NVIDIA on julkaissut näytönohjaimilleen uudet ajurit. GeForce 442.50 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.
Huom! NVIDIA suosittelee poikkeuksellisesti tekemään System Restore -palautuspisteen ennen GeForce 442.50 -ajureiden asennusta.
GeForce 442.50 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat Game Ready -leimat Apex Legends: Season 4:lle, The Division 2:n Warlords of New York -lisäosalle ja ARK: Genesis Part 1:lle. Lisäksi ajureissa on mukana uudet VRSS-profiilit VRChat-, Budget Cuts 2: Mission Insolvency-, The Walking Dead: Saints & Sinners-, Doctor Who- ja PokerStarsVR-sovelluksille. Ajureissa on myös tietoturvapäivityksiä, mutta NVIDIAn julkaisutiedotteen linkki, mikä kertoisi mistä päivityksistä on kyse, on uutista kirjoittaessa rikki.
Tuttuun tapaan ajurit myös korjaavat aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa korjattuja bugeja ovat esimerkiksi Apex Legendsin kaatuilu DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG -virheeseen, Mortal Kombatin satunnaiset kaatumiset työpöydälle ilman virheilmoitusta sekä Red Dead Redemption 2 -pelissä Vulkan-rajapinnalla esiintynyt kaatuilu Pascal-arkkitehtuurilla ja sitä vanhemmilla näytönohjaimilla. Tiedossa olevia bugeja ovat World of Warcraftin kaatuminen Windows 7 -käyttöjärjestelmällä vaihdettaessa DirectX 11 -rajapinnasta DirectX 12 -rajapintaan, Zombie Army: Dead War 4:ssä toimimaton Ansel ja Freestyle-filtterit sekä Tom Clancy’s Rainbow Six Siegessä Vulkan-rajapinnalla G-Sync-näytöillä esiintyvä vilkkuminen, kun pelissä on vaihdettu ikkunoidusta tilasta täyteen ruutuun tai päinvastoin. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).
Joo, eipä kovin voimakkaasti sitä kehottanut kun multakin meni täysin ohi…
data-xf-init="lightbox"
data-lb-single-image="1"
data-lb-container-zoom="1"
data-lb-trigger=".js-lbImage-_xfUid-1-1582867344"
data-lb-id="_xfUid-1-1582867344">
Tuli tämmönen setti ajureiden asennuksen jälkeen. En tiedä mikä sen aiheutti koska en nähnyt processeista??? Tämä 114% cpu usage pysyi niin kauan ennen kuin boottasin koneeni. (Tein restorepointin ennen ajureiden asennusta)
Itse asensin myös ilman palautuspistettä kun huomasin uusien ajureiden tulleen toisen sivun kautta.
Pelailua en vielä ole testaillut mutta varman division 2 tulee illalla hakattu.
Onko Win7:ssa jo DX12 tuki? Kun käyttiksen kehittäminen on jo muutenkin lopetettu.
Maaliskuussa 2019 tuosta oli jo juttua.
World of Warcraft tuo DirectX 12:n Windows 7:lle – io-tech.fi
Jep, eli Win7lle on olemassa osittainen DX12-tuki minkä toteuttaminen peliin x tehdään yhteistyössä MS:n kanssa (oletettavasti vaatinee siis jonkun näköistä purkkaa koodiin)
Hmm… oma ilmoittaa versioksi 450.12 joten olenko tulevaisuudessa mutta julkaisupäiväksi 10.01.2019 ja kuulema uusin =)
Olet ladannut ne windows storesta ja kuulut windows insideriin.
Tai sitten jostain kiinalaisilta sivuilta.
Jep, Insidereille tulee Storesta tuo versio
Voihan se tulla senkin kautta, joka tapauksessa Insidereille tarkoitettu ajuri.
Palautuspisteen luomiselle voi olla aihetta näiden ajurien kohdalla.
Ihan aiheellista sitten että Nvidia edes varoittaa jos pahimmillaan kone kaatuu / järjestelmä korruptoituu ja tulee sinistä ruutua jne.
Oma kokemus oli että laitoin alle vapaaehtosesti ladattavissa olleen viimesimmän Win10 1909-päivityksenkin ja ajurit solahti sisään sukkana kuten yleensäkin.
En nyt pääse luurilla tarkistamaan, kun näemmä ohjaa väkisin NVIDIAn Suomen sivuille kun koittaa mennä GeForce.com/drivers
Mutta joka tapauksessa backupin tarpeesta on tai ainakin oli erillinen maininta ajurin lataussivulla ja sen lisätietoa tms linkin takana oli ohjeet nimenomaan system restore pointin tekemiseen
Edit: no nyt pääsin oikeaan paikkaan
data-unfurl="true" data-result-id="8546" data-url="https://www.geforce.com/drivers/results/157540" data-host="www.geforce.com" data-pending="false">
class="link link--external fauxBlockLink-blockLink"
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
Drivers | GeForce
data-onerror="hide-parent"/>
http://www.geforce.com
On tuo varoitus näemmä aiemminkin ollut mutta mennyt itseltä ohi silmien
Kommentoi uutista tai artikkelia foorumilla (Kommentointi sivuston puolella toistakseksi pois käytöstä)
Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä