NVIDIAn "CES Game Ready" -ajureissa on poikkeusellisen paljon uutta, kuten mahdollisuus rajata maksimi ruudunpäivitysnopeus sekä joidenkin VR-pelien laatua parantava Variable Rate Super Sampling -tekniikka.

NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. ”CES Game Ready” -lisänimen saaneet GeForce 441.87 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmillä ja ne tukevat yhtiön mobiilinäytönohjaimia Maxwell- ja työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista lähtien.

NVIDIA on pakannut GeForce 441.87 -ajureihin poikkeuksellisen paljon uutta. Mukana on säteenseurantatuki Wolfenstein: Young Blood -pelille, jonka lisäksi ajureiden kehutaan antavan parhaan kokemuksen Monster Hunter World: Iceborne- ja Bright Memory: Infinite -peleissä sekä Quake II RTX:n tuoreimmassa versiossa.

Ajureissa on nyt mukana mahdollisuus rajoittaa pelien maksimi ruudunpäivitysnopeus universaalisti, mikä auttaa paitsi pienentämään tehonkulutusta, myös pysymään esimerkiksi G-Sync-teknologian rajoissa. Image Sharpening -ominaisuutta on puolestaan muutettu nyt siten, että käyttäjä voi kytkeä GPU-skaalauksen päälle tai pois riippumatta terävöityksestä. Freestyle-filttereille on lisätty myös kätevä jakotoiminto ja lisäksi tarjolla on uusi ruudun kahtia jakava optio, joka mahdollistaa filtterin vaikutuksen vertailun helposti. Lisäksi ajureissa on G-Sync Compatible -tuki joukolle uusia FreeSync/Adaptive-sync-näyttöjä.

Täysin uusi ominaisuus on puolestaan Variable Rate Super Sampling. VRSS on automaattisesti tuettu ominaisuus niissä VR-peleissä, jotka käyttävät NVIDIAn Variable Rate Shading -teknologiaa. Kuvauksen mukaan VRSS lisää dynaamisesti kummankin VR-ruudun keskiosaan parhaimmillaan 8x Super Sample -reunojenpehmennyksen siten, että ruudunpäivitys pysyy kuitenkin jatkuvasti vähintään 90 FPS:ssä. NVIDIA on julkaissut uusien ominaisuuksien tiimoilta myös erillisen artikkelin.

Tuttuun tapaan ajurit korjaavat myös aiempien ajureiden ongelmia. Tällä kertaa liiskattuja bugeja ovat Red Dead Redemption 2 -pelissä heikosti toiminut kuvan terävöitys Vulkan-rajapinnalla sekä G-Syncin toimivuus Strange Brigade -pelissä Vulkan-rajapinnalla SLI-kokoonpanoilla. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi Doom-pelin (2016) kaatuilu GeForce 600- ja 700-sarjojen näytönohjaimilla, Wolfenstein: Youngbloodin hajonnut SLI-tuki sekä Rainbow Six Siegessä esiintyvä näytön vilkkuminen ikkuna- ja täyden ruudun tilan välillä vaihtamisen jälkeen Vulkan-rajapinnalla G-Sync-käytössä. Erikoisesti vanha tuttu GTA V:n kaatuilu ei ole tällä kertaa mukana tiedossa olevissa ongelmissa, mutta sitä ei ole myöskään näkynyt korjattujen ongelmien listoilla. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF)

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

This site uses XenWord.