Suomeen mahtuu UL Benchmarksin lisäksi ainakin yksi toinen vakavasti otettava 3D-testiohjelmistoja kehittävä yritys, Basemark. Basemark on nyt julkaissut maailman tiettävästi ainoan kaikki alustat puhelimista tietokoneisiin kattavan modernia teknologiaa hyödyntävän testin.
Basemark GPUScore Sacred Path on viimeinen osa GPUScore-testikokonaisuutta, johon on julkaistu jo aiemmin Relic of Life- ja The Expedition -testit. Relic of Life on rautakiihdytettyä säteenseurantaa tukeville PC-näytönohjaimille suunnattu testi, The Expedition Android- ja iOS-älypuhelimille testi ja nyt julkaistu Sacred Path kattaa kaikki laitteet puhelimista tietokoneisiin käyttöjärjestelmää katsomatta.
Sacred Path tukee Vulkan-, Metal- ja DirectX 12 -rajapintoja kehittynein ominaisuuksin. Testisivujen mukaan pelimoottorissa hyödynnetään PBR-renderöintiä (Physically Based Rendering), IBL-valaistusta (Image-Based Lighting), Ground Truth Ambient Occlusion -varjostusta, tarkemmin määrittelemätöntä temporaalista reunojenpehmennystä, volumetristä valaistusta ja luupohjaista animointia.
Androidilla ja iOS:lla ajettaessa vaatimuksena on vähintään 4 Gt muistia ja Android 11 Vulkan 1.1:tä tukevalla grafiikkaohjaimella tai iOS 15 -laite Metal-rajapintaa tukevalla grafiikkaohjaimella. Tietokonepuolella virallisesti tuettuina ovat Windows 10 ja 11 (DirectX 12, Vulkan 1.1+), Ubuntu 20.04 LTS (Vulkan 1.1+) ja macOS 12 (Metal), mutta Linux-binääri on saatavilla Flatpak-muodossa myös muille Linux-distroille. Lisäksi näytönohjaimessa on oltava vähintään 3 Gt muistia ja tietokoneessa 8 Gt keskusmuistia. Testitulokset ovat vertailukelpoisia eri alustojen välillä.
Lähde: Basemark
8757 pistettä tuli.
CPU: Xeon E5 1650v2
GPU: GTX 1080
Graphics API: Vulcan
iPhone 14 Pro beats Steam Deck in Basemark's new GPU benchmark
http://www.techspot.com
Basemark's Cross-Platform GPU Test: iPhone 14 Pro Beats Steam Deck
http://www.tomshardware.com
katso liitettä 977590
Radeon RX 6800 XT, Vulkan 21475, DX12 20026
Millähän frameworkilla tämä softa on kehitetty jos on multiOS?
Android-version lib-kansioissa on ainakin libflutter.so ja assetsin alla on flutter_assets-kansio, joten oletan sen käyttöliittymäpuolen olevan Flutterilla tehty. 3D-moottori on luonnollisesti Basemarkin omaa tuotantoa.
Eli aika samaa kertoo mitä pitääkin, 6800 XT on lähes 2 x nopeampi kuin 5700 XT.
Samsung Galaxy Note 20 Ultra 670p.
Iphonen hinnalla taitaa vaan ostaa parit steam deckit, et eipä se taida ainakaan hinta/suorituskyky suhteeltaan olla kovin kummonen tulos. Oletan että steam deckin kanssa on myös jätetty suorituskykyä pöydälle jotta siitä ollaan saatu käytännössä standardi pc joka sattuu olemaan käsikonsolin kotelossa. Siihen voi esimerkiksi asentaa windowssin, joka ei ainakaan tietääkseni saa iphoneen tai ipadiin pääkäyttöjärjestelmäksi.
Sotaratsu yli 40fps suoriutui
iPhone vaan taitaa taipua muutaamaan muuhunkin asiaan kuin pelkästään pelaamiseen. Jokainen tietty punnitkoot asioita omien tarpeiden mukaan.
Macbook Air M2: 3795
iPhone 13 Pro: 1314
No jos pilkkua viilataan niin Steam deck taitaa venyä aika paljon enempään vielä mitä iPhone, kun se on käytännössä perus puucee käytännöllisyys toki eri asia.
Teoriassa kumpikin on täysverinen tietokone.
Teoriassa, käytännössä vaan aika lukittu sellainen.
Integroidut grafiikat AMD:llä ei kyllä enää kovin hyvin mobiilisiruille pärjää, ainakin jos yhtään antaa tehonkulutukselle painoarvoa
Hauska:) AMD:n 5900X / RTX3080Ti nopeilla muisteilla antoi jotain 5000 pojoa:) Heh…ei ihan kurantti testi kyllä.
Kyllä tuossa on jotain mennyt vikaan, tuossa ihan pari postausta edellä alivoltitetuilla 5900X:llä ja 3080:lla saatu yli 20 000
Tuo ilman mitään kellotuksia tms. optimointeja. Prosessori AMD 5900X
Positiivista kehitystä nimittäin tuon crossplatform tuen kautta.
Jep. Olihan siinä sen verran hukassa että renderöinti ajo taustalla Uusi veto ilman sitä pyöri 23000 pojon molemmin puolin.
Ei se säteenseurantatukea kortilta vaadi, onko oikea testi?
Ahaa, ymmärsin asian väärin. Luin ehkä huolimattomasti. Lataussivu tarjosi eri laitteille eri ohjelmia ja kuvittelin että Basemarkilla on jokin fiksu tapa asettaa niistä saadut tulokset samalle janalle.
iPhone 13pro, natiivi resolla ja 2560×1440
Onhan tuo täysin uskottavaa että Apple on onnistunut yhden grafiikkateoria testin optimoimaan omalle alustalleen niin, että jotain fantasiapisteitä ropisee enempi kuin jollekin oikealle pelialustalle. Se ei sitten taas kerro yhtikäs mitään oikeiden pelien pyörimisestä ja optimoinneista, jos ruvetaan näitä kahta alustaa vertailemaan. Useimmat älypuhelimet pystyvät pyörittämään jotain grafiikkatestejä pari kertaa, kunnes alkavat lämpöthrottlaamaan ja tehot romahtaa täysin.