![](https://www.io-tech.fi/wp-content/uploads/2020/03/nvidia-geforce-drivers-20171115-1.jpg)
NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 445.75 -ajurit ovat saatavilla Windows 7- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 445.75 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leima Half-Life: Alyx -pelille, uudet optimoinnit Resident Evil 3:lle ja Ghost Recon: Breakpointin Ghost Experience -päivitykselle. Lisäksi ajurit tuovat tuen DLSS 2.0 -teknologialle Control- ja MechWarrior 5: Mercenaries -peleissä. Ainakin Control vaatii lisäksi erillisen päivityksen, joka julkaistaan 26. maaliskuuta.
Ajureissa on lisäksi mukana uudet tai päivitetyt SLI-profiilit Turing-arkkitehtuuriin perustuville näytönohjaimille Ace Combat 7: Skies Unknown-, Blacksad: Under the Skin, Blair Witch-, Close to the Sun-, Hell Let Loose-, Journey to the Savage Planet-, Monster Energy Supercross 3-, MotoGP 19-, MXGP 2019-, eFootball PES 2020- ja Worl War 3 -peleille. Lisäksi kaikille arkkitehtuureille yhteisesti julkaistiin uudet tai päivitetyt SLI-profiilit Druidstone: The Secret of the Menhir Forest-, Phoenix Point-, Tamarin-, Will To Live Online- ja Yakuza Kiwami 2 -peleille.
NVIDIA ei ole tällä kertaa ilmoittanut ajureiden yhteydessä ainoastakaan korjatusta ongelmasta. Tiedossa olevia ongelmia sen sijaan ovat esimerkiksi jo useamman ajurijulkaisun mukana viihtyneet World of Warcraft: Battle for Azerothin kaatuminen Windows 7 -käyttöjärjestelmällä DirectX 11- ja 12 -tilojen välillä vaihtaessa sekä Windows 10:llä Forza Motorsport 7 -pelissä kanttareissa näkyvät mustat raidat ja Call of Duty: Modern Warfaren valkoisena vilkkuva ruutu, kun pelaaja lähestyy seiniä. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Miksi joku haluaisi pilata kuvanlaadun täysin ja käyttää jotain terävöintilisäjuttuja?
Taidan tässä tapauksessa skippaa tän version sitten.
Terävöitys on erittäin hyödyllinen esimerkiksi jos haetaan lisää suorituskykyä renderöimällä peli vähän matalammalla resoluutiolla. Näyttäisi myös jotkut pelinkehittäjistä pitävän ideasta, kun ovat lisänneet joihinkin peleihin mahdollisuuden käyttää AMD:n FidelityFX:ään kuuluvaa Contrast-Adaptive Sharpeningia (toimii myös NVIDIAlla)