Uutiset
LG laajensi OLED-pelinäyttöjen valikoimaansa 27-tuumaisella 240 hertsin UltraGear-näytöllä
1440p-resoluution näytön suositushinta on Yhdysvalloissa 999,99 dollaria

LG on julkaissut OLED-pelinäyttöjensä valikoimaan uuden 27-tuumaisen 16:9-kuvasuhteella, 1440p-resoluutiolla ja 240 hertsin virkistystaajuudella varustetun UltraGear 27GR95QE-B -pelinäytön. Aiemmin valmistaja on julkaissut OLED-paneelilla tunnettujen OLED-televisioiden lisäksi myös televisiokokoluokan pelinäyttöjä, mukautettavalla kaarevuudella varustetun näyttö sekä 45-tuumaisen ultrawide-näytön.
LG 27GR95QE-B tarjoaa aiempia OLED-pelinäyttöjä perinteisemmän kokoluokan tietokoneelle 27-tuumaisen paneelinsa myötä. Näytön luvataan 240 hertsin virkistystaajuutensa ohessa yltävän 0,03 ms GtG-vasteaikoihin, kattavan 98,5 prosenttia DCI-P3-väriavaruudesta ja toistavan 1,07 miljardia väriä, eli kyseessä on 10-bittinen paneeli. Näyttö tukee mukautuvaa virkistystaajuutta AMD FreeSync Premium ja G-Sync Compatible -sertifikaatein.
Liitännöiksi tarjolla ovat yksi DisplayPort- sekä kaksi HDMI-liitäntää, joiden tarkkoja tietoja valmistaja ei tuotesivuillaan ole paljastanut. Lisäksi näytön takana on SPDIF-ulostulo, kuulokeliitäntä sekä kahden USB-liitännän hubi.
LG UltraGear 27GR95QE-B on julkaistu yrityksen Yhdysvaltain tuotesivuilla 999,99 dollarin suositushintaan. Näytön laajemmasta saatavuudesta Euroopassa ei ole vielä toistaiseksi tarkempaa tietoa.
Lähde: LG
LG laajensi OLED-pelinäyttöjen valikoimaansa 27-tuumaisella 240 hertsin UltraGear-näytöllä
1440p-resoluution näytön suositushinta on Yhdysvalloissa 999,99 dollaria
NVIDIA antoi oman lausuntonsa 12VHPWR-liitinten sulamisongelmaan
Yhtiön mukaan yleisin ongelma on nimenomaan käyttäjävirheet, joissa liitintä ei ole asennettu pohjaan asti, aivan kuten Gamers Nexuksen tutkimukset viittasivat.

12VHPWR-sulamissaagan aikana kenties silmiinpistävintä oli NVIDIAn hiljaisuus. Yhtiö kommentoi koko kohun aikana vain tutkivansa asiaa ja lupaavansa ongelmista kärsiville kumppaneidensa kanssa nopeutetut takuukäsittelyt. Nyt yhtiö on antanut myös virallisen lausuntonsa asian tiimoilta.
NVIDIAn tukisivuille on ilmestynyt artikkeli, jossa yhtiö kertoo todenneensa yleisimmäksi ongelmaksi liittimet, joita ei ole kytketty pohjaan asti. Sen tietoon on tullut noin 50 tapausta, jossa GeForce RTX 4090 -näytönohjaimeen kytketty 12VHPWR-liitin, oli se sitten adapteri tai suora johto virtalähteeltä, on sulanut.
NVIDIAn virallinen suositus on kytkeä virtajohto paikoilleen jo ennen kuin näytönohjainta asennetaan emolevylle, jotta käyttäjän on helpompi varmistua sen olevan varmasti paikoillaan. Pienikin rako voi ajan mittaan kasvaa, kun johdot vetävät liitintä omalla painollaan. Yhtiö sitoutuu edelleen nopeutettuun takuuprosessiin ja tutkii tapoja, joilla voisi varmistua liittimen paikallaanolosta ennen kokoonpanon käynnistystä.
Gamers Nexuksen ja rikkoutuneiden laitteiden tutkimiseen erikoistuneen testilaboratorion tutkimukset tukevat NVIDIAn lausuntoa. Toinen mahdollinen syy sulavalle liittimelle yleisemmän huonosti asennetun liittimen ohella on ”roskat” liittimen pohjalla, jotka voivat irrota liittimestä itsestään tai pinneistä.
PCI SIG:n tiedetään valmistelevan uutta versiota 12VHPWR-liittimestä, joka korjaisi ongelmat. Aiemmin nettiin on vuotanut Amphenolin dia, jossa esitetään 12VHPWR-liittimen kotelointiin tehtäviä muutoksia, joskaan allekirjoittaneelle ei ainakaan kyseisestä diasta selviä, miten sen olisi tarkoitus auttaa varmistamaan liittimen perille meno. Tulemme seuraamaan liitintilanteen kehittymistä, mutta toivon mukaan itse sulamisongelma voidaan taputella tässä kohtaa.
Lähde: NVIDIA
NVIDIA antoi oman lausuntonsa 12VHPWR-liitinten sulamisongelmaan
Yhtiön mukaan yleisin ongelma on nimenomaan käyttäjävirheet, joissa liitintä ei ole asennettu pohjaan asti, aivan kuten Gamers Nexuksen tutkimukset viittasivat.
Uusi artikkeli: Testissä DeepCool AG400 -prosessoricooleri
Testasimme DeepCoolin edullisen AG400-prosessoricoolerin.

Viikon neljännessä testiartikkelissa tutustumme DeepCoolin tuoreeseen AG400-prosessoricooleriin, joka 29,90 euron suositushinnallaan kilpailee edullisten torncoolereiden luokassa mm. SilentiumPC:n hyväksi todetun Fera 5 -mallin kanssa. Artikkelissa on tarjolla tuttuun tapaan coolerin ominaisuuksien ja rakenteen läpikäynti sekä melu- ja suorituskykymittaukset.
Lue artikkeli: Testissä DeepCool AG400 -prosessoricooleri
Uusi artikkeli: Testissä DeepCool AG400 -prosessoricooleri
Testasimme DeepCoolin edullisen AG400-prosessoricoolerin.
Live: io-techin Tekniikkapodcast (46/2022)
io-techin YouTubessa suorana lähetettävässä Tekniikkapodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.

io-techin viikottainen Tekniikkapodcast esitetään tänään perjantaina 18. marraskuuta noin klo 15:00 alkaen suorana live-streamina. Tekniikkapodcast lähetetään suorana YouTubessa ja äänessä ovat tällä viikolla Sampsa Kurri ja Juha Kokkonen.
Käymme viikottaisissa livepodcasteissa läpi ajankohtaiset IT-alan uutiset ja uutuustuotteet kuluneen viikon ajalta, kerromme mitä päivityksiä io-techissä on mahdollisesti luvassa lähitulevaisuudessa sekä valotamme artikkelien tekemisen ja io-techin pyörittämiseen liittyviä taustatarinoita. Katsojat voivat osallistua lähetykseen interaktiivisesti YouTuben keskusteluikkunan välityksellä.
io-techin viikon Tekniikkapodcast on jälkikäteen katsottavissa tai kuunneltavissa:
Live: io-techin Tekniikkapodcast (46/2022)
io-techin YouTubessa suorana lähetettävässä Tekniikkapodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.
Gamers Nexus: Sulavat 12VHPWR-liittimet käyttäjävirheitä yhdistettynä huonoon liittimeen
Gamers Nexuksen testien mukaan sulamisen aiheuttaa valmistustoleranssien vuoksi irtoavat ”roskat” liittimen sisällä, GPU:n liittimestä irtoavat metallikappaleet ja ennen kaikkea väärin asennetut kaapelit

PCI Express 5.0:n ja ATX 3.0:n mukana markkinoille seilannut 12VHPWR on karauttanut karille heti alkumetreillään, kun käyttäjät ovat alkaneet raportoimaan syystä tai toisesta sulaneista liittimistä GeForce RTX 4090 -näytönohjaimilla. Liitin tuli käyttöön jo 3090 Ti -mallistossa, mutta ongelmat eivät ainakaan tuolloin nostaneet vielä päätään samalla tapaa, vaikka edelleen puhutaankin ilmeisesti vain noin 0,1 %:n tai alle vikaantumisprosentista.
12VHPWR-liitinten sulamisongelmaa on tutkittu useilla eri tahoilla ja ilmoille on noussut jo lukuisia erilaisia potentiaalisia selityksiä ongelmille. Tuoreimpien käänteiden myötä näyttää siltä, että Gamers Nexus on löytänyt tiensä sylttytehtaalle rikkoutuneiden laitteiden tutkintaan erikoistuneessa testilaboratoriossa työskentelevän seuraajansa tuella. Tekniikkajeesukseksikin tituleerattu GN:n Steve haastatteli matkalla myös muun muassa kaapeli- ja näytönohjainvalmistajia.
Gamers Nexuksen testeissä hakattiin pitkään päätä seinään, koska lukuisista eri liittimistä ei oltu saatu yhtä ainutta sulamaan, ei edes silloin kun liittimestä fyysisesti poistettiin neljä 12 voltin pinniä ja koko 600 watin kuorma pakotettiin kahden pinnin läpi. Todelliseksi syyksi paljastui jo aiemminkin spekuloidut käyttäjävirheet liittimen kiinnittämisessä, johon oman lisänsä tuo itse liitinten laatu, mutta oman palautteensa saa myös liitinten suunnittelijat. Eikä turvassa ole tällä hetkellä yksikään 12VHPWR-liitin, oli se adapterissa tai suorassa kaapelissa virtalähteeltä.
GN:n tutkimusten mukaan liitinten sulaminen aiheutuisi erittäin huonosti asetetuista kaapeleista yhdistettynä ”roskiin” liittimessä. Niin sanottuja roskia liittimeen voi kuitenkin päätyä jopa täysin oikein asennettujen liitinten kanssa, sillä tutkimuksissa havaittiin sekä itse liittimen koteloinnin kappaleita että GPU:n puoleisen liittimen pinnistä irronnutta metallia. Pinnin pitäisi oletuksena tehdä kontaktinsa tulppaaniliittimen pienehköistä ”kuhmuista”, mutta roskien myötä kontakti voi löytyä myös suoraan pinnien päädystä. Roskaa irtoaa luonnollisesti helpommin ja varmemmin, jos liitintä asennetaan vinossa eikä suorassa. Teoriassa nämä roskat voivat aiheuttaa ongelmia, vaikka liitin olisi asennettu pohjaan, mutta GN:n testeissä tässä ei onnistuttu vaan liittimet sulivat vain huonosti asennettuina.
Käyttäjälle vastuuta vierittävät asennusongelmat kirjaimellisesti näkyivät osassa Gamers Nexukselle lähetettyjä sulaneita kaapeleita, joissa oli havaittavissa merkkejä, joiden mukaan ne olivat jopa 4 mm ulkona liittimestä. Vain osittain asentunut liitin taipuu luontaisesti johdon painon mukana, minkä myötä vinoon menevät pinnit voivat löytää helpommin korkean vastuksen uusia reittejä virralle, mikä saa liittimen lopulta kuumenemaan, sulamaan ja jopa palamaan. Vaikka 12VHPWR olisikin asennettu lähes pohjaan, saattaa johtojen paino ja esimerkiksi johtoja painava kotelon kylkipaneeli vetää sitä pikkuhiljaa lisää ulos liittimestä. Tästä päästään puolestaan suunnitteluvirheeseen, eli varsinaisen lukitusklipsin puuttumiseen. Yksinkertaisen lukitusklipsin avulla käyttäjälle ei pitäisi jäädä epäselväksi, onko liitin asennettu perille asti oikein.
io-tech suosittelee jokaiselle käyttäjälle ylimääräistä huolellisuutta varmistamaan, että 12VHPWR-liitin on asennettu oikein, eli suorassa ja pohjaan asti riskien minimoimiseksi.
Gamers Nexus: Sulavat 12VHPWR-liittimet käyttäjävirheitä yhdistettynä huonoon liittimeen
Gamers Nexuksen testien mukaan sulamisen aiheuttaa valmistustoleranssien vuoksi irtoavat ”roskat” liittimen sisällä, GPU:n liittimestä irtoavat metallikappaleet ja ennen kaikkea väärin asennetut kaapelit
NVIDIA pitää CES 2023 -keynotensa jo 3. tammikuuta
Yhtiö ei ole vielä paljastanut tarkemmin esityksen sisällöstä, mutta huhumaailmassa odotetaan RTX 4080 12 Gt:n uudelleenjulkaisua RTX 4070 Ti:n nimellä.

Koronapandemian runtelemat CES 2023 -messut pidetään jälleen entistä ehompina fyysisen ja virtuaalisen tapahtuman yhdistelmänä. Fyysinen tapahtuma on perinteisesti Las Vegasissa Yhdysvalloissa ja tänä vuonna se pidetään 5.-8. tammikuuta.
Yhtä perinteisesti kuin itse CES-messut ovat vuoden alussa, ovat ns. pressipäivät ennen virallisia messupäiviä jo pitkään jatkunut perinne. NVIDIA on nyt ilmoittanut pitävänsä oman virtuaalisen ”NVIDIA Special Address at CES” tapahtumansa verkossa Suomen aikaa 3. tammikuuta kello 18.00.
Tapahtuman virallisen sloganin mukaan yhtiö tulee esittelemään siellä tuoreimmat kiihdytetyn laskennan mahdollistamat innovaatiot, mutta huhumylly jauhaa kovana myös tuotejulkaisun osalta. NVIDIAn odotetaan julkistavan tapahtumassa uudelleen nimetyn RTX 4080 12 Gt:n GeForce RTX 4070 Ti:nä. Näytönohjaimen huhutaan jopa tulevan myyntiin vielä samalla, vuoden ensimmäisellä viikolla.
Lähde: NVIDIA @ Twitter
NVIDIA pitää CES 2023 -keynotensa jo 3. tammikuuta
Yhtiö ei ole vielä paljastanut tarkemmin esityksen sisällöstä, mutta huhumaailmassa odotetaan RTX 4080 12 Gt:n uudelleenjulkaisua RTX 4070 Ti:n nimellä.
AGON by AOC julkaisi AG275-pelinäytöt 240+ hertsin IPS- ja VA-paneeleilla
Näytöt ovat perusominaisuuksiltaan identtisiä, mutta edullisemmassa AG275QZN/EU-mallissa on 8-bittinen Fast VA -paneeli, kun tyyriimpi AG275QZ/EU on varustettu 10-bittisellä Quantum Dot -kerroksella päällystetyllä Fast IPS -paneelilla.

AOC:n AGON by AOC on täydentänyt jälleen näyttövalikoimaansa kahdella uutuusmallilla. AGON AG275QZ/EU ja AG275QZN/EU ovat sisarmalleja, jotka erottaa toisistaan niiden paneeli.
AG275QZ/EU on kaksikosta tyyriimpi ja varustettu Quantum Dot -kerroksella päällystetyllä Fast IPS -paneelilla. 10-bittiseksi kehuttu paneeli yltää 99,9 %:iin AdobeRGB:stä, 100 %:iin sRGB:stä ja 97,5 %:iin DCI-P3-väriavaruudesta. Virkistystaajuus yltää 240 hertsiin mutta ylikellotusvaraa kerrotaan olevan 270 hertsiin asti.
Edullisempi AG275QZN/EU on varustettu 8-bittisellä Fast VA -paneelilla, jonka etuna IPS-malliin kerrotaan olevan parempi kontrastisuhde ja etenkin tummien sävyjen toistuminen. Paneeli toistaa 89,3 % AdobeRGB-, 99,7 % sRGB- ja 89,9 % DCI-P3-väriavaruuksista. VA-paneelille luvataan aavistuksen maltillisemmin 240 hertsiä ilman lupausta ylikellotettavuudesta.
Muilta ominaisuuksiltaan näytöistä löytyy perustason VESA DisplayHDR 400 -sertifikaatti HDR 10 -tuella, 1 millisekunnin G2G-vasteajat ja Motion Blur Reduction -tekniikan avulla MPRT-vasteaikojen kerrotaan olevan vain 0,5 ms. Molemmista löytyy myös tuki vaihtelevalle virkistystaajuudelle Adaptive-syncin kautta. Näytöissä on kaksi HDMI 2.0b- ja kaksi DisplayPort 1.4 -liitäntää sekä neliporttinen USB 3.2 Gen 1 -hubi.
AGON AG275QZ/EU ja AG275QZN/EU tulevat myyntiin marraskuun aikana 769 ja 549 euron suositushinnoin.
Lähde: Lehdistötiedote
AGON by AOC julkaisi AG275-pelinäytöt 240+ hertsin IPS- ja VA-paneeleilla
Näytöt ovat perusominaisuuksiltaan identtisiä, mutta edullisemmassa AG275QZN/EU-mallissa on 8-bittinen Fast VA -paneeli, kun tyyriimpi AG275QZ/EU on varustettu 10-bittisellä Quantum Dot -kerroksella päällystetyllä Fast IPS -paneelilla.
Qualcommin Nuvian arkkitehtuuriin perustuva prosessori sai nimen Oryon
Ensimmäisten Oryon-prosessoria hyödyntävien tuotteiden pitäisi saapua markkinoille noin vuoden kuluessa, ellei Arm saa torpattua julkaisua oikeusteitse.

Nuvia nousi otsikoihin vuonna 2020, kun se lupasi yhtiön kehittämän Arm-arkkitehtuuriin perustuvan Phoenix-ytimen ei enempää tai vähempää kuin murskaavan sen hetkisen kilpailun. Prosessoriytimessä ilmeisesti nähtiin aitoa potentiaalia, sillä järjestelmäpiirijätti Qualcomm osti yhtiön pois kuleksimasta keväällä 2021.
Qualcomm suunnitteli aiemmin omia custom-ytimiään Arm-arkkitehtuurilisenssillä, mutta nykyään sen Kryo-ytimet ovat korkeintaan vähän muokattuja Arm Cortex-sarjan ytimiä. Nuvian oston myötä yhtiö ilmoitti kehittävänsä vihdoin uutta suorituskykyistä omaa ydintään tulevaisuuden järjestelmäpiireihin. Nyt tuo ydin, tai pikemminkin niihin perustuva prosessori, on saanut myös nimen: Qualcomm Oryon CPU.
Yhtiö uskoo Oryonin tuovan peliin täysin uuden suorituskykytason useilla eri markkinoilla tietokoneista kännyköihin ja kehittyneistä ajoavustimista verkkototeutuksiin. Oryon-prosessoreita hyödyntäviä järjestelmäpiirejä ja edelleen niitä käyttäviä laitteita on kuitenkin odotettavissa myyntiin vasta noin vuoden kuluttua, 2023 ja 2024 vaihteen tienoilla. Yhtiö on jonkin verran jäljessä aikataulustaan, sillä sen oli tarkoitus esitellä Snapdragon Summitissa jo toimivia mallikappaleita.
Odotetun uuden arkkitehtuurin julkaisun yllä on kuitenkin vielä synkkä varjo, sillä Arm on haastanut Qualcommin oikeuteen. Armin mukaan Qualcomm ei voisi hyödyntää Nuvian arkkitehtuurilisenssillä kehitettyä ydintä, koska se luopui kyseisestä lisenssistä kauppojen jälkeen jo olemassa olevan arkkitehtuurilisenssinsä vuoksi.
Lähde: Qualcomm
Qualcommin Nuvian arkkitehtuuriin perustuva prosessori sai nimen Oryon
Ensimmäisten Oryon-prosessoria hyödyntävien tuotteiden pitäisi saapua markkinoille noin vuoden kuluessa, ellei Arm saa torpattua julkaisua oikeusteitse.
MediaTek aikoo puskea Windows on Arm -alustalle selvästi tehokkaammin järjestelmäpiirein
MediaTek visioi tarjolla olevan jopa 40 miljardin dollarin arvoinen siivu markkinoista, mutta ymmärtää samalla sen vaativan merkittäviä panostuksia prosessori- ja GPU-puolelle.

Arm-prosessorit hallitsevat suvereenisti mobiilimaailmaa ja ovat avanneet lupaavasti pelin palvelinpuolella, mutta tietokoneiden puolella on ollut vaikeampaa, pois lukien Applen Macit. Windows on Arm -alusta on ollut toistaiseksi täysin Qualcommin pelikenttää, eivätkä Arm Chromebookitkaan ole pankkeja räjäytelleet.
MediaTekin tietokonekäyttöön suunnatut Kompanio-järjestelmäpiirit ovat löytäneet tiensä Chromebook-markkinoille, mutta yhtiöllä on visioita myös Windows-markkinoista. Yhtiön mukaan se arvioi tarjolla olevan jopa 40 miljardin dollarin arvoinen markkinasiivu. Hanketta vetää Adam King, jolla on aiempaa kokemusta muun muassa Intelin leivistä niin kuluttaja-alustojen suunnittelun kuin niiden markkinoinnin johtamisenkin osalta.
Toistaiseksi tarkemmat tiedot MediaTekin sisäänmarssista Windows-markkinoille ovat vielä hämärän peitossa. Yhtiö kuitenkin visioi selvästi nykyistä tehokkaampi ja sen myötä enemmän tehoa kuluttavia ratkaisuja, kuin nykyiset Kompanio-piirit. MediaTekin varajohtaja Vince Hun mukaan yhtiö ymmärtää, että onnistunut sisääntulo markkinoille tulee vaatimaan merkittäviä panostuksia sekä prosessori- että GPU-puolelle.
Tällä hetkellä MediaTek käyttää järjestelmäpiireissään Armin Mali- ja Immortalis-sarjojen grafiikkaohjaimia, joiden skaalautuvuus tietokonekäyttöön on vielä täysi kysymysmerkki. Toisaalta Qualcommin järjestelmäpiirit ovat osoittaneet, että ainakin perus Windows-käyttöön mobiilipuolenkin grafiikkaohjaimet ovat riittäviä. Potentiaalisena vaihtoehtona voitaisiin nähdä myös esimerkiksi NVIDIAn grafiikkapiirit, etenkin kun yhtiöt viime vuonna ilmoittivat yhteistyöstään tuoda RTX-näytönohjaimet Chromebook-kannettaviin. Toisaalta kyseinen yhteistyö ei ainakaan allekirjoittaneen tietojen mukaan ole tuottanut vielä ainuttakaan hedelmää markkinoille asti.
Lähde: PC World
MediaTek aikoo puskea Windows on Arm -alustalle selvästi tehokkaammin järjestelmäpiirein
MediaTek visioi tarjolla olevan jopa 40 miljardin dollarin arvoinen siivu markkinoista, mutta ymmärtää samalla sen vaativan merkittäviä panostuksia prosessori- ja GPU-puolelle.
NVIDIA julkaisi uudet GeForce 526.98 -ajurit näytönohjaimilleen
Ajureissa on mukana tuki GeForce RTX 4080 -näytönohjaimelle, paranneltu DLSS FG -tuki, Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesille ja Warhammer 40k: Darktidelle sekä joukolle muita uusia pelejä ja päivityksiä.

NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 526.98 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista alkaen.
GeForce 526.98 -ajureiden merkittävimmät uudistukset tuki tuoreelle GeForce RTX 4080 -näytönohjaimelle, tuki DLSS Frame Generation -ominaisuudelle V-Sync päällä, kunhan myös G-Sync on käytössä ja tuki HDR10+ Gaming -standardille. Lisäksi ajureissa on Game Ready -leimat Marvel’s Spider-Man: Miles Morales- ja Warhammer 40 000: Darktide -peleille sekä WRC Generations -pelin tuoreelle DLSS 3 -päivitykselle ja virallinen tuki World of Warcraft: Dragonflight -lisäosalle ja Monster Hunter Rise: Sunbreakin DLAA-ominaisuudelle.
Ajureissa on korjattu myös aiempien julkaisujen ongelmia ja tällä kertaa bugimetsästys tuotti tulosta Uncharted: Legacy of Thieves Collectionin kaatumisongelmiin GeForce GTX 10 -sarjan näytönohjaimilla, Desktop Window Managerin (dwm.exe) normaalia korkeampi GPU:n käyttöaste ja Daz Studion kaatuilut, kun käyttäjä yrittää ajaa simulaatiota. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerkiksi Metro Exodus: Enhanced Editionin vilkkumisongelmat RTX 40 -sarjan näytönohjaimilla sekä Watch Dogs 2:n näytön vilkkumiset taivasta katsellessa RTX 4090 -näytönohjaimella. Myös HDR:n kytkeminen päälle tai pois, kun käytössä on muu kuin natiiviresoluutio, aiheuttaa edelleen vakausongelmia. Voit tutustua ajureihin tarkemmin NVIDIAn Game Ready -artikkelissa ja kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).
NVIDIA julkaisi uudet GeForce 526.98 -ajurit näytönohjaimilleen
Ajureissa on mukana tuki GeForce RTX 4080 -näytönohjaimelle, paranneltu DLSS FG -tuki, Marvel’s Spider-Man: Miles Moralesille ja Warhammer 40k: Darktidelle sekä joukolle muita uusia pelejä ja päivityksiä.