NVIDIA on julkaissut uudet GeForce- ja Studio-ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 511.65 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Studio 511.65 -ajurit ovat saatavilla niin ikään Windows 10:lle ja 11:lle, mutta ne tukevat näytönohjaimia vasta Pascal-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 511.65 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat tuki GeForce RTX 3070 Ti- ja RTX 3080 Ti -näytönohjainten mobiiliversioille. Ajureissa on Game Ready -leima Dying Light 2: Stay Humanille sekä viimeisimmät päivitykset Sifulle. Lisäksi mukaan on mahtunut NVIDIAn OpenCL -kääntäjän päivitys sekä tukea OpenCL:n ja Vulkanin yhteistoiminnalle.
Tuttuun tapaan ajureissa on korjattu myös aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattuja bugeja ovat FarCry 6:n geometrian korruptoituminen, GeForce Experience Freestyle -filttereiden aiheuttamat vilkkumisongelmat sekä Forza Horizonin kaatumisongelmat, kun tiettyihin autoihin on laitettua uusia teippauksia säteenseuranta käytössä. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan esimerkiksi Call of Duty: Vanguardin grafiikan korruptoitumisongelmat, Battlefield 2042:n vilkkumisongelmat sekä käytännössä jo ominaisuudeksi laskettava Sonic & All-Stars Racing Transformedin kaatuilut. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja NVIDIAn Game Ready -artikkelissa.
Studio 511.65 -ajureiden merkikttävimmät uudistukset ovat viimeisimmät päivitykset Maxonin Redshift-renderöijän tuelle sekä GeForce-ajureiden tavoin tuki uusille GeForce-mobiilinäytönohjaimille. Voit tutustua ajureihin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja NVIDIAn Studio-blogissa.
No olipas *aska installeri. Kun valitsin ’Puhdas asennus’, niin jättää bootin jälkeen Windows VGA -tilaan ja nVidian ajurin joutuu asentamaan toiseen kertaan 🙁
Ei hyvä päivä, pakko palauttaa edeltävä ajuri ja DDU:lla tämä pois. Joka bootilla virhe ikkunoita aukeilee. Käyttiksenä Windows 11 Pro siis. Edeltävä ajuri toimii hyvin ilman asennus sekoilua ja virheilmoituksia?!
Mikähän taas nVidialla kusee?
Eihän nvidialla tarvi näitä puhtaita asennuksia tehdä, enemmänki radeonin juttuja, viimeks kun oli 1060 alla niin koskaan tehnyt puhdasta asennusta ajureille, (paitsi tietenki se ensimmäinen asennus) vanhojen päälle vaan ja koskaan ollut mitään ongelmia.
Mistä ihmeestä olet keksinyt että AMDlla puhtaita asennuksia tarvitsisi? Kokemusten mukaan kummallakin ihan käyttökelpoinen optio jos normaalilla asennuksella menee jotain vikaan, mutta oletuksena ei tarvitse.
Sanoin vissiin vähä huonosti, en siis tarkoittanut että oletuksena pitää näin tehdä.
Itsellä 511.65 aiheutti valkoisen ruudun AC Valhallassa, vanhemmilla 511.23 alkoi taas toimimaan ja lopulta sain myös 511.65 toimimaan kun tyhjensin AC Valhallan cachen (\Tiedostot\Assassin’s Creed Valhalla\cache)
data-unfurl="true" data-result-id="284011" data-url="https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5320" data-host="nvidia.custhelp.com" data-pending="false">
class="link link--external fauxBlockLink-blockLink"
target="_blank"
rel="nofollow noopener"
data-proxy-href="">
GeForce Hotfix Driver Version 511.72 | NVIDIA
data-onerror="hide-parent"/>
nvidia.custhelp.com
EDIT: 3.65 ajuriversio oli Anandtechillä käytössä kun testasivat Geforce 256 DDR versiota NVIDIA GeForce 256 DDR
Detonatoreista puhutaan myös jo alkuperäisen Riva TNT aikaan: RIVA TNT – Wikipedia
Ei niitä julkaista mitenkään yksi per numero tai kaikille numeroille.
NVIDIAlla on Release xxx aina jonkun 15-25 numeron välein. Yhden Releasen sisällä julkaistaan satunnainen määrä julkisia ajureita, ei mitään tiettyä määrää. Esim Release 495:n alla taidettiin julkaista viidet GeForce-ajurit (3x 496.xx ja 2x 497.xx) ja sitten tuli Release 510 -ajurit
Kommentoi uutista tai artikkelia foorumilla (Kommentointi sivuston puolella toistakseksi pois käytöstä)
Lähetä palautetta / raportoi kirjoitusvirheestä