
NVIDIAn toimitusjohtaja Jensen Huang esitteli 7. tammikuuta CES 2025 -messujen keynote-esityksen yhteydessä uudet Blackwell-grafiikka-arkkitehtuuriin pohjautuvat GeForce RTX 50 -sarjan näytönohjaimet ja ensimmäisenä myyntiin saapuivat tammikuun lopulla suorituskykyisimmät GeForce RTX 5080- ja 5090-mallit, joita seurasi 20. helmikuuta 5070 Ti ja nyt vuorossa on 5070.
Saimme Asukselta testiin Prime OC -mallin, joka on ainakin paperilla suositushintainen eli 679 euroa. Testitulokset saa julkaista tänään 4. maaliskuuta eli päivää ennen kuin myynti alkaa 5. maaliskuuta klo 16. Tutustumme tässä artikkelissa näytönohjaimien ominaisuuksiin ja suorituskykytestit on ajettu pääasiassa 2560×1440- ja 3840×2160-resoluutioilla ilman säteenseurantaa ja säteenseuranta käytössä sekä kokeilussa on myös uusi DLSS 4 -ominaisuus. Mukana on myös tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset sekä ylikellotustestit.
Asus Prime GeForce RTX 5070 OC
5070:stä tulee saataville NVIDIAn omaan suunnitteluun perustuva Founders Edition -malli sekä näytönohjainvalmistajien omat custom-mallit alkaen 679 euron suositushinnalla. Asukselta Prime OC edustaa suositushintaista mallia ja sen yläpuolella ovat kalliimmat TUF- ja Strix-mallit.
Asus Prime OC on 2,5 korttipaikan korkuinen, 30,4 cm pitkä ja painoa on noin kilon verran. Muovikehikkoon on upotettu kolme 90 mm:n tuuletinta, jotka eivät pyöri lepotilassa. Jäähdytysratkaisu on kyljistä ja takapuolen takaosasta avoin ja suurin osa tuulettimien puhaltamasta ilmasta palaa takaisin kiertoon koteloon. on varustettu BIOS-kytkimellä, josta saa valittua käyttöön Performance-vakiotilan sijaan hiljaisemman Quiet-tilan.
- P-tila: Tuulettimet rasituksessa 59 % (1729 RPM)
- Q-tila: Tuulettimet rasituksessa 57 % (1660 RPM)
Näytönohjain on varustettu kolmella uutta DisplayPort 2.1b -standardia ja UHBR20 80 Gbps -nopeutta tukevalla liittimellä sekä yhdellä HDMI 2.1 -liitännällä.
5070:n TBP- eli Total Board Power -tehonkulutus on 250 wattia eli 30 wattia korkeampi kuin 4070 Superilla ja 50 wattia korkeampi kuin alkuperäisellä 4070:llä. Näytönohjain on varustettu yhdellä ATX 3.1 -standardin mukaisella 16-pinnisellä PCI Express 5.0 12V-2×6-lisävirtaliittimellä, joka sijaitsee keskellä näytönohjainta. Myyntipakkauksen mukana toimitetaan adapteri, johon liitetään kaksi 8-pinnistä PCI Express -lisävirtaliitintä. Minkäänlaista valaistusta näytönohjaimesta ei löydy.
GeForce RTX 5070:ssä on käytössä hieman laskentayksiköiden osalta karsittu GB205-grafiikkapiiri, jossa on käytössä on 6144 CUDA-ydintä, 192 teksturointiyksikköä, 192 tensoriydintä, 48 RT-ydintä ja 80 ROP-yksikköä. Grafiikkapiiri valmistetaan TSMC:n NVIDIAlle optimoidulla 4 nanometrin eli 4N-prosessilla, se rakentuu 31,1 miljardista transistorista ja pinta-ala on 263 neliömillimetriä.
Muistiväylä on 192-bittinen ja sen jatkeena on 12 gigatavua 28 Gbps:n nopeudella toimivaa GDDR7-muistia, jonka myötä muistikaistaa on käytettävissä 672 Gt/s.
Edellisen sukupolven GeForce RTX 4070 Superiin verrattuna 5070:ssä on käytössä vähemmän CUDA-ytimiä (6144 vs 7168), vähemmän teksturointiyksiköitä ja Tensor-ytimiä (192 vs 224) ja vähemmän RT-säteenseurantayksiköitä (48 vs 56), mutta nopeampien GDDR7-muistien ansiosta muistiväylän kaistanleveyttä on 33 % enemmän ja tehonkulutuksen yläraja 30 wattia korkeampi.
Asus on asettanut Prime OC -mallissaan grafiikkapiirin toimimaan 3D-rasituksessa 2557 MHz:n Boost-taajuudella. Todellisuudessa grafiikkapiirin kellotaajuus oli 3D-rasituksessa Cyberpunk 2077 -pelissä 4k-resoluutiolla säteenseurantakäytössä keskimäärin noin 2730MHz.
Testikokoonpano
Suorituskykytesteissä GeForce RTX 5070 -näytönohjainta verrattiin ensisijaisesti edellisen sukupolven 4070 Super-malliin sillä AMD:n samanhintaisella Radeon RX 9070 -näytönohjaimella testitulokset saa julkaista vasta huomenna.
Hintataso Suomessa 4.3.2025
- GeForce RTX 3070 Ti: Suositushinta oli 629 € (ALV 24 %)
- GeForce RTX 5070: alkaen 679 €
- GeForce RTX 4070 Super: Suositushinta oli 689 € (ALV 24 %)
- GeForce RTX 4070 Ti: Suositushinta oli 919 € (ALV 24 %)
- GeForce RTX 4070 Ti Super: Suositushinta oli 919 € (ALV 24 %)
- GeForce RTX 5070 Ti: alkaen 924 €
- Radeon RX 7900 XTX: alkaen 950 €
- GeForce RTX 4080 Super: Suositushinta oli 1149 € (ALV 24 %)
- GeForce RTX 2080 Ti: Ei enää myynnissä, suositushinta oli 1299 €
- GeForce RTX 5080: alkaen 1229 €
- GeForce RTX 3090: Ei enää myynnissä. suositushinta oli 1589 €
- GeForce RTX 4090: Suositushinta oli 1999€ (ALV 24 %)
- GeForce RTX 5090: alkaen 2455 €
Näytönohjaimien testikokoonpano on kasattu Corsairin iCUE 5000T RGB -kotelon sisälle, jonka etupaneelissa kolme 120 mm:n kotelotuuletinta imee viileää ilmaa kotelon sisuksiin ja takapaneelissa yksi 120 mm:n tuuletin puhaltaa lämmintä ilmaa ulos. Testikokoonpanona toimi iCUE LINK H150i LCD AIO -nestekierrolla jäähdytetty AMD:n 8-ytiminen ja 3D-välimuistilla varustettu Ryzen 7 9800X3D -prosessori asennettuna Asuksen ROG Crosshair X870E Hero -emolevylle ja 32 gigatavua DDR5-6000-nopeudella toimivaa keskusmuistia. Käyttöjärjestelmänä on käytössä 64-bittinen Windows 11 asennettuna Corsairin MP700 Pro 2 teratavun M.2 SSD:lle. Kokoonpanon virransyötöstä vastaa Corsairin 1000 watin RM1000x SHIFT -virtalähde.
- AMD Ryzen 7 9800X3D -prosessori (8/16 ydintä/säiettä, boost 5,2 GHz)
- Asus ROG Crosshair X870E Hero -emolevy
- 32 Gt Corsair Dominator Platinum RGB DDR5-6000 (30-36-36-72)
- Corsair MP700 Pro 2 Tt M.2 SSD (PCI Express 5.0)
- Corsair iCUE 5000T RGB -kotelo
- Corsair iCUE LINK H150i LCD -nestejäähdytys
- Corsair RM1000x SHIFT -virtalähde
Näytönohjainten testimetodit
io-techin näytönohjaintesteissä suorituskykyä mitataan pelaamalla peliä 60 sekunnin ajan ja Frameview-sovelluksen avulla mitataan keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus ja minimi, kun 1 % huonoimpia ruutuja jätetään huomioimatta. Kyseessä on tarkemmin ottaen 1. persentiili, kun ruutujen renderöintiajat on muutettu ruudunpäivitysnopeudeksi eli ruutua sekunnissa (FPS, Frame Per Second) ja järjestetty paremmuusjärjestykseen. Tavoitteena on jättää huomioimatta muutama yksittäinen muita hitaammin renderöity ruutu, joka on mahdollisesti poikkeustapaus.
Suorituskykytestit 2560×1440-resoluutioilla
3DMarkin puhtaasti säteenseurantaa käyttävässä DXR-testissä 5070 oli noin 6 % hitaampi kuin 4070 Super johtuen alhaisemmasta RT-yksiköiden lukumäärästä (48 vs 56) ja samalla tasolla AMD:n Radeon RX 7900 XTX:n kanssa.
Cyberpunk 2077:ssä Ultra-kuvanlaatuasetuksilla ilman säteenseurantaa 5070 oli noin 18 % suorituskykyisempi kuin 4070 Super.
Cyberpunk 2077:ssä Ray Tracing Ultra -säteenseurannalla ja DLSS Quality -asetuksilla 5070:n keskimääräinen ruudunpäivityssnopeus oli noin 3 % parempi kuin 4070 Superilla, mutta minimi oli 10 % korkeampi.
Alan Wake 2:ssa High-asetuksilla ilman säteenseurantaa 5070 oli noin 6 % suorituskykyisempi kuin 4070 Super.
Alan Wake 2:ssa High-kuvanlaadulla- ja High-säteenseurannalla 5070 oli noin 2 % suorituskykyisempi kuin 4070 Super.
Black Myth: Wukongissa Cinematic-asetuksilla ilman säteenseurantaa 5070 oli noin 9 % suorituskykyisempi kuin 4070 Super.
Indiana Jonesissa Supreme-asetuksilla 5070 oli noin 6 % suorituskykyisempi kuin 4070 Super.
Peli ei suostunut käynnistymään 3070:n ja 3070 Ti:n 8 gigatavun näyttömuistilla.
Suorituskykytestit 3840×2160-resoluutioilla ilman DLSS-ominaisuuksia
Cyberpunk 2077:ssä Ultra-kuvanlaatuasetuksilla 5070:n keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus oli 41 FPS:llä RTX 3090:n ja 4070 Ti Superin kanssa tasoissa.
Alan Wake 2:ssa High-kuvanlaatuasetuksilla 5070:n ruudunpäivitysnopeus jäi 30 FPS:ään.
Indiana Jonesissa on käytössä säteenseuranta, eikä sitä saa pois päältä. Ajoimme testit Very Ultra -asetuksilla ja 5070:n ruudunpäivitysnopeus jäi 45 FPS:ään.
3DMark Time Spy Extremen grafiikkatulos oli 10665 pistettä.
3DMark Steel Nomad -testin tulos oli 4934 pistettä.
Suorituskykytestit 1920×1080-resoluutioilla
Cyberpunk 2077:ssä Full HD -resoluutiolla keskimääräisessä ruudunpäivitysnopeudessa ei ole juurikaan kärjessä eroa prosessorin/pelimoottorin jarruttaessa menoa. RTX 50 -sarjalaisilla minimi oli kuitenkin vahva, esimerkiksi 5070:llä minimi oli 24 % parempi kuin 4070 Ti Superilla.
Counter-Strike 2:ssa Full HD -resoluutiolla ja Medium-kuvanlaatuasetuksilla 5070 oli 3090:n ja 4070 Ti Superin välimaastossa noin 8 % 5070 Ti:n takana.
DLSS 4 -suorituskyky 3840×2160-resoluutiolla (Multi Frame Generation)
Edellisen sukupolven GeForce RTX 40 -sarjan näytönohjaimilla DLSS 3 kykeni generoimaan yhden keinotekoisen ylimääräisen ruudun jokaisen oikeasti renderöidyn ruudun väliin. GeForce RTX 50 -sarjan uuden DLSS 4 -ominaisuuden ja Multi Frame Generation -teknologian avulla pystytään generoimaan kolme keinotekoista ruutua jokaisen oikeasti renderöidyn ruudun väliin. NVIDIA on korvannut Blackwell-arkkitehtuurissa Optical Flow Generator -yksikön käytön tekoälymallilla ja lisännyt tuen Flip Metering -teknologialle, mikä mahdollistaa ruutujen tahdistuksen aiempaa paremmin. DLSS 4:n Multi Frame Generation on käytettävissä vain GeForce RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla.
Aiemmin DLSS käytti konvoluutiohermoverkkoja (Convolutional Neural Network, CNN) luodakseen uusia pikseleitä analysoimalla paikallista kontekstia ja seuraamalla muutoksia näillä alueilla peräkkäisten ruutujen välillä. Nyt yhtiön mukaan kuuden vuoden kehityksen jälkeen se on saavuttanut DLSS CNN -arkkitehtuurin mahdollisuuksien rajat.
DLSS 4 tuo tullessaan uuden etenkin tekoälyn kuvanluonnissa suosiotaan nostaneen Transformer-mallin, joka mahdollistaa itsetarkkailutoiminnot arvioidakseen kunkin pikselin suhteellista tärkeyttä koko ruudulla ja useiden ruutujen yli. Uusi malli käyttää kaksinkertaisen määrän parametrejä, mutta on toisaalta samalla jopa nelinkertaisesti aiempaa raskaampi. Uuden mallin pitäisi tarjota tietyissä tilanteissa aiempaa parempaa laatua, kuten haastavissa valaistusolosuhteissa, ja käytännön esimerkkeinä on mainittu liikkuvat objektit, kuten tuulettimet ja voimalinjoissa hohdon väheneminen.
NVIDIAn mukaan DLSS 4:sta eli Multi Frame Generation- ja Super Resolution -ominaisuuksia käytettäessä 16 pikselistä jopa 15 on tekoälyllä luotuja, joten pelaajalle näytöllä näkyvä kuva on lähes kokonaan tekoälyn luoma. Valitettavasti tämä jättää mahdollisuuden virheille eli artefakteille, joita peleissä saattaa näkyä.
Testitulosten taulukoissa käytössä olevat DLSS-ominaisuudet on merkitty seuraavasti:
- DLSS 4 = Multi Frame Gen (4X) + Super Resolution Quality
- DLSS 3 = Frame Gen (2X) + Super Resolution Quality
- DLSS Quality = Super Resolution Quality
Cyberpunk 2077:ssa Ray Tracing Ultra -asetuksilla 5070:n ruudunpäivitysnopeus nousi DLSS 4 Multi Frame Generation -ominaisuuden ansiosta 108 FPS:ään, mutta viive alkoi olla jo melko korkea keskimäärin 86 millisekuntia. Pelikokemus ei vastannut FPS-lukemaa sillä lähtötaso oli 33 FPS:ää ilman ylimääräisten ruutujen generointia ja artefaktit ilmenivät suorituskykyisempiä RTX 50 -sarjalaisia näkyvämmin ja haittasivat pelikokemusta.
Alan Wake 2:ssa Ray Tracing High -asetuksilla ja Path Tracing käytössä 5070:n ruudunpäivitysnopeus nousi DLSS 4:llä 57 FPS:ään, mutta viive nousi todella korkeaksi jopa noin 240 millisekuntiin. Pelikokemus ei vastannut lainkaan FPS-lukemaa sillä lähtötaso oli vain 14 FPS:ää ilman ylimääräisten ruutujen generointia ja artefaktit ilmenivät suorituskykyisempiä RTX 50 -sarjalaisia selvästi näkyvämmin. Peli oli näillä kuvanlaatuasetuksilla tuntumaltaan ja kuvanlaadultaan täysin pelikelvoton.
Star Wars Outlawsissa Ray Tracing High -asetuksilla 5070:n ruudunpäivitysnopeus nousi DLSS 4:n ansiosta 125 FPS:ään ja tässä pelissä saavutettiin paras pelikokemus kolmesta testatusta DLSS 4 Multi Frame Generation -ominaisuutta tukevasta pelistä viiveen ollessa noin 65 millisekuntia. Lähtötaso oli 44 FPS ilman ylimääräisten ruutujen generointia eikä pelikokemusta häiritseviä artefakteja havaittu lyhyessä pelitestissä.
Säteenseuranta & DLSS-suorituskyky 3840×2160-resoluutiolla
Black Myth: Wukongissa Cinematic-asetuksilla ja Full Ray Tracing -säteenseurannalla 5070 oli DLSS 3 Frame Generation -ominaisuuden avulla hädin tuskin pelattava 41 FPS:n keskimääräisellä ruudunpäivitysnopeudella. Lisäksi DLSS Quality -asetuksen käyttö aiheutti ruudulla epämiellyttävää välkkymistä, joka korostui liikkeessä.
Microsoft Flight Simulator 2024:ssä Ultra-asetuksilla 5070 oli DLSS 3:n Frame Generation -ominaisuuden ansiosta 3090:n tasolla joten kuten pelattavissa.
S.T.A.L.K.E.R. 2:ssa Epic-kuvanlaatuasetuksilla 5070 oli DLSS 3:n Frame Generation- ja DLSS Quality -ominaisuuksien ansiosta hyvin pelattavissa 74 FPS:n ruudunpäivitysnopeudalla.
Indiana Jonesissa Very Ultra -kuvanlaadulla ja Path Tracing -asetus Highlla 5070:n näyttömuisti ei riittänyt ja peli kaatui.
Tehonkulutusmittaukset
Tehonkulutusta mitattiin seinästä Coltech EMT707CTL -mittarilla, joka kertoo koko kokoonpanon tehonkulutuksen ilman näyttöä. 3D-rasituksena käytettiin Cyberpunk 2077 -peliä Ray Tracing Ultra -asetuksilla 4k-resoluutiolla.
GeForce RTX 5070 -kokoonpanolla tehonkulutus oli 408 wattia eli noin 75 wattia alhaisempi kuin 5070 Ti:llä.
Lämpötilamittaukset
Grafiikkapiirin lämpötila mitattiin GPU-Z-ohjelman avulla ja 3D-rasituksena käytettiin Cyberpunk 2077 -peliä Ray Tracing Ultra -asetuksilla 4k-resoluutiolla
5070:n GB205-grafiikkapiiri toimi Asuksen Prime OC:n jäähdytyksellä BIOS-kytkimen P-asennossa 68-asteisena ja GDDR7-muistit 70-asteisena. Q-asennossa grafiikkapiiri toimi 68-asteisena ja muistit 2 astetta lämpimäpänä 72-asteisena
Melumittaukset
A-painotuksella suoritetuissa melumittauksissa Trotec SL300 -desibelimittari sijoitettiin 60 senttimetrin päähän kiinni olevan kotelon kyljestä. 3D-rasituksena käytettiin Cyberpunk 2077 -peliä Ray Tracing Ultra -asetuksilla 4k-resoluutiolla. Testiympäristön melutasoksi mitattiin 36 desibeliä, kun tietokone oli pois päältä ja 38 desibeliä, kun näytönohjaimen tuulettimet eivät pyörineet. Virallisesti melua mitataan tiettyjen standardien mukaan, joten mittaukset ovat lähinnä suuntaa antavia.
Asuksen Prime OC:n tuulettimet pyörivät BIOS-kytkimen molemmissa P- ja Q-asennossa lähes samalla nopeudella (1729 / 1660 RPM) ja melutaso oli molemmilla miellyttävän hiljainen 38,5 desibeliä.
Ylikellotustestit
Ylikellotustestissä näytönohjain oli asennettuna suljetun Corsairin Corsair iCUE 5000T RGB -kotelon sisälle. Power Limit -tehonkulutuksen ylärajan sai nostettua 300 wattiin (+20 %) . Tuulettimen kierrosnopeuden annettiin olla lämpötilan mukaan automaattisesti säätyvässä Auto-asennossa. Saavutetut kellotaajuudet ovat suuntaa antavia.
Asus ylikellottui grafiikkapiirin osalta +400 MHz eli 2957 MHz:n Boost-taajuudelle, jolloin todellinen kellotaajuus 3D-rasituksessa oli 3DMark TimeSpy Extremessä korkeimmillaan noin 3280 MHz. GDDR7-muistit venyivät vakaasti +2000 MHz eli 32 Gbps:n nopeudelle (2000 MHz). Korkeamman 300 watin Power Limit -rajoituksen myötä kokoonpanon tehonkulutus nousi ylikellotettuna noin 408 watista noin 60 wattia 465 wattiin, grafiikkapiirin lämpötila 68 asteesta 71 asteeseen, muistit 70 asteesta 72 asteeseen ja kokoonpanon melutaso 38,5 desibelistä 40 desibeliin (70% 2126 RPM).
Asus Prime OC:n 3DMark Time Spy Extremen 11955 pisteen grafiikkatulos oli ylikellotettuna 12 % parempi kuin vakiona.
Loppuyhteenveto
NVIDIAn toimitusjohtaja Jensen Huang esitteli RTX 50 -sarjan näytönohjaimet kertomalla 679 euron hintaisen GeForce RTX 5070:n tarjoavan edellisen sukupolven 1999 euron hintaisen lippulaivamalli GeForce RTX 4090:n suorituskyvyn. Nyt kun testit on ajettu pystymme vastaamaan kysymykseen, pitääkö väite paikkaansa. Vastaus on hyvin yksinkertainen, ei pidä. Huang tosin mainitsi itsekin esityksessään heti perään, että vertaus olisi mahdoton ilman tekoälyä, joka viittaa DLSS 4:n Multi Frame Generation -ominaisuuteen eli kolmeen tekoälyn voimin generoitavaan ylimääräiseen ruutuun.
io-techin testeissä 4k-resoluutiolla ja säteenseurannalla 5070:n ruudunpäivitysnopeus eli FPS-lukema saadaan nostettua etäisesti samoille lukemille 4090:n kanssa, mutta kokemus viiveen ja artefaktien kanssa on esimerkiksi Alan Wake 2:ssa on täysin pelikelvoton. Cyberpunk 2077:ssä tilanne oli hieman parempi, mutta yli 80 millisekunnin viive ja artefaktit ilmenivät suorituskykyisempiä RTX 50 -sarjalaisia näkyvämmin ja haittasivat enemmän pelikokemusta. Star Wars Outlawssa 125 FPS-lukemalla pelikokemus oli edes kelvollinen.
Käytännön kokemuksista voidaan vetää yhteen, että DLSS 4 Multi Frame Generation ei pysty taikomaan liian alhaisesta lähtötasosta eli ruudunpäivitysnopeudesta miellyttävää pelikokemusta, vaikka perinteinen FPS-lukema näin antaisikin ymmärtää. Noin 40-60 FPS:n lähtötasolla on mahdollista tuottaa kelvollinen pelikokemus, mutta suositeltavaa on yli 60 FPS:n lähtötaso. Kaikissa tapauksissa negatiivisesti pelikokemukseen vaikuttavat mahdolliset artefaktit joita ilmaantuu pelistä riippuen satunnaisissa tilanteissa sekä kasvava viive.
Paperilla GeForce RTX 5070 on laskentayksiköiden lukumäärän suhteen jopa heikompi kuin edellisen sukupolven GeForce RTX 4070 Super, mutta uudet nopeammat GDDR7-muistit tarjoavat enemmän muistikaistaa ja korkeampi tehonkulutusrajoitus mahdollistaa korkeamman grafiikkapiirin kellotaajuuden.
io-techin testeissä ilman DLSS-ominaisuuksia GeForce RTX 5070 oli 1440p-resoluutiolla pelistä riippuen noin 6-18 % suorituskykyisempi kuin 4070 Super ja kun käyttöön otettiin säteenseuranta ja DLSS Quality -skaalaus, ero kaventui 2-3 %:iin. 12 gigatavun näyttömuistilla 5070 voi suositella korkeintaan 1440p-pelailuun sillä edes DLSS 4 Multi Frame Generation -ominaisuus ja tekoälyn generoimat ylimääräiset ruudut eivät riitä sujuvaan 4k-pelaamiseen.
5070-kokoonpanolla tehonkulutus oli 408 wattia eli noin 60 wattia alhaisempi kuin 5070 Ti:llä. Asuksen Prime OC oli rasituksessa hiljainen ja lämmöt olivat hyvin kurissa. Ylikellotustesteissä näytönohjaimesta saatiin puristettua noin 12 % lisää suorituskykyä.
GeForce RTX 5070 tulee korvaamaan markkinoilla 4070 Superin, mutta käytännössä suorituskykyparannus jäi niin olemattomaksi, että mitään muuta uutta se ei tuo pöytään kuin kaksi ylimääräistä tekoälyn luomaa keinotekoista ruutua enemmän. Niiden avulla pelikokemusta voi hieman sulavoittaa, kunhan lähtötaso on tarpeeksi hyvä, mutta RTX 40 -sarjan yhden ruudun Frame Generation -ominaisuudellakin pärjää vallan mainiosti.
63 kommenttia
Loading new replies...
ツ
Sysop
Sysop
Sysop
Sysop
Sysop
Se ainoa oikea
Sysop
Kapteeni pienkonekorjaaja
☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
#LifeAt150BPM
Näytetään 50 ensimmäistä kommenttia. Lue kaikki kommentit ja keskustele aiheesta foorumilla TechBBS →