FidelityFX Super Resolution 3 on odotetusti hyvin suora vastaus DLSS 3:lle: FSR 2:n skaalain, uusi Fluid Motion Frames -interpolointi ja latenssien minimointi avoimen lähdekoodin MIT-lisenssillä. Mutta julkaisupäivästä ei uskallettu vielä edes vihjaista.

AMD on julkistanut odotetusti FidelityFX Super Resolution 3 -teknologian Game Developers Conference 2023 -tapahtuman yhteydessä. Lisäksi tapahtumassa esiteltiin muun muassa uusi FidelityFX-teknologiat kätevästi samassa paketissa tarjoava kehityskitti.

FidelityFX Super Resolution 3 -teknologia tuo FSR 2:n temporaalisen skaalaimen rinnalle uuden AMD Fluid Motion Frames -interpolaatiovaiheen. Teknologia mahdollistaa parhaimmillaan kaksinkertaisen suorituskyvyn FSR 2:een verrattuna. Lisäksi AMD panostaa vahvasti latenssien madaltamiseen FSR 3:n kanssa ja lupaa, että teknologia on helppo integroida peleihin etenkin, jos ne tukevat valmiiksi FSR 2:ta. Käytänössä kyse on siis täysin identtisistä uudistuksista DLSS 3:n kanssa, mutta avoimen lähdekoodin MIT-lisenssillä ja kaikilla valmistajilla toimivana. AMD ei kertonut vielä, milloin FSR 3 julkaistaan kehittäjien käsiin, mutta lupasi kertoa lisää teknologiasta lähempänä sen julkaisu tämän vuoden aikana.

Samassa yhteydessä AMD julkaisi uuden avoimen FidelityFX SDK:n, joka paketoi yhteen työkaluun kaikki FidelityFX-teknologiat, dokumentaatiot ja muut vastaavat. Joukkoon kuuluvat myös uudet GDC:ssä nyt esitellyt FidelityFX Depth of Field-, Lens- ja Blur -teknologiat sekä uuden FidelityFX Hybrid -brändin alle kuuluvat Reflections ja Shadows. FidelityFX Hybrid -teknologiat on tarkoitettu säteenseuranta- ja rasterointiefektien yhteiskäyttöön tarjoamaan parhaan balanssin suorituskyvyn ja kuvanlaadun välillä. Sekä SDK että edellä mainitut uudet teknologiat tulevat saataville toisen vuosineljänneksen aikana AMD:n GPUOpen-portaalin kautta.

Voit tutustua kaikkiin AMD:n GDC 2023 -tapahtumassa esittelemiin teknologioihin yhtiön omassa blogissa.

This site uses XenWord.
;