NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 451.67 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön mobiilinäytönohjaimia Maxwell- ja työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 451.67 -ajureiden merkittävin uudistus on virallinen Game Ready -leima Death Stranding -pelin PC-versiolle. Lisäksi ajureiden kerrotaan sisältävän optimaalisen tuen Horizon Zero Dawn: Complete Edition- ja F1 2020 -peleille. Ajureiden mukana ei ole uusia SLI-profiileita.
Tuttuun tapaan ajurit myös korjaavat aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa korjattujen bugien listalta löytyvät muun muassa Detroit: Become Human -pelin satunnaiset kaatuilut, Kepler-arkkitehtuuriin perustuvien SLI-kokoonpanojen kaatuilu työpöydälle, kun G-Sync on käytössä sekä GeForce GTX 1050 Ti -näytönohjaimia kannettavissa vaivanneet erilaiset kaatuilut aina Blue Screen of Deathia myöten. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi Mechwarrior 5 -pelin kaatuilut DirectX 12 -rajapinnalla, useiden pelien satunnaiset ”jäätymiset” muutamiksi sekunneiksi kerrallaan, Shadow of the Tomb Raiderin kaatuilu DirectX 12 -rajapinnalla, kun Hardware-accelerated GPU Scheduling on käytössä sekä vanha tuttu eli Forza Motorsport 7 -pelin joissain kanttareissa esiintyvät mustat raidat. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Eikö ne ollenkaan korjaa noita vikoja? Tuollainen pelien jäätyily saa nämä näyttämään rikkinäisiltä.
Korjaa tietenkin? Kahdeksan korjattua ongelmaa näissäkin ajureissa.
Mielenkiinnolla kuulisin panelistien näkemyksen esim. viikon tekniikkakatsauksessa siitä, että miten ihmeessä pelien tekijät kehittelevät peliään kun lähes aina julkaisun jälkeen tulee vasta niitä tukevat ja niiden kanssa toimivat ajurit. Joku tässä nyt mättää. Kummastuttaa ainakin pientä kulkijaa.
Tuki pelille x tarkoittaa, että ajureissa on viimeisimmät optimoinnit kyseisen pelin lopulliselle koodille, ei etteikö se toimisi vanhemmillakin. Kehitystyön aikana tehdään yleensä myös yhteistyötä yhden tai useamman valmistajan kanssa, ja käytössä on kehittäjille suunnattuja ajureita, missä on vasta myöhemmin kuluttajille tulevia ominaisuuksia. Vastapainoksi näytönohjainvalmistaja luonnollisesti voi optimoida niitä ajureitaan sille pelille kehitystyön mukana ja siten saada viimeisimmät optimoinnit ajoissa valmiiksi, että ajurit voidaan julkaista lähellä pelin julkaisupäivää.
No nyt ei välky kuvat ja teksti Firefoxissa, kun sivua vierittää (G-Sync näyttö).
Nvidian sivuilla oli virhe yhdistetty ainakin realtekin ajureihin, omalla kohtaa ko ajurit poistettu käytöstä mutta Evga Nu audio-äänikortin kanssa sama ongelma mikä realtekin ajureiden kanssa.. . joten ehkä nahimic osatekijänä ongelman syntyyn?
Huomasin ongelman omassa koneessa aiemmin, mutta vasta eilen ehdin perehtymään ongelmaan sen verran, että liittyy nvidian ajureihin.
Realtekin suhteen ratkaisu ongelmaan oli muuttaa käytössä olevien kaittimien tila 7.1 surround tilaan.
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/forums/geforce-experience/14/387837/audio-distorted/
Tuosta ketjusta taitaa löytyä linkkejä ongelmaan ratkaisuehdotuksia.
data-unfurl="true" data-result-id="62799" data-url="https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5046" data-host="nvidia.custhelp.com" data-pending="false">
class="link link--external fauxBlockLink-blockLink"
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
GeForce Hotfix Driver Version 451.85 | NVIDIA
data-onerror="hide-parent"/>
nvidia.custhelp.com
31.8 julkaistu päivitys äänikorttiin ja sen jälkeen asensin tuon nvidian korjauksen 3.20.4.14 .
Vanhemman äänikortin ajurin kanssa toi päivitys ei toiminut, ainakaan minulla (Emo Asus ch7 wifi).
Kommentoi uutista tai artikkelia foorumilla (Kommentointi sivuston puolella toistakseksi pois käytöstä)
Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä