Lightspeed Studios aikoo kiillottaa useampiakin klassikkopelejä Quake II RTX:n tapaan säteenseurantaa hyödyntäviksi.

Säteenseuranta on saanut tähän mennessä ristiriitaisen vastaanoton huolimatta NVIDIAn ja pienemmässä määrin myös Microsoftin markkinointiin. Suurimmat kritiikin aiheet ovat liittyneet ohjelmistotuen puutteeseen ja merkittävään suorituskykyhävikkiin. Tuleva konsolisukupolvi tulee kuitenkin sisältämään tuen säteeenseurannan kiihdytykselle, joten hautaamassa teknologiaa ei olla huolimatta hitaasta alusta.

Vaikka säteenseuranta uusissa AAA-peleissä ei ole ottanut vielä tuulta alleen kunnolla, on sille markkinoita myös muissa pelityypeissä. Yksinkertaisemmistakin grafiikoista voidaan saada selvästi näyttävämpiä säteenseurannalla. Christoph Schied julkaisi aiemmin Q2VKPT-modin, joka hyödyntää path tracing -tyyppistä säteenseurantaa, joka sai merkittävästi huomiota osakseen. Myös NVIDIA kiinnostui projektista ja saattoi sen lopulta julkaisukuntoon yhdessä Schiedin kanssa nimellä Quake II RTX.

Ilmeisesti palaute on ollut hyvää, sillä NVIDIA aikoo remasteroida vanhempia pelejä enemmänkin hyödyntämään säteenseurantaa. Beyond3D-foorumeiden käyttäjä SlmDnk on löytänyt yhtiön työnhakuilmoituksen, jossa kerrotaan NVIDIA Lightspeed Studios -tiimin seuraavasta haasteesta. Lightspeed Studiosin tehtävä on remasteroida vanhempia klassikkopelejä RTX-aikaan ja työnhakuilmoituksen mukaan seuraava peli on jo päätetty, mutta sen nimeä ei ole paljastettu vielä.

Lähde: NVIDIA @ MyWorkDayJobs

This site uses XenWord.