Rival 600 -pelihiiren erikoisuudet ovat TrueMove3+-kaksoissensori ja kylkiin asennettavat lisäpainot. Pelkästään lift-off distancea tarkkaileva erillinen sensori kykenee havaitsemaan hiiren nostamisen irti hiirimatosta 0,5 millimetristä millimetriin asti. Kylkiin on mahdollista asentaa painoja, joilla hiiren massaa on mahdollista kasvattaa 96 grammasta 128 grammaan.
Arctis Pro -headsettien Wireless- ja GameDAC-mallit ovat itse kuulokkeiden osalta identtiset, mutta Wireless-malli on nimensä mukaisesti langaton ja GameDac-mallissa on erillinen ESS Sabre 9018 -piiriä käyttävä DAC. Molempien äänenlaatu on jo vakiona erinomainen DTS Headphone:X -tilaäänellä maustettuna, mutta GameDAC-malli tarjoaa vielä bonuksena äänihifistelyyn Hi-Res Audio -tuen. Headset istuu myös kankaisten kuulokepehmusteiden ja pääpannnan ansiosta tukevasti ja ne tuntuvat pidemmissäkin pelisessioissa miellyttäviltä käyttää.
Lue artikkeli: Kokeiltua: Steelseries Rival 600 -pelihiiri & Arctis Pro -headsetit (Wireless & GameDAC)
"Lift-off distancella tarkoitetaan hiiren pohjan etäisyyttä hiirimatosta ja koska sensori lopettaa ja aloittaa hiiren liikkeen seuraamisen. Ominaisuus on tarpeen, jos pelityyliin kuuluu hiiren nopea liu’uttaminen ja nostaminen hiirimatolla, kuten yleensä Counter Strikessä on tapana"
Kaikkea sitä kuulee ja näkee. Onkin ollut aina vähän mysteeri mihin niitä kokolattiamaton kokoisia hiirimattoja tarvitaan.
Jep, noilla kokolattiamatoilla tosiaan pystyy hiirtä liuttumaan mahdollisimman ison matkan kun vanhoilla perinteisillä puolikkaan mikropizzan kokoisilla hiirimatoilla piti hiirtä liuttaa ja nostaa tiuhaan tahtiin. Monilla on pelityylit juurtuneet sieltä ajoilta, eikä välttämättä ole mahdollista oppia uutta vaikka nyt matoissa olisikin tilaa.
Pöydällä ei välttämättä silti riitä tila heiluttaa hiirtä olkapäästä saakka: ainakin allekirjoittaneen hiirimatto on riittävän iso yltääkseen näppäimistön alle eli ensimmäisenä tulee vastaan näppäimistö maton loppumisen sijaan…
Stereo-ääni (/musiikki) on kuulokkeiden testaamiseen umpisurkea olemattomien vaatimustensa takia.
Kokeilehan binaural-äänellä.
(kytke prosessoinnit/tehosteet pois)
Jos oikeasti toistavat mitään tarkasti, niin stereo-äänen ja binaural-äänen välillä on valtava ero immersiossa:
Tästä BattleField4 stereona
Ja binaural-simuloituna[/url]
Jälkimmäisessä pitäisi olla hyvä suuntavaikutelma ja tuntua että äänet tulevat oikeasti kauempaa ja eri etäisyyksiltä.
AKG K700-sarjalaisilla, Beyerin DT990:llä ja HD59x Senkuilla vaikutelma on loistava.
Olipa outoa ettei tässä artikkelissa ollut suurta MAINOS tai KAUPALLINEN YHTEISTYÖ -merkintää.
Sellainen merkintä löytyy niistä jutuista, jotka ovat mainoksia tai kaupallisia yhteistöitä.