Uutiset

Acer julkaisi Predator Helios 700 -kannettavan liukuvalla näppäimistöllä ja analogisilla WASD-näppäimillä

Acerin innovatiivinen liukuva näppäimistö mahdollistaa kannettavan tehokkaamman jäähdytyksen paljastamalla rungosta kaksi uutta tuuletusaukkoa.

Acer on esitellyt uuden huippuluokan pelikannettavan mielenkiintoisella liukuvalla näppäimistöratkaisulla. Uusi Predator Helios 700:n liukuva näppäimistöteknologia on ristitty HyperDrift-näppäimistöksi ja se on suunniteltu parantamaan kokoonpanon jäähdytystä.

Predator Helios 700 on konfiguroitavissa tämän hetken nopeimmilla kannettaviin suunnatuilla komponenteilla. Kannettavan 17-tuumainen IPS-näyttö tarjoaa FullHD-resoluution 144 hertsin virkistystaajuudella ja se tulee saataville parhaimmillaan Intelin Core i9 -prosessorilla, 64 gigatavulla muistia ja NVIDIAn GeForce RTX 2080 -näytönohjaimella sekä Killer DoubleShot Pro -verkkoratkaisulla, joka rakentuu Wi-Fi 6 -teknologiaa (802.11ax) tukevasta langattomasta ja 2,5 Gbps:n langallisesta verkko-ohjaimesta.

Kannettavan erikoisuus on sen jäähdytysratkaisu ja siihen vahvasti liittyvä HyperDrift-näppäimistö. Näppäimistön WASD-näppäimet on toteutettu analogisen syötteen mahdollistavilla lineaarisilla MagForce-kytkimillä ja sitä voidaan liu’utaa vakiosijainnistaan kohti käyttäjää siten, että kosketushiiren sisältävä osa taittuu loivassa kulmassa kohti pöytätasoa ja näppäimistön ja näytön väliin jää tilaa uusille tuuletusaukoille sekä ikkunalle koneen sisuksiin. Jäähdytin on varustettu uusilla 4. sukupolven AeroBlade 3D -tuulettimilla, viidellä kuparisella lämpöputkella sekä höyrykammioteknologialla.

Samassa yhteydessä yhtiö päivitti myös Predator Helios 300 -mallin uuteen sukupolveen. Siihen voi konfiguroida jatkossa parhaimmillaan Core i7 -prosessorin, 32 Gt muistia, kaksi NVMe-SSD-asemaa RAID-tuella sekä GeForce RTX 2070 MaxQ -näytönohjaimen.

Predator Helios 700 saapuu Euroopassa myyntiin heinäkuussa 2699 euron lähtöhintaan, kun Helios 300:n lähtöhinta on 1499 euroa. Yhtiö ei ole vielä paljastanut parhaimpien konfiguraatioiden hintoja.

Lähde: Acer

Huawei P30 Pro periskooppikameroineen iFixitin purettavana

15.4.2019 - 23:35 / Petrus Laine Mobiili Kommentit (1)

iFixit antoi Huawei P30 Pro:lle korjattavuusarvosanaksi 4 / 10. Kiitosta tuli esimerkiksi pelkkien Phillips-ruuvien käytöstä, kun rukkasia annettiin liiman runsaasta käytöstä.

Laadukkaista purkuartikkeleistaan tuttu iFixit on ottanut tällä kertaa käsittelyynsä Huawein lippulaivan P30 Pron. P30 Pro julkaistiin Pariisissa viime kuun lopulla ja se saapui myyntiin välittömästi.

Huawei P30 Pro on ensimmäinen puhelin, joka on varustettu periskooppirakennetta käyttävällä optisen zoomin tarjoavalla kameralla. 8 megapikselin periskooppikamera on toteutettu irrallisella modulilla, kun 20 megapikselin ultralaajakuva, 40 megapikselin pääkamera ja sen vierestä löytyvä time-of-flight-kamera ovat fyysisesti kiinni toisissaan. Periskooppikamera on yksin yhtä leveä, kuin puhelimen pää- ja tof-kamerat yhdessä, mikä selittyy sen käyttämällä prismalla, joka vie valon kameran linssiaukon vierellä sijaitsevaan sensoriin. Tyypillisesti kameran sensori on suoraan linssien takana.

Toinen mielenkiintoinen yksityiskohta puhelimen toteutuksessa on sen pääpiirilevy, joka on toteutettu kahdella päällekkäin asennetulla piirilevyllä. Piirilevyt ovat kiinni toisissaan pysyvästi. Täyteen ahdetun piirilevyn toiselle puolen on sijoitettu modeemin toimintaan liittyviä piirejä: kaksi HiSiliconin HI6363 GFCV100 radiolähetin-vastaanotinta, Skyworksin 7819-11-front end -moduuli WCDMA/LTE-yhteyksille ja Qorvon 77031-front end -moduuli. Toiselta piirilevyltä löytyvät puolestaan Micronin valmistama 128 Gt:n Flash-muistipiiri, Huawein HiSilicon HI6405, jonka tarkemmasta luonteesta ei ole tällä hetkellä varmuutta, sekä yhdessä POP-paketoinnissa itse Kirin 980 -järjestelmäpiiri ja SK Hynixin valmistama LPDDR4X-muistipiiri.

Purkuartikkelissa käydään läpi myös muita yksityiskohtia, kuten kaiuttimena toimivaa näyttöä tärisyttävä elementti sekä Goodixin valmistama optinen GM185-sormenjälkilukija, joten suosittelemme lämpimästi sen lukemista kaikille kiinnostuneille.

Huawei P30 Pro saa iFixitiltä kiitosta pelkkien Phillips-ruuvien käytöstä, neutraaleiksi asioiksi mainitaan kaiuttimen näyttöön integroitua osaa lukuun ottamatta modulaarinen rakenne sekä akun vaihtomahdollisuus varauksin. Akun vaihdettavuuden varaus viittaa runsaaseen liiman käyttöön, josta puhelin saa miinusta. Myös näytön vaihtamisen kerrotaan olevan erittäin työlästä, koska puhelin pitää purkaa lähes kokonaan ennen kuin siihen päästään käsiksi. Yleisarvosanaksi Huawei P30 Pron korjattavuus sai 4 / 10 pistettä.

Lähde: iFixit

Saksalainen CaseKing toi myyntiin OEM-valmistajille tarkoitetut Core i9-9990XE -prosessorit

Intelin Core i9-9990XE:ssä on vähemmän ytimiä kuin sisarmalli i9-9980XE:ssä, mutta se on varustettu selvästi korkeammin kellotaajuuksin ja poikkeuksellisen korkealla 255 watin TDP-arvolla.

Intel julkaisi aiemmin tänä vuonna erittäin rajoitetun saatavuuden Core i9-9990XE -prosessorin. Prosessorilla ei ole lainkaan virallista suositushintaa, sillä normaaleiden jakelukanavien sijaan Intel huutokauppaa prosessoreita valmistajille kerran vuosineljänneksessä tietyn määrän.

Vain valmistajille avoimen huutokaupan vuoksi Core i9-9990XE -prosessorin ei pitänyt ikinä tulla sellaisenaan myyntiin, vaan vain osana valmiita kokoonpanoja. Nyt saksalainen CaseKing on kuitenkin saanut käsiinsä toistaiseksi tuntemattoman määrän i9-9990XE -prosessoreita ja listannut ne myyntiin irrallisina verkkokaupassaan. Yhden prosessorin hinnaksi ilmoitetaan 2999 euroa.

Core i9-9990XE on 14-ytiminen, joka kykenee suorittamaan Hyper-threading-teknologian avulla 28 säiettä samanaikaisesti. Prosessorin erikoisuus ei olekaan sen ydinten määrässä, joka jää esimerkiksi Core i9-9980XE -mallin 18 ytimen jalkoihin, vaan kellotaajuudessa. Prosessorin peruskellotaajuus on peräti 4 GHz ja Turbo-kellotaajuus kaikkien ydinten rasituksessa 5,0 GHz. Yhden ytimen rasituksessa prosessori venyy 5,1 GHz:n kellotaajuudelle asti. Korkeilla kellotaajuuksilla on kuitenkin myös hintansa, sillä prosessorin TDP-arvo on peräti 255 wattia.

Lähde: CaseKing

Uusi yhteistyökumppani TechBBS-foorumille: HONOR

HONOR avasi oman viestiketjun TechBBS-foorumille.

Kaupallinen yhteistyö: HONOR on perustettu vuonna 2013 osaksi Huawein kuluttajaliiketoiminnan kaksoisbrändistrategiaa. HONOR hyödyntää Huaweissa kertynyttä asiantuntemusta ICT-alalla ja luo suuntaanäyttäviä älypuhelimia nuorekkaille ihmisille ympäri maailman. Honorin tausta näkyy markkinoille julkaistavissa älypuhelimissa, jotka sisältävät uusinta teknologiaa, huippusuorityskykyä ja huippudesignia kilpailukykyisin hinnoin.

HONORin tavoitteena on ketjussaan kertoa uusimmat uutiset ja kommunikoida yhteisön kanssa mm. tuotteista koskevista asioista. Haluna on myös tuoda sisältöä käyttäjille aktiviteettien ja palkintojen muodossa.

Viestiketjun avajaisten kunniaksi tarjolla on heti arvonta TechBBS-käyttäjille. Huhtikuun päätteeksi yhdelle HONORin viestiketjuun vastanneelle käyttäjälle arvotaan HONOR 10 Lite -puhelimen (arvo 229€)!

Linkki: HONOR-viestiketju TechBBS-foorumilla

Tervetuloa mukaan!

Uusi artikkeli: Kokeiltua: Shadow of the Tomb Raider ja DXR- & DLSS-ominaisuudet

Testasimme DXR-säteenseurantaa ja DLSS-reunojenpehmennystä Shadow of the Tomb Raiderissa.

Syksyllä julkaistuun Shadow of the Tomb Raider -peliin saapui maaliskuussa päivitys, joka toi mukanaan tuen DXR-säteenseurannalle ja DLSS-reunojenpehmennykselle.

Testasimme GeForce RTX 20 -sarjan näytönohjaimilla, miten DXR-säteenseurannan eri asetukset sekä DLSS-reunojenpehmennys vaikuttavat pelin suorituskykyyn ja kuvanlaatuun.

Lisäksi ajoimme mukaan pikaisen kokeilun GeForce GTX 1080 Ti -näytönohjaimella NVIDIAn eilen julkaisemilla 425.31 -ajureilla, jotka mahdollistavat DXR-säteenseurannan ilman rauhtakiihdytystä GeForce GTX -sarjan näytönohaimilla (vähintään GeForce GTX 1060 6 Gt).

Lue artikkeli: Kokeiltua: Shadow of the Tomb Raider ja DXR- & DLSS-ominaisuudet

LIVE: io-techin tekniikkakatsaus-podcast (15/2019)

io-techin suorana lähetettävässä videopodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.

io-techin tekniikkakatsaus-podcast esitetään tänään perjantaina 12. huhtikuuta noin klo 15 alkaen suorana live-streamina Twitchissä ja Youtubessa. Äänessä ovat tuttuun tapaan io-techin perustajakaksikko Sampsa Kurri ja Juha Kokkonen.

Tekniikkakatsauksessa käymme läpi ajankohtaiset IT-alan asiat ja uutuustuotteet kuluneen viikon ajalta, kerromme mitä päivityksiä io-techissä on mahdollisesti luvassa lähitulevaisuudessa sekä valotamme artikkelien tekemisen ja io-techin pyörittämiseen liittyviä taustatarinoita. Katsojat voivat osallistua lähetykseen interaktiivisesti Twitchin keskusteluikkunan välityksellä.

io-techin viikon tekniikkakatsaus on jälkikäteen katsottavissa tai kuunneltavissa:

Japanilainen JOLED aloittaa PC-näyttöihinkin sopivien OLED-paneelien massatuotannon ensi vuonna

JOLEDin kehittämän ensimmäisen tulostettavien OLED-paneelien massatuotantojärjestelmän kapasiteetti tulee olemaan ainakin alkuvaiheessa noin 220 000 paneelia kuukaudessa. Paneelien koot tulevat vaihtelemaan 10 – 32 tuuman välillä.

OLED-näytöt ovat arkipäivää muun muassa puhelimissa, mutta tietokonenäyttöjen markkinoilla on ollut hiljaisempaa. Nyt tunnelin päässä alkaa näkyä valoa, sillä JOLED on ilmoittanut saavansa keskikokoisten paneelien massatuotannon käyntiin ensi vuonna.

Japanilainen orgaanisiin LED-teknologioihin erikoistunut JOLED on ilmoittanut kehittäneensä maailman ensimmäiset tulostettavien OLED-paneelien massatuotantolinjat. Linjastot rakennetaan Japanin Chibassa sijaitsevaan tuotantolaitokseen, jossa yhtiön on tarkoitus aloittaa massatuotanto vuonna 2020. Tuotantolaitoksen kapasiteetti tulee olemaan noin 220 000 paneelia kuukaudessa.

JOLED tulee olemaan paneeliensa suhteen varsin omavarainen, sillä printattavien OLED-paneelien esityöt tullaan tekemään yhtiön Nomissa sijaitsevassa tuotantolaitoksessa, joka aloittaa toimintansa niin ikään 2020. Tuotettavat näytöt tulevat olemaan kooltaan keskikokoisia eli 10- – 32-tuumaisia ja niiden pääasiallisiksi kohteiksi on suunniteltu automarkkinoita sekä high end -tietokonenäytöt.

JOLED on rahoittanut tulostettavien OLED-paneelien massatuotantoteknologian kehitystyön reilun 200 miljoonan euron rahoituspotilla, jonka se keräsi myymällä osakkeitaan INCJ:llle, Sonylle ja Nisshalle. Nisshan kerrotaan lisäksi tekevän yhteistyötä JOLEDin kanssa OLED-paneelien kosketussensoreiden parissa.

Vaikka uusien tulostettujen paneelien massatuotanto aloitetaan vasta ensi vuonna, yhtiöllä on jo nyt valikoimissaan PC-käyttöön suunnattuja OLED-paneeleita. Esimerkiksi Asuksen jo nyt valikoiduista kaupoista löytyvä ProArt PQ22UC -näyttö käyttää yhtiön tulostettua 21,6-tuumaista OLED-paneelia. Ennen varsinaista massatuotantoa paneelien hinnat ovat kuitenkin ilmeisen kalliita, sillä Asuksen näytön hinta on reilusti yli 5000 euroa.

Lähde: JOLED

 

AOC valmistelee huippuominaisuuksin varusteltua Agon AG353UCG -näyttöä kesäksi

AG353UCG on varustettu mm. DisplayHDR 1000 -sertifikaatilla, G-Sync HDR -tuella ja 35-tuumaisella, kaarevalla 200 hertsin 3440×1440-resoluution VA-paneelilla.

Näyttövalmistaja AOC on esitellyt MMD AOC Philips -tapahtumassa yhtiön kesän uutuuksia. Huippunäytöt vaikuttaa ainakin pinnallisesti jyräävän selvästi alleen tämän hetkisen tarjonnan, mutta sillä on hintansa.

AOC Agon AG353UCG on varustettu 35-tuumaisella erittäin leveällä 3440×1440-resoluution kaarevalla VA-paneelilla. Näytön virkistystaajuus on peräti 200 hertsiä ja sen kerrotaan paitsi tarjoavan 1000 nitin maksimikirkkauden, myös näyttävän täyden DCI-P3-väriavaruuden ja tarjoavan 2000:1-kontrasisuhteen. HDR-teknologiat ovat luonnollisesti tuettuja näyttö on varustettu DisplayHDR 1000 -leimalla. AG353UCG on varustettu 512 säätyvällä taustavalaistusalueella (FALD, Full Array Local Dimming) ja G-Sync HDR -tuella, mutta se tulee saamaan rinnalleen myös FreeSync 2 -version samasta näytöstä.

TFTCentral on päässyt myös testaamaan tulevan näytön G-Sync HDR -versiota pikaisesti. Sivuston mukaan näytölle luvataan 1 millisekunnin vasteaikoja, mutta käytännössä tämän saavuttaminen tarkoittaisi jonkinlaista taustavalon vilkutusta ja todellisen vasteajan olevan 4 millisekunnin luokkaa. Näytössä kerrotaan olevan kolme overdrive-asetusta: pois päältä, normaali ja extreme. Ilman overdriveä näytön kuvan kerrotaan olevan jonkin verran pehmeä ja extremellä tulevan korona-artifakteja, mutta normaaliasetuksen kerrotaan toimivan hyvin. Lisäksi sivusto huomioi, että kuva vaikutti selvemmältä 144 hertsin virkistystaajuudella ja sumenevan aavistuksen portaittain, kun virkistystaajuutta nostetaan 200 hertsiin asti.

TFTCentral kertoi myös, että lehdistölle mainostetun kesäkuun julkaisun sijasta näyttö tulisi markkinoille todennäköisemmin vasta syksyllä, syys- tai lokakuussa. Näytön hintahaarukaksi arvioidaan AOC:n toimesta noin 1800 – 2200 euroa. OverclockersUK on listannut näytön jo ennakkotilattavaksi 1999 punnan hintaan. FreeSync 2 -version hinnasta tai todellisesta aikataulusta ei ole toistaiseksi saatavilla arvioita.

Lähteet: TrustedReviews, TFTCentral

NVIDIA julkaisi DXR-säteenseurannan GeForce GTX -näytönohjaimille tuovat GeForce 425.31 -ajurit

Uusien ajureiden myötä NVIDIAn DirectX Raytracing -tuki vaatii nyt vähintään GeForce GTX 1060:n 6 Gt:n muistilla, tai nopeamman yhtiön näytönohjaimen. Myös uudet GeForce GTX 1660 Ti ja GTX 1660 tukevat nyt DXR-teknologiaa.

NVIDIA kertoi viime kuussa tulevansa laajentamaan DirectX Raytracing (DXR) -säteenseurantatuen GeForce RTX -näytönohjainten lisäksi Pascal- ja Turing-arkkitehtuuriin perustuville GeForce GTX -näytönohjaimille huhtikuussa julkaistavilla ajureilla.

Nyt yhtiö on julkaissut odotetut GeForce 425.31 -ajurit, jotka ovat tuttuun tapaan saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja tukevat Kepler-arkkitehtuuria ja sitä uudempia yhtiön näytönohjaimia. DXR-tuki toimii luonnollisesti vain Windows 10 -käyttöjärjestelmällä ja se vaatii toimiakseen vähintään GeForce GTX 1060 -näytönohjaimen 6 Gt:n muistilla.

GeForce 425.31 -ajurit ovat viimeiset Release 418 -ajurit ja sen myötä viimeiset 3D Vision -teknologiaa ja Kepler-arkkitehtuuriin perustuvia mobiilinäytönohjaimia tukevat ajurit. Ajureiden merkittävin uudistus DXR-tuen laajentamisen lisäksi on Game Ready -leima Anno 1800 -pelille. Anno 1800:lle julkaistiin myös uusi 3D Vision -profiili (Not recommended).

NVIDIA julkaisi ajureiden rinnalla myös liudan omia suorituskykytestejään DXR-peleissä ja -demoissa. Yhtiön testien GTX-näytönohjainten DXR-suorituskykyyn vaikuttaa merkittävästi käytetyt asetukset. Esimerkiksi Battlefield V -pelissä Medium DXR -asetuksin GeForce GTX 1080 Ti vastaa suurin piirtein nopeudeltaan GeForce RTX 2070 -näytönohjainta, jääden resoluutiosta riippuen jälkeen noin 3 – 4 %. Toisaalta 1440p- ja 1080p-resoluutioilla myös RTX 2060 pyörii samoissa suorituskykyluvuissa. Ultra DXR -asetuksin tilanne kuitenkin muuttuu selkeästi ja RTX 2070:n lisäksi myös RTX 2060 jättää GTX 1080 Ti:n selvästi jälkeen.

Shadow of the Tomb Raider -pelissä GeForce GTX 1080 Ti:n suorituskyky vastaa yhtiön mukaan suurin piirtein GeForce RTX 2060 -mallia, kun käytössä on High DXR -asetukset. Yhtiö ei julkaissut pelistä tuloksia muilla DXR-asetuksilla. Metro Exoduksessa erot venähtivät sekä Ultra- että High-asetuksilla selvästi ja GeForce GTX 1080 Ti häviää kymmenillä prosenteilla jopa RTX 2060 -mallille. Yhtiö ei julkaissut pelistä tuloksia matalammilla DXR-asetuksilla.

3DMark Port Royal -testissä GeForce GTX 1080 Ti:n tulokset jäävät alle puoleen RTX 2060:n tuloksista. Myös demopuolella erot olivat merkittäviä, eikä niistä julkaistu tuloksia kuin yksin asetuksin. Löydät kaikki NVIDIAn ajamat testit yhtiön verkkosivuilta.

Merkittävät uudistukset eivät muuta vanhaa totuutta, eli ajureissa on jälleen korjattu liuta edellisissä todettuja ongelmia. Tällä kertaa korjattujen bugien listalta löytyvät muun muassa artifaktien esiintyminen Adoben sovelluksissa SLI-kokoonpanoilla, RTX-sarjan näytönohjaimilla tapahtuva satunnainen kaatuilu ARK Survival Evolved -pelissä sekä Witcher 3:a vaivanneet BSOD-kaatuilut. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi G-Syncin toimimattomuus Pascal-arkkitehtuuriin perustuvilla näytönohjaimilla Surround-tilassa, Shadow of the Tomb Raiderin hidastuminen ja lopulta kaatuminen Anselia käytettäessä, työpöydän vilkunta satunnaisesti usean näytön konfiguraatioilla ja päänäytön vilkunta kun toisessa näytössä pyöritetään videota. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteesta.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Feelreal-maski lupaa tuoda tuoksut, tuulen ja muita aistiärsykkeitä virtuaalitodellisuuteen

Kickstarter-palvelussa tavoitellun 20 000 dollarin rahoituksen tunnissa kerännyt laite lupaa parantaa virtuaalitodellisuuden immersiota erilaisin aistiärsykkein tuoksuista ja tuulesta aina lämpötilavaihteluihin ja vesisumuun asti.

Kickstarteriin on ilmestynyt uusi mielenkiintoinen VR-lisälaite. Feelreal on markkinoilta löytyvien VR-lasien kanssa käytettävä laite, joka mahdollistaa useita erilaisia aistiärsykkeitä virtuaalimaailmassa.

Feelreal-aistimaskin luvataan kykenevän simuloimaan hajuja, tuulta, vesisumua, lämpöä sekä tuottavan lisäksi erilaisia värinäefektejä. Laite kiinnitetään magneettien avulla VR-laseihin ja se sisältää oman akun, jolle luvataan kerrallaan neljän tunnin toiminta-aika. Laite yhdistetään tietokoneeseen joko Wi-Fi- tai Bluetooth-yhteydellä.

Maskin rakenteeseen on piilotettu akun lisäksi tuoksugeneraattorin, kaksi mikrokokoista lämmitintä ja viilennintä, kaksimoottorin Force Feedback -moottori sekä sumutin vettä varten. Tuettuja tuoksuja on yhteensä 255, joista yhtäaikaisesti voi olla käytössä maksimissaan yhdeksän erilaista ja niitä voi tilata lisää yhtiön omasta verkkokaupasta. Mainostettuja tuoksuja ovat muun muassa parfyymi, barbeque, palava kumi, palava puu, tiramisu, ruusu, espressokahvi, ruuti sekä metsä. Lisäksi viilenninyksiköiden kerrotaan mahdollistavan itse virtuaalilasien viilennyksen estävän mahdollisen sumun muodostumisen niiden linsseihin.

Tuettuja pelejä ja ohjelmia ovat tällä hetkellä Feelrealin oma Dreams, Beat Saber, Skyrim VR, YouTube VR, Guns’n’Stories: Bulletproof VR, Death Horizon ja The Last Day Defense VR. Feelreal-maskin fyysiset mitat ovat 29 x 172 x 81 mm ja se painaa 200 grammaa.

Feelreal tavoitteli Kickstarterissa 20 000 dollarin rahoitusta, mutta se täyttyi jo tunnissa ja uutista kirjoittaessa koossa on liki 82 000 dollaria. Edullisimmillaan maskin saa 209 dollarin hintaan vielä 12 tunnin ajan, mutta toimituskuluineen Suomeen hinnaksi muodostuu 244 dollaria. Sen jälkeen peruspaketin hinta nousee 249 dollariin. Pakettiin kuuluu itse maskin lisäksi 9 aromikapselia tuoksugeneraattorille sekä bonuksena jaettava Patsuli-tuoksu. Maski tulee saataville valkoisena, harmaana ja mustana.

Lähde: Feelreal @ Kickstarter