NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 496.49 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 496.49 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leima Marvel’s Guardians of the Galaxy -pelille sekä viimeisimmät päivitykset Age of Empires IV:lle, Battlefield 2042:n Early Access -versiolle, Call of Duty: Vanguardille, Chivalry 2:lle, Forza Horizon 5:lle, Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definite Editionille, Jurassic World Evolution 2:lle ja Riders Republicille. Valitettavasti NVIDIA ei ole julkaissut mahdollisia suorituskykeroja aiempiin ajureihin verrattuna. Lisäksi mukana on tuki joukolle uusia G-Sync Compatible -näyttöjä.
Tuttuun tapaan ajureissa on korjattu myös aiempien julkaisujen bugeja. Tällä kertaa korjattuja ongelmia olivat Doom 3: BFG Edition -pelin grafiikan korruptoituminen, Tom Clancy’s The Division 2:n vilkkuminen ja grafiikan korruptoituminen pidemmissä pelisessioissa sekä LG:n OLED C1 -sarjalla tapahtuneet satunnaiset vilkkumiset 1080p-resoluutiolla. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan esimerkiksi Red Dead Redemption 2:n satunnainen kaatuilu Vulkan-rajapinnalla, Deathloopin kaatuilu ja grafiikan korruptoituminen HDR-tilassa, Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpointin tekstuurien vilkunta ja WRC 8- ja WRC 9 -pelien kaatuilu. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja NVIDIAn Game Ready -artikkelissa.
Näköjään pakotetaan myös asentamaan Experience, ei voi ruksittaa pois.
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
Advanced Driver Search | NVIDIA
@Leopardi Ihan hyvin meni mukautettu asennus ilman Experienceä. Varmaan kämmäsit ensimmäisen valinnan xD
Baldurs’s gate 3 alotti myös Vulkan-kaatuilun minulla edellisillä Baldur’s gate compatible ajureilla.
Juu, ei toimi kunnolla nämä ajurit. Työpöydän taustakuvan kirkkaus vilkuu satunnaisesti selaimella videota katsottaessa. Baldurs Gate 3 kaatuu muksahtelee Vulcan -ajurilla.
Ei näy kuin studio ajureita 472.39 versiolla.
Ei liene laajana kokonaisuutena katsottuna tuo ero valtaisa, ainakaan useimmilla näyttiksistä. Voi tietty yksittäisissä peleissä olla suurempaakiin eroa. Sinällään pelioptimointeja on mukana myös Studio-ohjainohjelmistojulkaisuissa. Jotkin optimoinneista voivat toki olla pykälän tai muutaman jäljessä verrattuna pelausvalmiisiin ajureihin. Jk.: On myös ainakin 472.39 RTX / Quadro Desktop and Notebook -julkaisu; Enterprise Production Branch R470 U5.
Jotenkin alkanut tuntumaan että Nvidialla tuppaa olemaan näitä ajuri ongelmia samanlailla kun aikoinaan AMD..
data-unfurl="true" data-result-id="244415" data-url="https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5253" data-host="nvidia.custhelp.com" data-pending="false">
class="link link--external fauxBlockLink-blockLink"
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
GeForce Hotfix Driver Version 496.61 | NVIDIA
data-onerror="hide-parent"/>
nvidia.custhelp.com
Mutta ei nähtävästi vielä ole Red Dead Redemption 2 ongelmaa korjattu, ainakaan tuossa listauksessa ei lue?
Kommentoi uutista tai artikkelia foorumilla (Kommentointi sivuston puolella toistakseksi pois käytöstä)
Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä