillä pelin kehittäjät ovat varmistaneet säteenseurantaefektien tulevan peliin vasta ilmestymisen jälkeen tarkemmin määrittelemättömänä ajankohtana julkaistavana päivityksenä.

Lähde: PC Games & Hardware

This site uses XenWord.