
NVIDIA on julkaissut uusia ajureita näytönohjaimilleen. GeForce 576.02 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Voit tutustua ajureihin lähemmin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa ja kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF). Samalla julkaistiin myös uudet Studio-ajurit, jotka tukevat yhtiön näytönohjaimia Pascal-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 576.02 -ajureiden uudet ominaisuudet ja optimoinnit
- Tuki GeForce RTX 5060 Ti -näytönohjaimille
- Tuki Black Myth: Wukongille (DLSS 4)
- Tuki No More Room in Hell 2:lle (DLSS 4)
Korjatut bugit ja yleisiä parannuksia
- Fortniten kaatuilut
- The First Berserker: Khazanin DXGI_ERORROR_DEVICE_REMOVED -kaatuminen
- Star Wars Outlawsin jäätyminen jos peli on jätetty yksin päälle yli 5 minuutiksi
- Pelien vakausongelmat DLSS Frame Generationin kanssa kun G-Sync on käytössä
- Monster Hunter Wildsin kaatuminen tehtävän hyväksymisen jälkeen DLSS Frame Generation käytössä
- InZOI:n kaatumiset ”GPU crashed or D3D Device Removed” -virheeseen
- Overwatch 2:n nykiminen V-Sync käytössä
- Hellblade 2: Senua’s Sagan reunojen ylimääräinen sahalaitaisuus TSR käytössä sekä kaatuilu Smooth Motion käytössä
- The Last of Us Part 1:n kaatuilu Smooth Motion käytössä
- Grafiikan ”ditheröityminen” tai ”banding” joissain peleissä GeForce RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla
- Vilkkuvat grafiikan korruptoitumiset Controlissa
- Nykiminen V-Sync käytössä
- NVIDIAn ohjauspaneelista asetettu V-Sync aiheuttaa ongelmia DLSS 4 ruutujen generoinnin kanssa
- Vakausongelmat Windows 11 24H2:n kanssa korjattu
- Kaatuminen PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50) virheeseen DLSS 4 Multi Frame Genertion käytössä
- RTX 50 -sarjan näytönohjainten mustien ruutujen kaatumiset
- RTX 50 -sarjan satunnaiset mustat ruudut
- Järjestelmän jäätyminen RTX 50 -sarjalla 572.16 -ajureilla
- Yleisiä vakausongelmia korjattu
- Compute Shader -testien ongelmat selittämättömään ”error” vihreeseen
- LG 27GN950 -näytön ruutu menee mustaksi 120 hertsin virkistystaajuuden asettamisen jälkeen
- Tietokoneen näytön heräämisongelmat pitkistä unijaksoista
- RTX 5090 -näytönohjaimen kahden DisplayPort-liittimen aiheuttamat BSOD-ongelmat suojattuja videoita katsoessa
- Mustan ruudun ongelmat 3DMark-testeissä 527.02- ja 572.16-ajureilla
- Päänäytön pimeneminen, kun daisy chain -ketjuun lisätään uusi näyttö
- Kakkosnäytön pimeneminen, kun sen virkistystaajuus asetetaan ykkösnäyttöä korkeammaksi daisy chain -ketjussa
- AORUS FO32U2P -näytön pimeneminen jos toisen näytön virrat käytetään daisy chain -ketjussa pois päältä
- GeForce RTX 50 -sarjan kaatumiset mustaan ruutuun graafisesti raskaissa peleissä
- RTX 50 -sarjan mustan ruudun ongelmat LG:n 5K2K-resoluution 45GX950A-B -näytöllä DisplayPort 2.1 -tilassa HDR käytössä
- Mustat ruudut ajureiden asentamisen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen
- DisplayPort 2.1 UHBR10- ja UHBR13.5 -nopeusluokkien yhteyden epävakaus LG 27GX790A-B -näytöllä
- Mustan ruudun ongelmat jos FCH Spread Spectrum -asetus otetaan pois käytöstä BIOSissa
- RTX 50 -sarjalla esiintyneet normaalia korkeammat DPC-viiveet
- RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla ongelmia yhteyden muodostuksessa Varjo VR-laseihin
- Muutokset GPU:n aktiviteetti-ikonin näkymiseen ilmoitusalueella tulevat käyttöön vasta uudelleenkäynnistyksen yhteydessä
- RTX 50 -sarjan mustan ruudun ongelmat, kun DLDSR-resoluutio otetaan käyttöön
- Octanebenchin heikentynyt suorituskyky
- DaVinci Resolven UI Overlayn ongelmat Fusion-sivulla
Tiedossa olevat bugit ja ongelmat
- GeForce RTX 50 -sarjan mobiilinäytönohjaimilla Resume from Modern Standby voi päätyä mustaan ruutuun
- Cyberpunk 2077 kaatuu Photo Mode -tilassa polunseuranta (Path Tracing) käytössä RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla
- Red Dead Redemption 2 kaatuu pian pelin käynnistäkmisen jälkeen DirectX 12 -rajapinnalkla, kun käytössä on RTX 50 -sarjan näytönohjain
Studio 576.02 -ajurit ovat saatavilla niin ikään Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille. Voit tutustua ajureihin lähemmin ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Studio 572.84 -ajureiden uudet ominaisuudet ja optimoinnit
- Tuki GeForce RTX 5060 Ti -näytönohjaimille
Ajureiden korjatut ja tiedossa olevat bugit ja muut optimoinnit ovat identtiset GeForce-ajureiden kanssa.
112 kommenttia
Loading new replies...
Banhammer
Banhammer
Banhammer
Assembler
yolo
Banhammer
yolo
yolo
yolo
Banhammer
yolo
yolo
yolo
Banhammer
Banhammer
Näytetään 50 ensimmäistä kommenttia. Lue kaikki kommentit ja keskustele aiheesta foorumilla TechBBS →