Ensimmäinen FSR 2.0 -teknologiaa tukeva peli tulee olemaan Deathloop ja lähikuukausina tuen kerrotaan laajenevan 11 uuteen ja vähän vanhempaankin peliin.

AMD esitteli maaliskuussa uuden FidelityFX Super Resolution 2.0 -teknologian. Vaikka nimi viittaa vain versiopäivitykseen, toimii FSR 2.0 täysin eri periaatteella kuin 1.0.

FidelityFX Super Resolution 2.0 on NVIDIAn DLSS:n ja Intelin XeSS:n tavoin ns. temporaalinen skaalain, eli se käyttää lähteenään useamman aiemman ruudun dataa. Teknologia sisältää itse skaalauskomponentin lisäksi valinnaisesti käytettävät reunojenpehmennys- ja RCAS-terävöityskomponentit (Robust Contrast-Adaptive Sharpening), joista jälkimmäisen käytön pitäisi jäädä käyttäjän hallittavaksi.

AMD kertoi Radeon RX 6×50 -näytönohjainten julkaisun yhteydessä vihdoin lisästietoja FSR 2.0:n aikataulusta ja pelituesta. Yhtiön mukaan FSR 2.0 on tarkoitus julkaista kaikelle kansalle 12. toukokuuta eli huomenna Deathloop-pelin päivityksen yhteydessä. Lähikuukausina tuki on luvassa lisäksi Asterigos, Delysium, EVE Online, Farming Simulator 22, Forspoken, Grounded, Microsoft Flight Simulator-, NiShuiHan-, Perfect World Remake-, Swordsman Remake- ja Unknown 9: Awakening -peleihin.

Lähde: AMD

This site uses XenWord.
;