
Kokonaisuudessaan Nothing Ear (3):t ovat vuoden 2024 Earien jälkeen allekirjoittaneelle harmillinen pettymys ja suurimmalle osalle kuluttajista hieman haastavaan rakoon sijoittuva kokonaisuus. Kuulokkeiden äänimaisema on muuttunut edeltäjiinsä nähden selvästi ollen yhden napinpainalluksen jälkeen kohtalaisen neutraalin sijaan suorastaan hurjan bassopainotteinen, ilman että tuota bassoa voisi enää suoraan napista ilman erillistä taajuuskorjausta poistaa. Positiivisena puolena kuulokkeet tottelevat taajuuskorjainta edelleen hyvin ja rauta vaikuttaisi kykenevän toistamaan ääntä neutraalimminkin.
Kuulokkeiden markkinoilta erottuva ominaisuus on niiden Super Mic -mikrofoni, joka kykenee pitämään puheäänen meluisassa ympäristössä selvästi kuulokkeiden omia mikrofoneja selkeämpänä. Kyseistä ominaisuutta lukuun ottamatta Ear (3):a ei kuitenkaan käytännössä voi suositella 199 euron suositushintaan yli kilpailijoiden tai oman edeltäjänsä – Mikäli parametrinen taajuuskorjain ja suoraan paketista kohtalaisen neutraali ääni kiinnostavat, kannattaa katseet todennäköisesti suunnata selvästi edullisempaan viime vuoden Nothing Eariin. Toisaalta mikäli bassovoittoinen äänimaisema kiinnostaa, eikä taajuuskorjaukselle koe tarvetta, tarjoaa esimerkiksi Samsungin Galaxy Buds3 Pro vastaavaan hintapisteeseen selvästi paremman vastamelun.
Plussaa
- Markkinoiden parhaimmistoa edustava parametrinen taajuuskorjain
- LDAC-tuki
- Selkeä mikrofonien äänenlaatu eri tilanteissa
- Markkinoilta erottuva kuulokekoteloon sijoitettu Super Mic -mikrofoni
- Bluetooth Multipoint
Miinusta
- Edeltäjään nähden todella paljon värittyneempi äänimaisema huomattavan korostuneella bassolla varauksin
- Bassokorostuksen poistaminen on edeltäjää vaativampaa, sillä napin painalluksen sijaan on käytettävä taajuuskorjainta
Huomioitavaa
- Kuulokkeet tukevat SBC-, AAC- ja LDAC-koodekkeja
Nothingin viime vuonna julkaisemat Ear-nappikuulokkeet luopuivat vuotta vanhemmista edeltäjistään löytyneestä numeroinnista mallinimessään, mutta ominaisuusrintamalla ei tehty liennytyksiä. Sen sijaan napit onnistuivat 159 euron suositushintaansa erottumaan edukseen tasapainoisella äänenlaadullaan ja sovelluksen parametrisella taajuuskorjaimella. Kuulokkeet saivatkin io-techin Toimituksen valinta -kunniamaininnan. Tänä vuonna yritys sekoitti nimeämistään pykälän ja uudet kuulokkeet kulkevat Ear (3) -nimellä samalla kun viime vuoden malli jäi edelleen myyntiin ilman lisänimeä edullisempien Ear (a) -mallien ja uutukaisen väliin.
Nothing Ear (3):t saapuivat markkinoille Suomessa selvästi viime vuoden mallia kalliimpaan 199 euron suositushintaan varsin tutun ulkonäön kera. Uutukaisten kerrotaan kuitenkin tuovan mukanaan entistä paremmat mikrofonit, reaaliaikaisesti mukautuvan vastamelun sekä päivitetyt 12 mm:n dynaamiset kaiutinelementit. Tutunnäköiseen ulkonäköön on myös tuotu päivityksenä metallisia yksityiskohtia.
Uutuuskuulokkeiden myötä Nothing on omilla sivuillaan pudottanut viime vuoden Ear-kuulokkeiden hinnan 129 euroon, eli ne sijoittuvat selvästi uutuusmallien alapuolelle. Kotimaamme jälleenmyyjillä viime vuoden mallien hinnat vaikuttaisivat artikkelin kirjoitusaikaan lokakuun lopulla olevan kuitenkin vanhalla 159 euron tasolla.
Tässä testiartikkelissa tutustumme Nothing Ear (3) -kuulokkeisiin tavanomaisen kuuloketestirutiinin mukaisesti arkipäiväisten käyttökokemusten ja MiniDSP EARS -laitteistolla tehtyjen mittausten kera.
Pakkaus ja sen sisältö
Nothing toimittaa kuulokkeensa tummanpuhuvassa pahvipakkauksessa, jonka sisältöön kuuluvat itse kuulokkeiden ja latauskotelon lisäksi:
- Kolmet vaihtotulpat
- Käyttöohjekirjanen
- USB-A -> USB-C-latausjohto
Valmistaja toimittaa kuulokkeidensa kanssa kaiken kaikkiaan neljät tulppavaihtoehdot, joten valinnanvaraa löytyy kohtalaisen hyvin.
Rakenne ja ominaisuudet
Kuulokkeiden tekniset tiedot:
- Mitat: 30,5 x 21,5 x 20,75 mm
- Paino: 5,2 grammaa
- IP54
- Akku: 55 mAh
- Akunkesto:
- AAC: 5,5 tuntia vastamelun kanssa ja 10 tuntia ilman vastamelua
- LDAC: 3,5 tuntia vastamelun kanssa ja 5,5 tuntia ilman vastamelua
- Bluetooth 5.4
- Koodekkituki: SBC, AAC, LDAC
- Valmistajan kotimaa: Iso-Britannia
- Valmistusmaa: Kiina
Ulkonäöltään Nothingin uutuudet ovat huomattavan tutun näköiset ja eroa kuulokkeiden edeltäjiin ei ilman rinnakkain vertailua todennäköisesti huomaa. Selkeimpänä erona sankojen sisään on kuitenkin ilmestynyt metallikaistaleet, jotka lienevät valmistajan mainostamat uudet metal-insulator-metal-antennirakenteet. Istuvuus on niin ikään käytännössä tuttu – itselleni kuulokkeet istuvat erittäin mukavasti, joskin hieman löysästi, eli passiivinen melunvaimennus jää kohtalaisen vähäiseksi.
Myös eleohjaus on ennallaan, eli käytössä on puristuseleet, joiden toiminta oli testijaksolla moitteetonta. Myös kuulokkeiden äänenvoimakkuuden säätö on mahdollista puristuselettä pohjassa pitämällä, mikä toimii hyvin, mutta toisaalta osan kilpailijoista tarjoama liu’utusele äänenvoimakkuuden säätöön on itselleni hieman mukavampi vaihtoehto. IP54-sertifikaatti takaa sen, että kuulokkeita voi käyttää vesisateessakin, mutta markkinoiden parhaimpiin suojauksiin se ei yllä. Useimmille IP54 lienee kuitenkin riittävä, sillä kuulokkeita on harvemmin tarve upottaa veteen.
Ear (3):n sisuskaluja on päivitetty uudella 12 mm:n dynaamisella elementillä, joka on 1 mm:n edellismallista löytynyttä suurempi. Valmistajan omien mainospuheiden mukaan uusi kaiutin tehostaa bassoja 4–6 dB:n edestä ja diskanttia 4 dB:n edestä, mikä ei käytännössä vielä kerro mitään, mutta antaa kuitenkin osviittaa siitä, mitä taajuusvasteelle on tällä kertaa tehty.
Yhteysominaisuuksien osalta tuettuna on Bluetooth 5.4, jonka yli ääntä toistetaan perinteisten SBC:n ja AAC:n lisäksi myös viime vuodesta tutulla LDAC-koodekilla. Huomattavasti korkeammat bittivirrat tarjoava LDAC-koodekkituki on hyvä lisä, jota ei edelleenkään suuresta osasta nappikuuloketarjontaa löydy.
Latauskotelon tekniset tiedot:
- Latauskotelon mitat: n. 56 x 55,5 x 22,25 mm
- Latauskotelon paino: n. 71,4 grammaa
- IP54
- Akku: 500 mAh
- Akkua kuulokkeille: 16,5 tuntia vastamelun kanssa, 28 tuntia ilman vastamelua
- USB-C, Langaton lataus
Kuulokkeiden akunkestoksi valmistaja lupaa AAC-koodekilla varsin perustasoiset 5,5 tuntia, joka on 0,5 tuntia enemmän kuin viime vuoden Eareille. LDAC-koodekin kanssa akunkesto lyhenee huomattavan heikkoon 3,5 tuntiin, mutta huomion arvoisena seikkana monet valmistajat eivät välttämättä edes erottele eri koodekeilla tulevia akunkestolukemia. Latauskotelosta akkua saa vastamelun kanssa 16,5 tuntia lisää, joka on mielenkiintoisesti vähemmän kuin viime vuonna, vaikka kotelo itsessään on akun kapasiteetiltaan ennallaan ja metallisen rakenteen myötä myös pykälän painavampi.
Latauskotelo itsessään on edelleen nykymarkkinoille kohtalaisen kookas ja ulkomitat ovat käytännössä tutut viime vuodelta, vaikka paperilla eroa joitain millinkymmenyksiä onkin. Kotelo on kuitenkin riittävän ohut, jotta se sujahtaa kohtalaisen hyvin taskuun. Edellismallin koteloon verrattuna uutukaiseen lisätty metalliosa tarjoaa jonkin verran laadukkaamman yleistuntuman. Nothing tarjoaa IP54-sertifikaatin kuulokkeiden lisäksi myös kotelolle, eli vesisadetta ei tarvitse säikähtää, vaikka kotelo olisi taskussa.
Täysin uutena ominaisuutena Ear (3):n kotelossa on erillinen mikrofoni, joka tulee käyttöön kuulokkeiden omien mikrofonien sijaan kotelon kyljen painiketta painaessa. Valmistaja kutsuu tätä Super Mic -nimellä ja sen kerrotaan olevan suunniteltu erityisesti äänekkäisiin ympäristöihin sen poistaessa taustamelua kuulokkeiden mikrofoneja tehokkaammin.
Ohjelmisto
Ohjelmistoksi puhelimeen Nothing Ear (3):lle on tarjolla valmistajan Nothing X, joka on jo pidemmän aikaan edustanut kuulokemarkkinoiden parempia ohjelmistototeutuksia. Vastamelun hallinnan lisäksi tarjolla on muun muassa tilaäänten päälle ja pois laitto, matalan viiveen tilan päälle ja pois laitto, Multipoint-ominaisuuden päälle ja pois laitto sekä ohjauskomentojen mukautusmahdollisuus.
Äänen säätö ohjelmistossa onnistuu jopa kolmesta kohtaa: useiden muidenkin valmistajien tarjoaman automaattisen kuulon mukaan säätävän ominaisuuden takaa, bassoa säätävän Basson tehostus -painikkeen takaa, jossa on tarjolla 5 eri tehostustasoa sekä taajuuskorjaimen takaa. Lisäksi taajuuskorjainkin on jaettu kahteen osaan. Yksinkertainen taajuuskorjain tarjoaa mahdollisuuden säätää kolmekanavaisesti bassoa, keskitaajuuksia tai diskanttia, kun taas edistyneen taajuuskorjaimen takaa löytyy viime vuodelta tuttu 8-kanavainen parametrinen taajuuskorjain. Parametrinen korjain antaa muuttaa noiden kahdeksan kanavan sisältä myös sitä, mihin taajuuksiin mikäkin kanava vaikuttaa sekä sitä, kuinka laajasti vaikutus vaikuttaa ympäröiviin taajuuksiin. Nothing X:n sisältämä parametrinen taajuuskorjain onkin yksi valmistajan ehdottomista myyntivalteista, sillä se tarjoaa todella monipuoliset mahdollisuudet kuulokkeiden äänen muovaukseen.
Tänä vuonna taajuuskorjaimeen on lisätty myös tuki omien taajuuskorjausprofiilien jakamiseen. Jakovälilehdeltä löytyy Nothingin itse suosittelemia profiileja, minkä lisäksi käyttäjien jakamia profiileja voi ladata valmistajan Playground-alustalta. Ominaisuus on varsin hyvä lisä, sillä se mahdollistaa valmiiden profiilien etsimisen heillekin, keille vapaa taajuuskorjain tuntuu liian haastavalta lähtökohdalta. Mukavana lisänä taajuuskorjausprofiileja voi jakaa myös QR-koodeina, mikä on todella näppärää.
Äänenlaatu


Huom. Taajuusvasteet ovat MiniDSP EARS-laitteistolla mitatut. Tulokset ovat suuntaa antavia ja niitä tulee käyttää vain sanallisen arvion ohessa visuaalisena tukena. Taajuusvastemittaus ei ole pääasiallinen testaustapa, vaan arvostelut pohjautuvat pääosin arvioijan omiin kuuntelukokemuksiin. Tuloksia ei voi verrata suoraan muiden sivustojen mittaustuloksiin. Kuppikuulokkeiden ja nappikuulokkeiden mittaustulokset eivät ole keskenään suoraan vertailukelpoisia.
Kuten taajuusvastekuvaajista on nähtävissä, on Nothing Ear (3):n taajuusvaste hyvin voimakkaasti V:n muotoinen. Erityisesti tämä korostuu vastamelun kanssa, jolloin alempiin keskitaajuuksiin syntyy jopa pieni kuoppa, joka korostaa basson määrää entisestään. Äänessä on omaan makuuni jopa naurettavan paljon bassoa ja musiikissa huomio kiinnittyy todella voimakkaasti alataajuuksiin. Basso on sinänsä hyvällä alueella korostuksen osalta, mutta sitä on niin paljon, että äänestä tulee helposti musiikista riippuen myös kumisevaa.
Viime vuoden Nothing Earien suoraan paketista tulleeseen ääneen verrattuna bassoon on tullut selvästi lisää potkua ja samalla myös yläpäätä on lisätty, mikä sopiikin valmistajan lupauksiin voimakkaammasta bassosta ja yläpäästä. Yläpään korostus ei käytännössä pistä merkittävästi korville, vaan sen sijaan tasapainottaa jonkin verran entisestään korostunutta bassoa. Lisäksi viime vuoden Earit olivat yläpäältään hieman laatikkomaiset, joten lisä voi olla toivottukin. Keskialueet kuulokkeissa soivat sinänsä ihan kohtalaisesti, mutta niitä ei juurikaan kuule bassokorostuksen viedessä huomion.
Suoraan paketista Ear (3):a ei käytännössä voi suositella kuin selvästi todella voimakasta bassoa kaipaaville ihmisille. Äänimaisema ei nykymuodossaan ole enää hieman bassokorosteinen tai niin sanotusti neutraalista hauskempaan päin vedetty kevyt V-taajuusaste, vaan käytännössä äänen hallitseva elementti on basso, joka korostuu kaikessa, mitä kuulokkeilla kuuntelee.
Viime vuoden Earit erottuivat markkinoilta edukseen todella kätevällä tavalla tehdä kuulokkeista neutraalimmat – niiden bassokorostus tuli sovelluksen bassolisä-asetuksesta, joka oli vakiona päällä ja sen poistamalla kuulokkeet soivat luokassaan hyvin tasapainoisesti, joskin omaan makuuni yläpäältään hieman latteasti. Tänä vuonna bassolisäasetus on kuitenkin vakiona pois päältä ja Ear (3):n jättimäinen bassokorostus on osa kuulokkeiden perusäänimaisemaa. Sen myötä siitä takaisin neutraaliin palaaminen vaatiikin taajuuskorjaimen kanssa säätämistä, mikä on väistämättä merkittävä miinus viime vuoden ratkaisuun nähden.
Kokonaisuudessaan Nothing Ear (3):n äänimaisema on omaan makuuni merkittävä heikennys edeltäjäänsä verrattuna huomattavan bassokorostuksen syödessä musiikin yksityiskohdat alleen. Osalle basso on varmasti mieluisakin lisä sen soidessa erittäin jykevästi, mutta siitä eroon pääsemisestä on tehty viime vuoteen nähden selvästi hankalampaa, mikä on miinus monipuolisuuden näkökulmasta.
Monipuolisen parametrisen taajuuskorjaimen kanssa äänestä saanee kuitenkin halutessaan hyvin pitkälti mieluisan moneen eri makuun, mikäli siihen on valmis näkemään vaivaa, tai Nothingin palvelusta sattuu löytymään itselle sopiva profiili. Nopean kokeilun perusteella bassoa on myös kohtalaisen helppo pudottaa taajuuskorjaimen kautta ja kuulokkeet vastaavat hyvin korjaimen muutoksiin. Sama taajuuskorjain on kuitenkin saatavilla myös viime vuoden Eariin, joten sen perusteella uuden Earin ostamista ei voi suositella. Uusien Earien kuuloke-elementti kykenee kenties pykälän jämäkämpään bassotoistoon kuin viime vuoden Earit, mutta ero ei itselleni ainakaan ole sen väärti, että uutukaiset sekä tarvitsevat enemmän taajuuskorjausta että maksavat selvästi enemmän.
Vastamelun tehoa Nothing ei mainosta parantaneensa tehokkuudeltaan edellismallista ja käytännön testeissäkin vaimennusteho vaikuttaisi olevan pitkälti ennallaan, vaimennuksen ollessa vain hieman edeltäjäänsä tehokkaampi. Nothing mainostaa kuitenkin vastamelun analysoivan uutuusmalleissa ympäristöään 600 ms:n välein, eli se voi mahdollisesti mukautua ympäristön meluun pykälän edeltäjäänsä paremmin.
Siinä missä vielä vuosi sitten Earien vastamelu oli 160 euron hintaluokassa keskinkertainen, eli ei joukosta erottuvan laadukas, mutta ei toisaalta erityisen huonokaan, alkaa uutuuskuulokkeiden vaimennusteho olla 200 euron hintaan jo kovimpia kilpailijoita heikompaa. Esimerkiksi Samsungin Galaxy Buds3 Prot tarjoavat tehokkaamman vastamelun ja ovat saatavilla nykyään jo edullisempaan hintaan.
Läpikuuluvuustila Nothingin kuulokkeissa on käyttökelpoinen, mutta ei erityisemmin joukosta erottuva. Äänet kuuluvat läpi paremmin kuin ilman läpikuuluvuustilaa, mutta selvästi vaimeammin kuin ilman kuulokkeita ollessa. Äänekkäässä ympäristössä esimerkiksi puheäänistä on vaikea saada selvää läpikuuluvuustilassa ympäristön huminoiden ja muiden sivuäänten viedessä ison osan huomiosta. Edellismalliin nähden läpikuuluvuustila vaikuttaisi pitkälti saman kaltaiselta, mutta taustakohinaa on saatu vaimennettua selvästi.
Mikrofonin ääniesimerkki
Mikrofonit Nothing Ear (3):ssa tuottavat läpi testitilanteiden kohtalaisen hyvää ääntä. Sisätiloissa hiljaisessa ympäristössä ääni on pääasiassa luonnollinen, kuten myös ulkona kävellessä. Hälyisässä ympäristössä ääni muuttuu selvästi kompressoituneeksi, mutta se säilyy kuitenkin selkeänä pitäen ympäristön äänet poissa. Ulkona pyöräillessä, eli kovassa tuulessa ääni on edelleen selkeä, vaikka äänen laatu itsessään muuttuukin jo todella käsitellyksi.
Super Mic -mikrofonin ääniesimerkki
Kuulokkeiden kotelon Super Mic -mikrofoni tuottaa sisätiloissa ja ulkona kävellessä varsin hyvää ääntä, joka on pykälän luonnollisempaa kuin kuulokkeiden. Erityisesti kotelo nousee edukseen valmistajankin mainostamassa tilanteessa, jossa ympäristössä on selvää hälinää, jolloin kotelon mikrofoni säilyy edelleen pääasiassa luonnollisena. Hälyisässä ympäristössä ääneen syntyi jo jonkin verran digitaalista virheääntä ja ikään kuin kaikuna läpi mikrofoniin pääsevää ympäristön ääntä, eli sitä ei voi hiljaiseksi ympäristöksi käytännössä luulla, mutta laatu on kuitenkin tilanteeseen nähden erinomaista.
Super Mic -mikrofonia täytyy käytännössä pitää kohtalaisen lähellä suuta, eli sen on oltava kädessä. Käytännössä tämän myötä se soveltuu parhaiten käytettäväksi esimerkiksi kahviloissa tai muissa äänekkäissä ympäristöissä, mutta pyöräilyn tuulen huminaa sen kanssa ei kannata yrittää poistaa.
Yhteenveto
Kokonaisuudessaan Nothingin uutuusnapit ovat vuoden 2024 Earien jälkeen allekirjoittaneelle harmillinen pettymys ja suurimmalle osalle kuluttajista hieman haastavaan rakoon sijoittuva kokonaisuus.
Äänimaisema kuulokkeissa on muuttunut huomattavan korosteiseksi V-taajuusvasteeksi, jossa korviin pistää erityisesti bassotoisto. Basso on osassa musiikista jopa häiritsevän kumisevaa ja suurimmassa osassa musiikkia se vie selvästi huomion muilta taajuuksilta. Yläpäähänkin on tullut lisää energiaa, mutta allekirjoittaneelle se ei varsinkaan korostuneen basson rinnalla pistä yhtä selvästi korvaan ja edellismallin yläpään jäätyä kriittisesti ajateltuna hieman laatikkomaiseksi se voi olla jopa ihan hyväkin suunta.
Jo edellismallissa oli suoraan paketista selvä bassokorostus, mutta siitä pääsi eroon ottamalla bassolisän sovelluksen napista pois päältä. Uutukaisissa bassokorostus on osa vakiotaajuusvastetta, eli bassokorostusnapin sijaan sen pois leikkaaminen vaatii taajuuskorjaimen käyttöä, mikä on harmillisesti entistä työläämpi ratkaisu. Positiivisena puolena kuulokkeet tottelevat taajuuskorjainta edelleen hyvin ja rauta vaikuttaisi kykenevän toistamaan ääntä neutraalimminkin, joten bassokorostuksen voi korjata hillitymmäksi. Nothing X:n parametrinen taajuuskorjain itsessään on kuitenkin edelleen yksi kuulokkeiden selvimpiä myyntivaltteja – sen kanssa äänestä saa todennäköisesti tehtyä lähes kaikkiin makuihin sopivan, minkä lisäksi sovellus tukee taajuuskorjausten jakamista valmistajan Playground-alustalla.
Toisaalta parametrinen taajuuskorjain on saatavilla myös viime vuoden Ear-malliin, jonka hintataso Suomessa jälleenmyyjillä on 160 euron tuntumassa ja valmistajan omassa kaupassa vain 129 euroa. Edellismalli ei kykene kenties aivan yhtä jämäkkään bassotoistoon, mutta ero hinnassa ja vaivassa kääntäisi oman katseeni ennemmin sen suuntaan.
Vastamelu kuulokkeissa tuntuu pitkälti samanlaiselta kuin edellismallissakin, vaikka se onkin hieman parantuntu. 199 euron hintaan vastamelu ei kuitenkaan onnistu yltämään markkinoiden parhaiden tasolle. Myös läpikuuluvuustila on pitkälti edeltäjästä tuttu, joskin taustakohinaa on saatu selvästi vähennettyä.
Nothing Ear (3):n markkinoilta erottuva ominaisuus on kuulokkeiden Super Mic -mikrofoni, joka kykenee pitämään puheäänen meluisassa ympäristössä selvästi kuulokkeiden omia mikrofoneja selkeämpänä. Käytännössä koteloa on kuitenkin pidettävä kädessä, eli esimerkiksi pyöräillessä tuulen kohinaa vähentämään tämä ei ole vaihtoehto. Kaupungin vilskeessä puheluita puhuessa sille on paikkansa.
Super Mic -mikrofonia lukuun ottamatta Ear (3):a ei kuitenkaan käytännössä voi suositella 199 euron hintaan yli kilpailijoiden tai oman edeltäjänsä – Mikäli parametrinen taajuuskorjain ja suoraan paketista kohtalaisen neutraali ääni kiinnostavat, kannattaa katseet todennäköisesti suunnata selvästi edullisempaan viime vuoden Nothing Eariin. Toisaalta mikäli bassovoittoinen äänimaisema kiinnostaa, eikä taajuuskorjaukselle koe tarvetta, tarjoaa esimerkiksi Samsungin Galaxy Buds3 Pro vastaavaan hintapisteeseen selvästi paremman vastamelun.
Plussaa
- Markkinoiden parhaimmistoa edustava parametrinen taajuuskorjain
- LDAC-tuki
- Selkeä mikrofonin äänenlaatu eri tilanteissa
- Markkinoilta erottuva kuulokekoteloon sijoitettu Super Mic -mikrofoni
- Bluetooth Multipoint
Miinusta
- Edeltäjään nähden todella paljon värittyneempi äänimaisema huomattavan korostuneella bassolla varauksin
- Bassokorostuksen poistaminen on edeltäjää vaativampaa, sillä napin painalluksen sijaan on käytettävä taajuuskorjainta
Huomioitavaa
- Kuulokkeet tukevat SBC-, AAC- ja LDAC-koodekkeja
Ei kommentteja vielä
Loading new replies...
Näytetään 50 ensimmäistä kommenttia. Lue kaikki kommentit ja keskustele aiheesta foorumilla TechBBS →