RTX Broadcast Engine sisältää RTX Greenscreen-, RTX AR- ja RTX Style Filters -teknologiat, jotka hyödyntävät Turing-arkkitehtuurin tensoriytimiä.

NVIDIA on ilmoittanut kehittäneensä uuden streamaajille suunnatun RTX Broadcast Engine -ratkaisun. Kyseessä on kokoelma erilaisia teknologioita, jotka hyödyntävät Turing-arkkitehtuurin tensoriytimiä ja tekoälyä livestreamien parantamiseen.

RTX Broadcast Engine rakentuu aluksi kolmesta palasesta: RTX Greenscreen, RTX AR ja RTX Style Filters. RTX Greenscreen on teknologia, joka mahdollistaa chroma key -erikoistehosteen käytön ilman oikeaa taustakangasta. NVIDIAn mukaan sen tekoälymalli osaa tulkita mikä kuvassa on taustaa ja siten poistaa sen näkyvistä, jättäen esiin vain itse streamaajan.

RTX AR on puolestaan kasvojen seurantaan erikoistunut teknologia. Se mahdollistaa kasvojen seurannan yleisellä tasolla, eri kiinnepisteiden avulla sekä karkean 3D-mallin luomisen kasvoista suoraan videokuvan perusteella. RTX AR mahdollistaa esimerkiksi virtuaalihahmojen ilmeiden synkronoinnin streamaajan ilmeisiin.

RTX Style Filters on puolestaan tekoälyä hyödyntävä kokoelma filttereitä, joilla voi muuttaa streamin ulkonäköä. Sen sijasta, että sama filtteri ajettaisiin vain raa’alla voimalla koko videon päälle, se osaa tekoälyn avulla tulkita kuvaa ja sovittaa filtterin ympäristöön paremmin sulautuvaksi.

Yhtiön blogin mukaan RTX Greenscreen tullaan integroimaan suoraan osaksi Open Broadcaster Software- eli OBS-sovellusta. Lisäksi Streamlabs ja XSplit ovat ilmoittaneet olevansa innoissaan uusista teknologioista ja tulevansa tukemaan niitä omilla tahoillaan.
RTX Broadcast Engine tulee pääsemään parrasvaloihin 27. – 29. syyskuuta eli tulevana viikonloppuna San Diegossa Yhdysvalloissa pidettävillä TwitchCon-messuilla. Kehittäjät voivat hakea NVIDIAn kehittäjäsivujen kautta pääsyä uusiin teknologioihin ennen varsinaista julkaisua vapaaseen jakoon.

Lähde: NVIDIA

This site uses XenWord.