NVIDIA on julkaissut uusia ajureita näytönohjaimilleen. GeForce 581.41 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Voit tutustua ajureihin lähemmin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa ja kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Uudet ominaisuudet ja optimoinnit

  • Game Ready -leima Battlefield 6 -pelille (DLSS 4)
  • Tuki FBC: Firebreakin uudelle päivitykselle (DLSS 4)

Korjatut bugit ja yleisiä parannuksia

  • Battlefield 2042:n lisääntyneet GPU:sta johtuvat kaatumiset CDXGISawpChain::Present() -käskystä
  • Forza Horizon 4:n vilkkumisongelmat RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla
  • Planet Coaster 2:n kaatumisongelmat viime ajuripäivityksen jälkeen
  • FPS:n merkittävä tippuminen, kun käytössä on Smooth Motion -teknologia ja RivaTunerin FPS Cap -rajoitin
  • Release 580 -ajureilla esiintyvät nykimisongelmat GODOT-moottoriin perustuvilla peleille
  • Adobe After Effectsin ja Premiere Pron kaatuminen, jos Smooth Motion on käytössä globaaleissa asetuksissa
  • Adobe Premiere Pron kaatuminen joillain kokoonpanoilla Export-vaiheessa, jos käytössä on rautakiihdytetty videon pakkaus
  • Chroma-kanavan muuttuminen harmaasävyiseksi Video Noise Reduction -ominaisuuden ollessa käytössä

Tiedossa olevat bugit ja ongelmat

  • Counter-Strike 2:n teksti voi näyttää vääristyneeltä, jos käytössä on natiivia matalampi resoluutio
  • Like a Dragon: Infinite Wealthin valojen vilkkuminen ajureiden päivityksen jälkeen joillain kokoonpanoilla

Lataa NVIDIAn ajurit täältä