NVIDIA on julkaissut uusia ajureita näytönohjaimilleen. GeForce 576.02 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Voit tutustua ajureihin lähemmin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa ja kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF). Samalla julkaistiin myös uudet Studio-ajurit, jotka tukevat yhtiön näytönohjaimia Pascal-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 576.02 -ajureiden uudet ominaisuudet ja optimoinnit

  • Tuki GeForce RTX 5060 Ti -näytönohjaimille
  • Tuki Black Myth: Wukongille (DLSS 4)
  • Tuki No More Room in Hell 2:lle (DLSS 4)

Korjatut bugit ja yleisiä parannuksia

  • Fortniten kaatuilut
  • The First Berserker: Khazanin DXGI_ERORROR_DEVICE_REMOVED -kaatuminen
  • Star Wars Outlawsin jäätyminen jos peli on jätetty yksin päälle yli 5 minuutiksi
  • Pelien vakausongelmat DLSS Frame Generationin kanssa kun G-Sync on käytössä
  • Monster Hunter Wildsin kaatuminen tehtävän hyväksymisen jälkeen DLSS Frame Generation käytössä
  • InZOI:n kaatumiset ”GPU crashed or D3D Device Removed” -virheeseen
  • Overwatch 2:n nykiminen V-Sync käytössä
  • Hellblade 2: Senua’s Sagan reunojen ylimääräinen sahalaitaisuus TSR käytössä sekä kaatuilu Smooth Motion käytössä
  • The Last of Us Part 1:n kaatuilu Smooth Motion käytössä
  • Grafiikan ”ditheröityminen” tai ”banding” joissain peleissä GeForce RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla
  • Vilkkuvat grafiikan korruptoitumiset Controlissa
  • Nykiminen V-Sync käytössä
  • NVIDIAn ohjauspaneelista asetettu V-Sync aiheuttaa ongelmia DLSS 4 ruutujen generoinnin kanssa
  • Vakausongelmat Windows 11 24H2:n kanssa korjattu
  • Kaatuminen PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (50) virheeseen DLSS 4 Multi Frame Genertion käytössä
  • RTX 50 -sarjan näytönohjainten mustien ruutujen kaatumiset
  • RTX 50 -sarjan satunnaiset mustat ruudut
  • Järjestelmän jäätyminen RTX 50 -sarjalla 572.16 -ajureilla
  • Yleisiä vakausongelmia korjattu
  • Compute Shader -testien ongelmat selittämättömään ”error” vihreeseen
  •  LG 27GN950 -näytön ruutu menee mustaksi 120 hertsin virkistystaajuuden asettamisen jälkeen
  • Tietokoneen näytön heräämisongelmat pitkistä unijaksoista
  • RTX 5090 -näytönohjaimen kahden DisplayPort-liittimen aiheuttamat BSOD-ongelmat suojattuja videoita katsoessa
  • Mustan ruudun ongelmat 3DMark-testeissä 527.02- ja 572.16-ajureilla
  • Päänäytön pimeneminen, kun daisy chain -ketjuun lisätään uusi näyttö
  • Kakkosnäytön pimeneminen, kun sen virkistystaajuus asetetaan ykkösnäyttöä korkeammaksi daisy chain -ketjussa
  • AORUS FO32U2P -näytön pimeneminen jos toisen näytön virrat käytetään daisy chain -ketjussa pois päältä
  • GeForce RTX 50 -sarjan kaatumiset mustaan ruutuun graafisesti raskaissa peleissä
  • RTX 50 -sarjan mustan ruudun ongelmat LG:n 5K2K-resoluution 45GX950A-B -näytöllä DisplayPort 2.1 -tilassa HDR käytössä
  • Mustat ruudut ajureiden asentamisen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen
  • DisplayPort 2.1 UHBR10- ja UHBR13.5 -nopeusluokkien yhteyden epävakaus LG 27GX790A-B -näytöllä
  • Mustan ruudun ongelmat jos FCH Spread Spectrum -asetus otetaan pois käytöstä BIOSissa
  • RTX 50 -sarjalla esiintyneet normaalia korkeammat DPC-viiveet
  • RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla ongelmia yhteyden muodostuksessa Varjo VR-laseihin
  • Muutokset GPU:n aktiviteetti-ikonin näkymiseen ilmoitusalueella tulevat käyttöön vasta uudelleenkäynnistyksen yhteydessä
  • RTX 50 -sarjan mustan ruudun ongelmat, kun DLDSR-resoluutio otetaan käyttöön
  • Octanebenchin heikentynyt suorituskyky
  • DaVinci Resolven UI Overlayn ongelmat Fusion-sivulla

Tiedossa olevat bugit ja ongelmat

  • GeForce RTX 50 -sarjan mobiilinäytönohjaimilla Resume from Modern Standby voi päätyä mustaan ruutuun
  • Cyberpunk 2077 kaatuu Photo Mode -tilassa polunseuranta (Path Tracing) käytössä RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla
  • Red Dead Redemption 2 kaatuu pian pelin käynnistäkmisen jälkeen DirectX 12 -rajapinnalkla, kun käytössä on RTX 50 -sarjan näytönohjain

Studio 576.02 -ajurit ovat saatavilla niin ikään Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille. Voit tutustua ajureihin lähemmin ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Studio 572.84 -ajureiden uudet ominaisuudet ja optimoinnit

  • Tuki GeForce RTX 5060 Ti -näytönohjaimille

Ajureiden korjatut ja tiedossa olevat bugit ja muut optimoinnit ovat identtiset GeForce-ajureiden kanssa.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä