DirectStorage-rajapinta tullaan esittelemään kehittäjille suunnatussa Game Stack Live -tapahtumassa.

PCIe-väyläisten SSD-asemien nopeudet jättäneet SATA-väyläiset serkkunsa jo kauas taakseen. Käytännössä suorituskykyero ei kuitenkaan juurikaan realisoidu ainakaan pelaajan näkökulmast. Uusien konsolien siirtyminen PCIe-väyläisiin SSD-asemiin tuo kuitenkin toivoa paremmasta.

Konsoleiden siirtyminen PCIe-aikaan ja sen tuomiin hyötyihin on saanut rattaat pyörimään myös PC-puolella. Microsoft ilmoitti viime vuonna tuovansa Windowsiin DirectStorage-rajapinnan, joka toimii myös Xboxin Velocity Architecturen ytimenä. DirectStorage-rajapinnan pitäisi mahdollistaa PCIe-väyläisten SSD-asemien koko nopeuden hyödyntämisen selvästi nykyistä mallia paremmin.

Nyt Microsoft on ilmoittanut tulevansa esittelemään DirectStorage-rajapinnan Windowsille 20.-21. huhtikuuta pidettävässä Game Stack Live -tapahtumassa. Virtuaalisesti netissä toteutettavassa tapahtumassa tullaan esittelemään lisäksi esimerkiksi uusi HLSL:n Shader Model 6.6 -taso, käytännön toteutuksia DirectX Ultimaten mahdollistamista uusista tempuista sekä Microsoftin uusia projekteja äänentoiston puolella.

Lähde: Microsoft

This site uses XenWord.
;