Uutiset
Uusi artikkeli: Vertailussa noin 300 euron langattomat pelikuulokkeet (Astro, Audeze, Epos, SteelSeries)
Testasimme 300 euron langattomat pelikuulokkeet neljältä eri valmistajalta.

io-techin YouTube-kanavalla viime viikolla julkaistu noin 300 euron hintaisten langattomien pelikuulokkeiden vertailu on nyt nautittavissa myös kirjoitetussa muodossa. Artikkeli pohjautuu videoon, mutta mukaan on lisätty myös kokemuksia ja kuvaus SteelSeriesin tuoreesta vielä toistaiseksi beetatestissä olevasta GG-ohjelmistoon integroidusta Sonar-sovelluksesta, joka tarjoaa vanhaa sovellusta monipuolisemmat vaihtoehdot kuulokkeiden säätämiseen.
Testissä on mukana Astrolta 319,99 euron hintaiset A50-pelikuulokkeet, Audezelta 299 euron hintaiset Penroset, Eposilta valmistajan itsensä mukaan 249,90 euron suositushinnalla varustetut GSP 670:t, joita kuitenkin myydään Suomessa noin 300 euron tuntumaan ja SteelSeriesiltä 369,90 euron suositushinnalla varustetut Arctis Pro Wirelessit.
Lue artikkeli: Vertailussa noin 300 euron langattomat pelikuulokkeet (Astro, Audeze, Epos, SteelSeries)
Uusi artikkeli: Vertailussa noin 300 euron langattomat pelikuulokkeet (Astro, Audeze, Epos, SteelSeries)
Testasimme 300 euron langattomat pelikuulokkeet neljältä eri valmistajalta.
Meta uhkaa mahdollisesti sulkevansa Facebookin ja Instagramin Euroopassa, mikäli tietosuojalakeja ei muuteta
Yritys haluaisi jatkaa Euroopan Unioniin kuuluvien maiden kansalaisten tietojen käsittelyä Yhdysvalloissa, vaikka tuoreet tietosuojalait vaativat niin tietojen säilömistä kuin myös käsittelemistä Euroopan sisäisillä servereillä.

Yhdysvaltalainen sosiaalisen median jättiyritys Meta kertoo joutuvansa mahdollisesti lopettamaan Facebookin ja Instagramin palveluiden tarjoamisen Eurooppaan, mikäli EU:n lainsäädäntö ei muutu ja Euroopan ja Yhdysvaltain väliselle tiedonsiirrolle ei saada aikaiseksi sopimusta.
EU:n sisällä vaaditaan uusien tietosuojalakien myötä Euroopan Unioniin kuuluvien maiden kansalaisilta kerätyn datan säilömistä ja käsittelyä vain Euroopan sisällä olevilla servereillä. Tällä hetkellä Facebookin ja Instagramin käyttäjätietoja kuitenkin käsitellään niin Euroopassa kuin myös Yhdysvalloissa, mikä on uuden ohjeistuksen vastaista.
Meta on kertonut osana Yhdysvaltain arvopaperimarkkinavalvojalle toimitettua 10-K-raporttiaan, että mikäli he eivät saa jatkaa tietojen käsittelyä Yhdysvalloissa ovat he todennäköisesti kykenemättömiä jatkamaan tiettyjen palveluiden tarjoamista Euroopassa. Näihin palveluihin lukeutuvat myös sosiaalisen median palvelut Instagram ja Facebook.
Meta on siis jättänyt varsin suorasanaisen vaatimuksen EU:n lainsäädännölle, mutta käytännössä vain aika näyttää mihin asiat lainsäädännön ja Metan toiminnan suhteen etenevät. Meta tuskin on ainakaan erityisen halukas menettämään Euroopassa asuvia asiakkaitaan. Viime viikolla Metan pörssikurssi laski 25 prosenttia yrityksen päivittäisen asiakasmäärän laskettua ensimmäistä kertaa historian aikana.
Päivitys 9.2.2022: Meta on julkaissut oman tiedotteensa aiheesta ja painottaa etteivät he uhkaa poistua Euroopan markkinoilta, vaan yritys kertoo olevansa velvollinen kertomaan sijoittajilleen kaikki mahdolliset tulevat riskit. Näihin riskeihin he laskevat myös EU:n ja Yhdysvaltojen välillä liikkuvan datan säännöstelylait.
Yritys ei siis omien sanojensa mukaan ole halukas poistumaan Euroopan markkinoilta, mutta korostaa kuitenkin Metan olevan, monien muiden yritysten tavoin, riippuvainen EU:n ja Yhdysvaltojen välillä liikkuvasta datasta. Metan lisäksi saman riskin sijoittajilleen ovat yrityksen mukaan listanneet myös 70 muuta yritystä, joihin lukeutuu myös 10 Euroopassa sijaitsevaa yritystä.
Meta uhkaa mahdollisesti sulkevansa Facebookin ja Instagramin Euroopassa, mikäli tietosuojalakeja ei muuteta
Yritys haluaisi jatkaa Euroopan Unioniin kuuluvien maiden kansalaisten tietojen käsittelyä Yhdysvalloissa, vaikka tuoreet tietosuojalait vaativat niin tietojen säilömistä kuin myös käsittelemistä Euroopan sisäisillä servereillä.
Live: io-techin Tekniikkapodcast (5/2022)
io-techin YouTubessa suorana lähetettävässä Tekniikkapodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.

io-techin viikottainen Tekniikkapodcast esitetään tänään perjantaina 4. helmikuuta noin klo 15:00 alkaen suorana live-streamina. Tekniikkapodcast lähetetään suorana YouTubessa. Äänessä ovat tällä viikolla Sampsa Kurri ja Juha Kokkonen.
Käymme viikottaisissa livepodcasteissa läpi ajankohtaiset IT-alan uutiset ja uutuustuotteet kuluneen viikon ajalta, kerromme mitä päivityksiä io-techissä on mahdollisesti luvassa lähitulevaisuudessa sekä valotamme artikkelien tekemisen ja io-techin pyörittämiseen liittyviä taustatarinoita. Katsojat voivat osallistua lähetykseen interaktiivisesti YouTuben keskusteluikkunan välityksellä.
io-techin viikon Tekniikkapodcast on jälkikäteen katsottavissa tai kuunneltavissa:
Live: io-techin Tekniikkapodcast (5/2022)
io-techin YouTubessa suorana lähetettävässä Tekniikkapodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.
AMD julkaisi uudet Radeon Software 22.2.1 -ajurit
Ajurit tuovat mukanaan tuen Dying Light 2:lle, Lost Arkille sekä Vulkan 1.3 -rajapinnalle ja Vulkan Roadmap 2022 -ominaisuuksille.

AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja integroiduille grafiikkaohjaimilleen. Radeon Software Adrenalin 22.2.1 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Polaris-arkkitehtuurista lähtien sekä Zen-prosessoreita integroidulla grafiikkaohjaimella.
Radeon Software 22.2.1 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat virraliset tuet Dying Light 2:lle, Lost Arkille sekä Vulkan 1.3 -rajapinnalle sekä sen Vulkan Roadmap 2022 -ominaisuuksille. Voit tutustua Vulkan 1.3:een tarkemmin aiemmassa uutisessamme.
Tuttuun tapaan ajureissa paneudutaan myös aiempien julkaisujen ongelmiin. Tällä kertaa ainut liiskattu bugi on Fortnite-pelissä mahdolliset vilkkuvat eriväriset ylimääräiset valot DirectX 12 -rajapinnalla. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan Cyberpunk 2077:ssa joidenkin sisätilojen liiallinen pimeys, God of Warissa tapahtuvat stutteroinnit ja suorituskykyongelmat sekä vanhat tutut Enhanced Syncin mustat ruudut sekä Radeon Performance Metricsin epärealistiset muistikellotaajuudet. Voit tutustua ajureihin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa.
AMD julkaisi uudet Radeon Software 22.2.1 -ajurit
Ajurit tuovat mukanaan tuen Dying Light 2:lle, Lost Arkille sekä Vulkan 1.3 -rajapinnalle ja Vulkan Roadmap 2022 -ominaisuuksille.
AMD varmisti osavuosikatsauksessaan Zen 4:n ja RDNA3:n julkaisun kuluvana vuonna
Yhtiön mukaan se on jo aloittanut Zen 4 -arkkitehtuurin Genoa-koodinimellisten maksimissaan 96-ytimisten Epyc-prosessoreiden testierien toimittamisen asiakkailleen.

AMD varmisti vuoden alussa CES-messuilla, että sekä Zen 4- että RDNA3-arkkitehtuurit ovat aikataulussaan julkaistaviksi tänä vuonna. Zen 4:stä on luvassa kaksi eri versiota: perusversio ja pilvialustoille optimoitu Zen 4c, jossa on optimoitu ydinten kokoa ja tehonkulutusta perusversiota pienemmiksi.
Nyt AMD on varmistanut aikataulussa pysymisen osavuosikatsauksensa yhteydessä. Yhtiön toimitusjohtaja Lisa Su kertoi yhtiön aloittaneen jo maksimissaan 96-ytimisten Genoa-koodinimellisten Zen 4 Epyc -prosessoreiden testierien toimitukset asiakkailleen. Maksimissaan 128-ytiminen Zen 4c -arkkitehtuuriin perustuva Bergamo seuraa odotetusti noin vuoden perässä, vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla. Lisäksi Su kehaisi yhtiön tehneen merkittäviä investointeja kasvattaakseen piiriensä saatavuutta alkaneena vuonna ja jatkossakin.
Netissä on pyörinyt viime aikoina jälleen huhuja AMD:n suunnittelemista Radeon RX 6000 -sarjan päivitysmalleista. Huhuissa on vuoroin väitetty N6-prosessiin siirtymistä Navi24:n tapaan kuin nopeampia muistejakin tai sekä että. Huhuista riippumatta Su varmisti osavuosikatsauksessa, että yhtiö tulee julkaisemaan RDNA3-arkkitehtuuriin perustuvia näytönohjaimia kuluvan vuoden aikana. Lisähuomiona mainittakoon, että missään vuotaneissakaan roadmapeissa ei ole ollut mainintoja RDNA2:n N6-päivitysversioista.
Yhtiön osavuosikatsauksessa esiteltiin luonnollisesti menneen vuoden viimeisen neljänneksen tulos. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuoden takaiseen nähden peräti 49 % 4,8 miljardiin dollariin, samalla kuin yhtiön käyttökate nousi 5 prosenttiyksiköllä 50 %:iin. Tulosta yhtiö teki jopa 45 % vähemmän kuin vuotta aiemmin, eli 974 miljoonaa (GAAP). AnandTechin mukaan ns. ”Non-GAAP” tulos sen sijaan kasvoi 77 % vuoden takaiseen nähden. Yhtiö osti neljänneksen aikana takaisin osakkeitaan 756 miljoonan dollarin edestä.
Osavuosikatsauksessa kerrottiin myös hiljattain uutisissakin pyörinyt uutinen Xilinx-kauppoihin liittyen. Kiinan hallitus on hyväksynyt kaupat 27. tammikuuta. Kaupat pääsevät nyt toteutumaan jos ja kun yhdysvaltain liittovaltion kauppakomissio FTC hyväksyy AMD:n ja Xilinxin uudelleen toimittavat HSR-lomakkeet (Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act).
Lähde: AMD @ SeekingAlpha
AMD varmisti osavuosikatsauksessaan Zen 4:n ja RDNA3:n julkaisun kuluvana vuonna
Yhtiön mukaan se on jo aloittanut Zen 4 -arkkitehtuurin Genoa-koodinimellisten maksimissaan 96-ytimisten Epyc-prosessoreiden testierien toimittamisen asiakkailleen.
HardwareLuxx: PCI Express 5.0 -lisävirtaliittimet ovat yhteensopivia NVIDIAn 12-pinnisen liittimen kanssa
Raporttien mukaan PCIe 5.0:n neljän lisäpinnin puute ei ole ongelma, koska näytönohjaimet kuluttavat alle 450 wattia. Lisäksi Asuksen virtalähteiden kerrotaan antavan täydet 600 wattia myös ilman vaadittuja lisäpinnejä hoitamalla vaaditun pinnin maadoituksen virtalähteen päässä ilman fyysistä pinniä.

NVIDIA toi GeForce RTX 30 -sarjan mukana markkinoille oman 12-pinnisen virtaliittimensä. Liitin ei varsinaisesti yleistynyt Founders Edition -mallien ulkopuolelle, mutta kahdesta 8-pinnisestä PCIe-virtaliittimestä 12-pinniseksi muuttavia adaptereita alkoi ilmestymään virtalähteiden mukaan.
PCI Express 5.0 tuo mukanaan niin ikään uuden lisävirtaliittimen, joka muistuttaa monilta osin NVIDIAn 12-pinnistä, joka käyttää ”Molex MicroFit 3 dual row (12 circuits)” -liitintä. Nyt HardwareLuxxin Andreas Schillingin mukaan on varmistunut, että uusi PCI Express 5.0:n virtaliitin ei vain muistuta NVIDIAn liitintä, vaan on myös yhteensopiva sen kanssa.
Yhteensopivuus ei tosin ole täydellistä. PCI Express 5.0 -standardiin kuuluvassa 12VHPWR High Power Connector- eli H+-liittimessä on vastaavan 12-pinnisen MicroFit-liittimen alapuolella vielä neljä lisäpinniä, joita NVIDIAn liittimestä ei löydy. Käytännössä se ei muodostu kuitenkaan nykyisille näytönohjaimille, sillä ilman niitä neljää pinniä tai tarkemmin niihin kuuluvaa S3-pinniä virtaa voidaan edelleen syöttää 450 watin edestä, mikä riittää nykynäytönohjainten kulutukselle. VideoCardzin mukaan Asus on tosin kiertänyt tämänkin rajoitteen ilmeisesti hoitamalla vaaditun S3-pinnin maadoituksen virtalähteen päässä, jolloin liittimestä voidaan puskea täydet 600 wattia myös ilman lisäpinnejä.
Päivitys: Asuksen virtalähteessä ei kierretä 600 watin vaatimuksia, vaan tuotetiedot ovat olleet virheellisiä. Asuksen Thor-sarjan virtalähde kykenee antamaan vain 450 wattia PCIe 5.0 / 12-pin liittimestään.
Lähteet: HardwareLuxx, VideoCardz, Igor’s Lab
HardwareLuxx: PCI Express 5.0 -lisävirtaliittimet ovat yhteensopivia NVIDIAn 12-pinnisen liittimen kanssa
Raporttien mukaan PCIe 5.0:n neljän lisäpinnin puute ei ole ongelma, koska näytönohjaimet kuluttavat alle 450 wattia. Lisäksi Asuksen virtalähteiden kerrotaan antavan täydet 600 wattia myös ilman vaadittuja lisäpinnejä hoitamalla vaaditun pinnin maadoituksen virtalähteen päässä ilman fyysistä pinniä.
Video: Vertailussa noin 300 euron langattomat pelikuulokkeet (Astro, Audeze, Epos, SteelSeries)
Testasimme Suomessa myytävien pelikuulokkeiden kalleimpien joukkoon kuuluvat yksilöt neljältä eri valmistajalta.

io-techin uusimmalla videolla tehdään jälleen syväluotaus pelikuulokkeisiin. Tällä kertaa vuorossa on markkinoiden kalleimpien joukkoon kuuluvat 300 euron hintaiset pelikuulokkeet. Testiin mahtui tällä kertaa perinteisten pelivalmistajien lisäksi myös pykälän harvinaisempi nimi Audezen muodossa. Audezen lisäksi vertailussa ovat Logitechin alaisuuteen kuuluva Astro, Sennheiserin pelibrändistä omaksi toimijakseen irtautunut Epos sekä SteelSeries.
Astrolta testissä ovat 319,99 euron suositushinnalla varustetut A50-kuulokkeet, Audezelta 299 euron hintaiset Penroset, Eposilta valmistajan tuotesivujen mukaan 249,90 euron, mutta käytännössä markkinoilla reilun 300 euron hintaiset GSP 670:t ja SteelSeriesiltä 369,90 euron suositushinnalla varustetut Arctis Pro Wirelessit.
Kaikki kuulokkeista ovat kuitenkin olleet myynnissä tasaisesti noin 300 euron hintaan ja tarjouksista niitä on saanut edullisemminkin.
Jos pidit videosta niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!
Päivitys 7.2.2022: Vertailusta on julkaistu nyt myös kirjoitettu versio. Lisäyksenä videoon nähden kirjoitettuun artikkeliin on lisätty myös maininnat ja käyttökokemukset SteelSeriesin tuoreesta vielä beetatestissä olevasta GG-sovelluksen sisäisestä Sonar-ohjelmistosta, joka tarjoaa vanhaa sovellusta monipuolisemmat asetukset kuulokkeille.
Lue artikkeli: Vertailussa noin 300 euron langattomat pelikuulokkeet (Astro, Audeze, Epos, SteelSeries)
Video: Vertailussa noin 300 euron langattomat pelikuulokkeet (Astro, Audeze, Epos, SteelSeries)
Testasimme Suomessa myytävien pelikuulokkeiden kalleimpien joukkoon kuuluvat yksilöt neljältä eri valmistajalta.
Edullinen DisplayHDR 1000 -näyttö paljasti ammottavat aukot VESA:n sertifiointitesteissä
Suorastaan halvaksi DisplayHDR 1000 -näyttöjen sarjassa laskettava Sceptren näyttö pääsee läpi VESAn huonosti suunnitelluista testeistä huolimatta käyttämästään reunavalaistuksesta.

VESAn DisplayHDR-standardit ovat tehneet HDR-näyttöjen ostamisesta helpompaa. Eri tasot antavat asiaan vihkiytymättömällekin helposti käsityksen eri näyttöjen HDR-kyvyistä. Tai näin sen pitäisi olla, mutta poikkeuksellisen edullinen DisplayHDR 1000 -näyttö paljasti niin ammottavia reikiä VESAn testi- ja sertifiointijärjestelmässä, että niistä mahtuu porsaan lisäksi vaikka sinivalas.
Hardware Unboxed sai vihiä VESAn DisplayHDR-testien ongelmista, kun Gamers Nexus välitti kanavalle lukijamailin, jossa kerrottiin poikkeuksellisen edullisesta DisplayHDR 1000 -näytöstä. Sceptre C345B-QUN168 on sekä valmistajan että VESAn mielestä DisplayHDR 1000 -sertifioitu, vaikka sen hinta oli vain 370 dollaria.
HUB hankki näytön testilaboratorioonsa ja on nyt julkaissut videon asian tiimoilta. Sceptren edullista hintaa selittävät esimerkiksi taustavalo, joka on tyypillisistä DisplayHDR 1000 -näytöistä poiketen valaistu reunoilta ja käsittää vain 24 taustavalaistusaluetta. Lisäksi näyttö ei kykene edes prosessoimaan 10-bittistä signaalia ja sen 8-bittinen paneeli ei tue FRC-ominaisuutta. Vähemmästäkin arvaa, ettei näyttö pärjännyt HUB:n testeissä kummoisestikaan.
Näytöllä on kuitenkin myös VESAn mielestä DisplayHDR 1000 -sertifikaatti, joten HUB otti selvää VESAn sertifiointimenetelmistä. Testijärjestelmä on rakennettu siten, että HUB:n mukaan vaikuttaa jopa siltä, että testit olisi suunniteltu mahdollisimman helposti läpäistäviksi valmistajien hyväksi kuluttajalle toimitettavan laadun kustannuksella.
Esimerkiksi VESAn DisplayHDR 1000 -testin kontrastiosuuden shakkikuviotestissä ei suinkaan verrata näytöllä olevan shakkikuvion valkoisia ja mustia alueita. Sen sijasta valkoisen taso mitataan näytön keskelle 10 %:n alalle luotavasta mahdollisimman kirkkaasta alueesta ja vain mustat alueet shakkikuviosta, kun valkoisten ruutujen kirkkaudeksi riittää vaivaiset 50 nitiä eli käytännössä taustavalot nollilla. Testipatteristosta löytyy yksi oikeasti samasta ruudusta mittaava kontrastitesti, mutta siinä riittää, että näyttö saa kahteen kulmaan pienet valkoiset alueet ja pimennettyä näytön keskiosan mustan mittaamista varten. Huomionarvoista on myös se, että näyttö ylipäätään saavutti 1000 nitin kirkkauden tai yli VESAn HDR-testisovelluksella, muulloin näyttö saavutti noin 850 nitin maksimikirkkauden.
Edullinen DisplayHDR 1000 -näyttö paljasti ammottavat aukot VESA:n sertifiointitesteissä
Suorastaan halvaksi DisplayHDR 1000 -näyttöjen sarjassa laskettava Sceptren näyttö pääsee läpi VESAn huonosti suunnitelluista testeistä huolimatta käyttämästään reunavalaistuksesta.
Video: Rakensimme oman ajosimulaattorin
1550 euron hintaan sisältyy runko, yhden näytön teline, penkki, rattiohjain ja polkimet.

Tutustuimme vuoden alussa suomalaiseen Foracer 4R -ajosimulaattoriin ja otimme kilpa-ajaja Toni Vilanderilta melko rumasti turpaan iRacing-pelissä. Maineen ja kunnian palauttamiseksi aloimme suunnitella oman ajosimulaattorin rakentamista.
Saimme projektia varten suomalaiselta OverPowerilta alumiiniprofiilia ja korkeapainelaminaattia yhdistävän OP GT -rungon ja penkin ja ratiksi ja polkimiksi ostettiin Thrustmasterin T300 RS GTE -rattiohjain ja polkimet. Ajosimulaattorin kokonaishinnaksi muodostui 1550 euroa.
Näytöksi asennettiin MSI:n 38-tuumainen Optix MEG381CQR Plus, jossa 3840×1600-resoluutio, 2300R-kaarevuus ja 175 hertsin IPS-paneeli. Tietokoneena Corsairin One i300, jossa Intelin Core i9-12900K -prosessori ja GeForce RTX 3080 Ti -näytönohjain.
Videolla käydään läpi eri vaihtoehdot ja hinnat, jos haluaa aloittaa ajoharrastuksen ja lopuksi otetaan ensituntumat omasta ajosimulaattorista.
Jos pidit videosta niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!
Video: Rakensimme oman ajosimulaattorin
1550 euron hintaan sisältyy runko, yhden näytön teline, penkki, rattiohjain ja polkimet.
NVIDIA julkaisi uudet GeForce- ja Studio 511.65 -ajurit näytönohjaimilleen
Ajureissa on mukana tuki mm. uudelle Dying Light 2: Stay Humanille sekä GeForce RTX 3070 Ti- ja RTX 3080 Ti -näytönohjainten mobiiliversioille.

NVIDIA on julkaissut uudet GeForce- ja Studio-ajurit näytönohjaimilleen. GeForce 511.65 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Studio 511.65 -ajurit ovat saatavilla niin ikään Windows 10:lle ja 11:lle, mutta ne tukevat näytönohjaimia vasta Pascal-arkkitehtuurista lähtien.
GeForce 511.65 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat tuki GeForce RTX 3070 Ti- ja RTX 3080 Ti -näytönohjainten mobiiliversioille. Ajureissa on Game Ready -leima Dying Light 2: Stay Humanille sekä viimeisimmät päivitykset Sifulle. Lisäksi mukaan on mahtunut NVIDIAn OpenCL -kääntäjän päivitys sekä tukea OpenCL:n ja Vulkanin yhteistoiminnalle.
Tuttuun tapaan ajureissa on korjattu myös aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattuja bugeja ovat FarCry 6:n geometrian korruptoituminen, GeForce Experience Freestyle -filttereiden aiheuttamat vilkkumisongelmat sekä Forza Horizonin kaatumisongelmat, kun tiettyihin autoihin on laitettua uusia teippauksia säteenseuranta käytössä. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan esimerkiksi Call of Duty: Vanguardin grafiikan korruptoitumisongelmat, Battlefield 2042:n vilkkumisongelmat sekä käytännössä jo ominaisuudeksi laskettava Sonic & All-Stars Racing Transformedin kaatuilut. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja NVIDIAn Game Ready -artikkelissa.
Studio 511.65 -ajureiden merkikttävimmät uudistukset ovat viimeisimmät päivitykset Maxonin Redshift-renderöijän tuelle sekä GeForce-ajureiden tavoin tuki uusille GeForce-mobiilinäytönohjaimille. Voit tutustua ajureihin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja NVIDIAn Studio-blogissa.
NVIDIA julkaisi uudet GeForce- ja Studio 511.65 -ajurit näytönohjaimilleen
Ajureissa on mukana tuki mm. uudelle Dying Light 2: Stay Humanille sekä GeForce RTX 3070 Ti- ja RTX 3080 Ti -näytönohjainten mobiiliversioille.