Uusissa ajureissa on Game Ready -leima uudelle Indiana Jonesille ja virallinen tuki jopa viidelle muulle enemmän tai vähemmän uudelle pelille.

NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 566.36 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Voit tutustua ajureihin lähemmin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa sekä ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).
GeForce 566.14 -ajureiden uudet ominaisuudet ja pelioptimoinnit:
- Game Ready -leima Indiana Jones and the Great Circlelle (DLSS 3)
- Tuki Warhammer 40 000: Space Marine 2:lle (DLSS 3)
- Tuki Marvel Rivalsille (DLSS 3)
- Tuki Path of Exile 2:lle (DLSS)
- Tuki Forza Motorsportille (DLSS)
- Tuki Delta Forcelle (DLSS)
Korjatut bugit:
- Forza Horizon 5:n kaatuilu pelatessa
- God of War: Ragnarokin kaatuilu pelatessa
Tiedossa olevat bugit:
- Evernoten ja QQ:n normaalia korkeampi prosessorin käyttöaste
Niin kuin nytkin
Itel kaatu koko kone asennukses nuo 555.99. Tokal asennuksel meni läpi mut bootin jälkee näytti ajurit jotain iha hepreaa luokkaa 561.xx. 3 onnistui, mut sit huomas peleis tuota micro stutterinkii iha joka sekunil. Takas 551.76. 4080s lootas.
Asennus tuntui kulkevan hitaasti, mutta näytti kuitenkin onnistuneen.
Tosin hetken päästä huomasin että vanha 555.85 on edelleen asennettuna ja GeForce xperience tarjoaa edelleen versiota 555.99 asennettavaksi.
Mikä lie tökkii.
Eikös siinä just joku tommonen bugi ollu, että näyttää version väärin ja uudelleenkäynnistyksen pitäs auttaa?
Käynnistin uudelleen ja nyt näyttää version oikein. Kiitos.
On kulunut jokunen hetki siitä ajasta kun oli pakko käynnistää uudelleen, ettei enää ei tuu mieleen et vois olla tarpeen.
muok. ajurien päivitys korjasi
Ominaisuus on sama automaattikellotus mikä oli vanhassakin softassa, joskin taisi olla mainintaa että olisi paranneltu jotain siitä pellin alla. Ehkä pelkkää AI-hypetystä.
Ainakin prosessina on samanlainen; klikkaa päälle ja aloita skannaus, jätä käymään jännitteitä yms parametrejä läpi kun käyt juomassa rauhassa kupposen (prosessi vie jotain puolisen tuntia).
Takas tullessa on maltillinen "takuuystävällinen" kellotus päällä, varsinkin muistien suhteen oli kovin alakanttiin verrattuna omiin käsin viriteltyihin jotka ei ongelmaksi asti ole kaatuillut. Varmasti ihan hyödyllinen pertti peruspelaajan työkalu mitata kalliista laitteesta potentiaali ulos, mutta ilman että joutuu säätämään tai kärsimään epävakaudesta jos keulii liikaa.
Itellä se käsitys että toi laittaa muisteille +200 aina. Ainakin ton tuloksen sain joka kerta parilla kortilla. Sen sijaan coren ylikelloissa oli vaihtelua samalla kortillakin ajettaessa eri ajojen välillä.
Jossain oli UI kuva tosta Nvidia App autoylikellottimesta ja siinäkin näkyi sama +200 muisteille niin vähän sellanen kutina että toimii yhä kuten ennenkin.
Tuo ilmeisesti korjattu tänään julkaistuissa ajureissa (556.12). Listattu korjattuihin bugeihin ainakin.
Tekstissä tosin mainitaan aukikirjoitettuna edelleen näin aamutuimaan vain edeltävä versio 555.99. Muuten, voisiko näissä ajurijulkaisuissa myös mainita suoraan julkaisupäivämäärän selkeästi, selvyyden vuoksi?
Normaalia IO-T touhua.
NVIDIA julkaisi GeForce 556.12 -ajurit näytönohjaimilleen.
-GeForce 555.99 -ajureiden uudet ominaisuudet ja pelioptimoinnit:
1: avaa cmd adminina
2: net stop NVDisplay.ContainerLocalSystem
3: net start NVDisplay.ContainerLocalSystem
Itel ainaki tuntuu auttava ku tekee lagaamisen yhteydes. Eikä tee uudestaan enne seuraava boot.
– RTX HDR:ää voi nyt käyttää skaalauksen kuten DLDSR:n kanssa
– DLSS 3.7.20.0 on mukana näissä ajureissa, ilmeisesti tämä on nyt sitten uusi asia että se DLSS dll on mukana ajuripaketissa
Taitaa liittyä MS:n DirectSR hommeliin. DLSS filussa myös Microsoftin digital signature, ennen ollut vain Nvidian.
Jotain tuollaisia juttuja myös luin ja joku sanoi että se DLSS dll taidetaan peräti heittää Windowsin järjestelmäkansioon näiden ajureiden myötä.
En ole niin itse asiaan perehtynyt, kun en muutenkaan harrasta tuota mitä jotkut että vaihdellaan itse uudempi DLSS dll pelille käytettäväksi.
Oli mielestäni vain ihan mielenkiintoinen nosto näistä ajureista, kun toki DLSS muuten tekniikkana kiinnostaa varsin paljon.
Miksiköhän tuollainen turhake on nyt pakko asentaa?
En ole uusimpia asennellut, mutta tällä NVCleanstall v1.16.0 Download ainakin on tullut vuosia asenneltua minimiasennus ilman mitään experiencejä.
Eikö tuo tuoreempi Nvidia App kelpaa?
Sen kautta sitten aina tuoreet ajurit asennukseen, ei vaadi kirjautumistakaan enää kuten GFE.
Lataa NVIDIA app -sovellus
http://www.nvidia.com
Ei täällä ainakaan tarvinnut pakotetusti mitään Experienceä asennella, siis näin ainakin kun latailin ja asentelin tuon ajuripaketin (v. 560.70, julkaistu 16.7.2024, Game Ready / "pelausvalmis") nVidian Advanced-sivuston kautta, niin asennus toimi kaikkinensa täysin tuttuun tapaan kuten aiemminkin: Advanced Driver Search official NVIDIA drivers
Onpa erikoista. Juuri samalla lailla itsekin tein ja kokeilin custom asennusta peräti 2 kertaan, mutta experiencen päältä ei saa ruksia pois. Experiencen päällä näyttää kyllä samanlaiselta tuo valintaruutu kuin nuo muutkin, joista täpän saa poistettua. Minulla windows 11, jos se jotakin vaikuttaa
Ei kyllä. Kysytään vastineeksi, jos ei käytä jotakin lisähärpäkettä, niin miksi sellaista asentaa yleensäkään?
Mieluusti usein ei asentaisi edes nvidia control panelia, mutta siitä on hyötyäkin, niin antaa sen mennä.
Hmmm… Itsellä Windows 10 Pro. Haiskahtaisi sitten mahdollisesti Windows 11 -spesifiselle bugille tuossa ajurien asennusohjelmassa… Onko Windows 11:ssä mahdollista käyttää tuon asennusohjelman ajamiseksi yhteensopivuustilaa, vaikkapa siis Windows 10 -tilaa, tiedoston Ominaisuudet-ikkunan kautta…?
Jaa että pyöräyttivät sellaisenkin variantin…