Testasimme AMD:n uusien Vega-grafiikkaohjaimella varustettujen Ryzen APUjen suorituskyvyn Counter Strike: Global Offensive- ja Playerunknown's Battleground -peleillä.

io-techin alkuperäisen Ryzen APU -artikkelin pelitesteissä keskityttiin testaamaan suorituskykyä Full HD -resoluutiolla kohtalaisen uusilla ja raskailla peleillä, kuten The Witcher 3- ja Rise of the Tomb Raider.

Suosittu eSports-peli CS: GO pyörii tunnetusti hieman vaatimattomallakin raudalla ja kunnon pelimyllyillä ruudunpäivitysnopeus nousee satoihin ruutuihin sekunnissa. PUBG on puolestaan noussut nopeasti nettipelaajien suosiksi, mutta sen pyörittäminen vaatii alhaisimmillakin Very Low -kuvanlaatuasetuksilla suorituskykyisen pelikoneen.

 

CS: GO testattiin pelin Auto-kuvanlaatuasetuksilla, joissa on käytössä 8x MSAA -reunojenpehmennys, Very High Shaderit ja muuten High-asetukset. Pelasimme peliä kahteen kertaan 30 sekunnin pätkän Deathmatchia Dust-kentässä siten, että emme kuolleet testijakson aikana ja laskimme ruudunpäivitysnopeuksien keskiarvon. Mitatut tulokset olivat hyvin tasaisia ja heitto tuloksissa jäi 1-2 FPS:ään.

Ryzen 5 2400G pyöritti CS: GO:ta 79 FPS:n keskimääräisellä ruudunpäivitysnopeudella, kun Ryzen 3 2200G jäi alle 70 FPS:ään. Molemmilla APUilla kuvanlaatuasetuksia kannattaa laskea Low-asetuksille, jolloin minimi nousee selvästi yli 60 FPS:n.

PUBGissa kummankaan Ryzen APUn suorituskyky ei riittänyt pyörittämään peliä kovinkaan järkevästi edes Very Low -kuvanlaatuasetuksilla ja ruudunpäivitysnopeus jäi 30 FPS:ään. Ainoa toivo saada peli pyörimään edes etäisesti lähellä 60 FPS:n ruudunpäivitysnopeutta on pudottaa resoluutio esim. 1280×720:een.

Ryzen 5 2400G:llä keskimääräinen ruudunpäivitysnopeus jäi 31 FPS:ään. Ryzen 3 2200G:llä ruudunpäivitysnopeus oli lähes yhtä hyvä kuin Ryzen 5 2400G:llä, mutta kummankaan vääntö eri riittänyt läheskään Full HD -resoluutiolla pelin pyörittämiseen sulavasti.

Tulokset päivitetään mukaan alkuperäiseen artikkeliin.

This site uses XenWord.
;