Yhtiön mukaan näytönohjainvalmistajile tarkoitetusta kumppaniohjelmasta liikkuu niin paljon huhuja, arvailuja ja epäilyksiä, että se on päättänyt peruuttaa koko ohjelman.

NVIDIA kertoi maaliskuun alussa uudesta GeForce Partner Program -kumppanuusohjelmasta, johon liittyvien valmistajien tuotteita markkinoitaisiin eri kanavissa ja kumppanit pääsisivät muita aikaisemmin käsiksi uusiin grafiikkapiireihin.

HardOCP-sivusto uutisoi kuitenkin pian omiin lähteisiinsä perustuen, että kumppanuusohjelmassa on kyseenalaisia ehtoja. Suurin epäkohta oli vaatimus siitä, että näytönohjainvalmistajan pelibrändin tulisi olla yksinoikeudella pyhitetty GeForce-näytönohjaimille. Tästä syystä esimerkiksi Asus julkaisi Radeon-näytönohjaimille oman Arez-pelibrändin, sillä se ei voinut GPP-kumppanina enää käyttää Republic of Gamers- eli ROG-brändiään Radeon-näytönohjaimien kanssa.

NVIDIA päätti olla kokonaan julkisesti kommentoimatta HardOCP:n juttua ja GPP-kumppaniohjelmaan liittyviä kysymyksiä.

Nyt kaksi kuukautta myöhemmin yhtiö on julkaissut blogikirjoituksen, jossa se kertoo peruuttavansa GPP-kumppaniohjelman sen sijaan, että se lähtisi oikaisemaan virheellistä tietoa. NVIDIAn omien sanojen mukaan se pyysi näytönohjainvalmistajia brändäämään GeForce-näytönohjaimet niin, ettei niitä voisi sekottaa kilpailijan tuotteisiin.

”With GPP, we asked our partners to brand their products in a way that would be crystal clear. The choice of GPU greatly defines a gaming platform. So, the GPU brand should be clearly transparent – no substitute GPUs hidden behind a pile of techno-jargon.”

Lähde: NVIDIA

This site uses XenWord.