Uutiset
Video: Kokeilussa Corsair Sabre RGB Pro Wireless -pelihiiri
io-tech testasi Corsairin tuoreen Sabre RGB Pro Wireless -pelihiiren.

io-techin tuoreimmalla videolla kokeiluun on saapunut Corsairin tuore 79 gramman painoinen Sabre RGB Pro Wireless -pelihiiri. Videolla tutustutaan hiiren fyysisiin ja teknisiin ominaisuuksiin sekä sen ohjelmistoratkaisuihin.
Corsair Sabre RGB Pro Wirelessin suositushinta on 99,99 euroa ja kyseessä on Corsairin tähän mennessä kevyin langaton pelihiiri.
Jos pidit videosta niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!
Video: Kokeilussa Corsair Sabre RGB Pro Wireless -pelihiiri
io-tech testasi Corsairin tuoreen Sabre RGB Pro Wireless -pelihiiren.
Corsairilta uudet M65 RGB Ultra -hiiret Sensor Fusion -teknologialla ja Axon-prosessorilla
Axon-prosessori mahdollistaa parhaimmillaan 8000 hertsin langallisen ja 2000 hertsin langattoman virkistystaajuuden ja Sensor Fusion -teknologia tuo pelaajan käsiin kallistusliikkeet.

Corsair päivitti hiljattain Sabre-sarjaansa uudella langattomalla Sabre RGB Pro Wireless -hiirellä. Tällä kertaa vuorossa on M65-sarja, joka saa kerralla kaksi uutta jäsentä, M65 RGB Ultran ja M65 RGB Ultra Wirelessin.
Molemmat Corsairin uudet M65 RGB Ultra -hiiret ovat identtisiä ominaisuuksiltaan, ellei lasketa toisen langattomuutta. Kummastakin pelihiirestä löytyy yhtiön 26 000 DPI:n Marksman 26K -sensori, jonka luvataan pysyvän kyydissä 50 G:n kiihdytyksissä ja 650 IPS:n nopeudessa. Hiiren pääpainikkeiden alta löytyy Quickstrike-teknologiaa hyödyntävät Omronin kytkimet. Hiirestä löytyy lisäksi yhteensä kuusi muuta ohjelmoitavaa painiketta, mukaan lukien tarkk’ampujan painikkeeksi suunniteltu normaalia suurempi peukalokytkin perinteisten eteen/taakse-painikkeiden lisäksi.
Corsairin uutuushiirten sisällä sykkii yhtiön Axon-prosessori, joka mahdollistaa maksimissaan jopa 8000 hertsin virkistystaajuuden langallisessa mallissa ja 2000 hertsin langattomassa Slipstream Wireless -yhteydellä. Langaton versio tukee Slipstreamin lisäksi Bluetooth-yhteyksiä. Sensor Fusion -nimen alle brändätty gyroskooppi ja kiihdytysanturi puolestaan takaavat, että hiiri tunnistaa erittäin matalatkin nostot pinnalta vahinkoliikkeiden ehkäisemiseksi. Gyroskooppi on lisäksi ohjelmoitavissa iCuen kautta, jolloin esimerkiksi aseen lataaminen tai vaihtaminen sujuu pienellä kallistusliikkeellä.
Alumiinirunkoisten hiirten strategiset mitat ovat 39 x 117 x 77 mm. Langaton versio painaa sellaisenaan 110 ja langallinen 97 grammaa, mutta molempien pohjasta löytyy kolme paikkaa painoille, joilla hiirten vaakalukemat saa nostettua enimmillään 115 tai 128 grammaan. RGB-valaistusta löytyy yhtiön logosta ja langallisen mallin kohdalla hiiren rullasta. Langattoman version akun kerrotaan kestävän parhaimmillaan 120 tuntia
Molemmat Corsairin uudet M65-mallit tulevat saataville välittömästi, mutta yhtiön viralliset edustajat Suomessa eivät ole vielä listanneet hiiriä tai paljastaneet niiden hintoja.
Lähde: Corsair
Corsairilta uudet M65 RGB Ultra -hiiret Sensor Fusion -teknologialla ja Axon-prosessorilla
Axon-prosessori mahdollistaa parhaimmillaan 8000 hertsin langallisen ja 2000 hertsin langattoman virkistystaajuuden ja Sensor Fusion -teknologia tuo pelaajan käsiin kallistusliikkeet.
AMD julkaisi uudet Radeon Software 21.9.2 -ajurit
Uusien ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat tuet New Worldille, World War Z: Aftermathille sekä Diablo II:n remasteroidulle versiolle, jossa suorituskyvynkin luvataan parantuvan parhaimmillaan 13 %.

AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja integroiduille grafiikkaohjaimilleen. Radeon Software Adrenalin 21.9.2 -ajurit ovat saatavilla Windows 10 -käyttöjärjestelmälle ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Polaris-arkkitehtuurista lähtien sekä integroidulla grafiikkaohjaimella varustettuja Zen-prosessoreita.
Radeon Software 21.9.2 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat viralliset tuet World War Z: Aftermathille, Diablo II: Resurrectedille ja kyseenalaisissa otsikoissakin hiljattain pyörineelle New Worldille. Ajureiden kerrotaan parantavan suorituskykyä Diablo II:n remasteroidussa versiossa parhaimmillaan 13 % Radeon RX 6700 XT -näytönohjaimella 4K-resoluutiolla ja Very High -asetuksin, kun verrokkina on edeltävät 21.9.1-ajurit.
Tuttuun tapaan ajureissa on myös liiskattu aiempien julkaisujen bugeja. Tällä kertaa korjattuja ongelmia ovat Radeon Softwaresta joiltain uupuneet prosessorin lisätieto-osio sekä Auto Overclock -ominaisuus, joidenkin käyttäjien saamat yhteensopimattomuusilmoitukset aiemmin tallennetuista kellotusprofiileista ja Hitman 3:ssa joissain tilanteissa katoava rantavesi. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan OBS:n mahdollinen jääminen pyörimään taustalla, RX 500 -sarjan näytönohjaimilla esiintyvä nykiminen, kun samalla koneella sekä pelataan että striimataan, Horizon Zero Dawnin mahdolliset kaatuilut sekä joidenkin DX11-pelien aiheuttama Radeon Software -hallintapaneelin kaatuminen, jos kokoonpanossa on useampi näyttö Extended-tilassa. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa.
AMD julkaisi uudet Radeon Software 21.9.2 -ajurit
Uusien ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat tuet New Worldille, World War Z: Aftermathille sekä Diablo II:n remasteroidulle versiolle, jossa suorituskyvynkin luvataan parantuvan parhaimmillaan 13 %.
Raja Koduri kertoi lisää Intelin Arc-näytönohjaimista ja miksi TSMC valmistaa piirit
Eri AIB-valmistajat tulevat suunnittelemaan omia Intel Arc -näytönohjaimiaan AMD:n Radeon- ja NVIDIAn GeForce -mallistojen tapaan, mutta valmistajien nimet ei ole vielä julkista tietoa.

Intel tuo ensimmäiset pelikäyttöön tarkoitetut Arc-näytönohjaimet myyntiin ensi vuoden alussa. Vaikka yhtiöllä on vahva jalansija puolijohdevalmistajien kärkikahinoissa, tulee se tuottamaan ensimmäisen sukupolven Xe-HPG- eli Alchemist-piirit TSMC:llä.
Japanilainen ASCII pääsi haastattelemaan yhtiön Raja Koduria Architecture Day -tapahtuman tiimoilta ja on kertonut nyt mielenkiintoisia uusia yksityiskohtia sekä Alchemistista että muistakin Xe-arkkitehtuuriperheen tuotteista. Kodurin mukaan yhtiö valitsi valmistusprosessiksi TSMC:n N6:n (”6 nm”) koska se tarjosi hyvän balanssin prosessien ominaisuuksien, nopeuden ja hinnan suhteen. Käytettävä prosessi on päätettävä piirin suunnittelun alussa ja yhtiön on arvioitava silloin ennakkoon, mikä prosessi täyttää eri kriteerit parhaiten, kun piiri pitäisi saada tuotantoon.
Alchemistin jalanjäljissä toisen sukupolven Xe-HPG-arkkitehtuuri on nimeltään Battlemage. Sen piireistä ei tiedetä vielä mitään, eikä ilmeisesti edes valmistusprosessia ole lyöty vielä täysin lukkoon. ASCII:n mukaan vaihtoehtoja ovat sekä Intelin omat prosessit että TSMC:n N5 ja N4.
AMD:n ja NVIDIAn tapaan myös Intel tulee luottamaan näytönohjaimissa AIB-valmistajiin, vaikka sillä onkin jo valmiina referenssimalli näytönohjaimesta. Kodurin mukaan eri AIB-valmistajien custom-mallien välinen nokittelu on oleellisessa osassa, kun yleisö pitäisi saada kiinnostumaan näytönohjaimista. Nykyisessä markkinatilanteessa tosin näytönohjaimet mennee kuin kuumille kiville riippumatta custom-mallien sisäisestä kilpailusta. Lista AIB-valmistajista ei ole vielä julkinen, mutta ottaen huomioon Asus-yhteistyön Xe-LP-arkkitehtuurin erillisnäytönohjaimen parissa, voitaneen yhtiön kuulumista siihen joukkoon lähes varmana.
Intel varmisti myös, ettei Ponte Vecchiossa (Xe-HP) piirien väliseen kommunikaatioon käytettävää Xe-Linkiä tulla käyttämään muissa tuotteissa. Tämä ei toki estä sinänsä useamman GPU:n konfiguraatioita, mutta tekee siitä epätodennäköisempää.
Ohjelmistopuolella Intel varmisti jälleen kerran XeSS-teknologian olevan ns. taaksepäin yhteensopiva DP4A-tilan kautta ja tulee sen myötä toimimaan myös esimerkiksi yhtiön omilla Xe-LP-näytönohjaimilla, joita löytyy 11. sukupolven Core-prosessoreista niin työpöydällä kuin mobiilissakin. ASCII:n mukaan ajuripuolella yhtiö ei odota kykenevänsä vastaamaan välittömästi AMD:n ja NVIDIAn päivitystahtiin, vaan Intel aikoo julkaista ajureita ennalta päätetyllä aikataululla. AMD ja NVIDIA ovat ottaneet tavaksi julkaista tarpeen mukaan useitakin ajureita lyhyen ajan sisällä uusimpien pelien tukemiseksi parhaalla mahdollisella tasolla.
Intel panostaa kuitenkin ohjelmisto ja kehityspuoleen tosissaan ja se on hiljattain rekrytoinut neljä isomman profiilin tekijää kilpailijoilta. AMD:n leivistä yhtiöön siirtyi Ritche Corpus ja Steve Bell. Corpus toimi yli 15 vuotta AMD:lla, joista yli 14 peli- ja ohjelmistopuolen sekä ohjelmistoyhteistöiden johtajana, kun Bellillä oli takanaan yli 13 vuoden pätkä kehittäjäyhteistyön parissa. Lisäksi Intel nappasi Michael Heilemannin johtamaan pelinkehitystyökalujen ja teknologioiden kehitystyötä sekä André Bremerin johtamaan peli- ja grafiikkakuormien insinööriosastoa. Heilemann on tehnyt aiemmin uraa useissa pelialan yrityksissä, kuten Sonyllä, EA:lla ja viimeksi Cryptic Studiosilla. Bremer on tehnyt puolestaan aiemmin uraa Amazon Web Servicen pelipuolen leivissä.
Lähde: ASCII, Intel Graphics @ Twitter
Raja Koduri kertoi lisää Intelin Arc-näytönohjaimista ja miksi TSMC valmistaa piirit
Eri AIB-valmistajat tulevat suunnittelemaan omia Intel Arc -näytönohjaimiaan AMD:n Radeon- ja NVIDIAn GeForce -mallistojen tapaan, mutta valmistajien nimet ei ole vielä julkista tietoa.
OnePlussan OxygenOS ja Oppon ColorOS yhdistetään yhdeksi käyttöliittymäksi
Vielä heinäkuussa käyttöjärjestelmien koodipohjien yhdistymisen yhteydessä muutoksen vannottiin tapahtuvan vain ”kulissien takana”.

OnePlussan toimitusjohtaja Pete Lau on avannut yrityksen jatkosuunnitelmia foorumipostauksessaan. Heinäkuussa uutisoimme, kuinka Oppo ja OnePlus yhdistävät Android-käyttöjärjestelmiensä koodipohjan yhdeksi ja nyt Pete Laun mukaan yritys on siirtynyt niin sanotusti OnePlus 2.0 -vaiheeseen ollen kypsempi ja luotettavampi toimija, joka kantaa yhä mukanaan vanhaa tuttua ”Never Settle” -henkeä. Samalla Lau kuitenkin myös hylkäsi yhden heinäkuussa annetuista lupauksista kertoessaan, että ColorOS ja OxygenOS yhdistyvät yhdeksi käyttöliittymäksi.
Viestissään Lau jakaa yrityksen tulevaisuuden suunnitelmat kolmeen osa-alueeseen – tuotestrategia, kamerakokemus ja OxygenOS:n tulevaisuus. Tuotestrategian osalta Lau kertoo OnePlussan jatkavan jatkossakin useiden eri hintapisteiden puhelinten julkaisemista, mutta jatkossa edullisen pään tarjontaa tehdään entistä paikallisemmin, kun taas lippulaivamalleja tarjotaan jatkossakin maailmanlaajuisesti. Kameroiden osalta yritys keskittyy parantamaan käyttökokemusta, värienhallintaa ja uutuusteknologioihin panostamista.
Viestin kenties kiinnostavin osio koskeekin sitten puhelinten käyttöliittymänä toimivaa OxygenOS:ää. Heinäkuussa Oppon ColorOS:n ja OnePlussan OxygenOS:n koodipohjien yhdistämisen aikoihin yritys vakuutti, että OxygenOS tulisi jatkossakin pysymään OnePlus-puhelinten käyttöliittymänä ja muutokset tapahtuisivat vain kulissien takana. Nyt Lau kuitenkin kertoo, että yritys on päättänyt yhdistää OxygenOS:n ja ColorOS:n kanssa työskentelevät tiimit tuottamaan yhteisen ohjelmistokokonaisuuden.
Vielä toistaiseksi pelkällä Unified and Upgraded Global Operating System -nimellä tunnetun lopputuloksen johdossa toimii Gary C. joka toimi ennen OxygenOS-tuoteryhmäjohtajana. Laun mukaan käyttöliittymien yhdistämisen tavoitteena on tuoda yhteen OxygenOS:n nopeus, sulavuus ja vaivattomuus sekä ColorOS:n laaja ominaisuuskattaus. Lau vakuuttaa viestissään tulevan käyttöliittymän säilyttävän mukanaan OxygenOS:n DNA:n ja esimerkiksi mahdollisuuden bootloaderin avaamiseen.
OxygenOS:n ja ColorOS:n risteymä tullaan näkemään OnePlussan puhelimissa jo ensi vuonna tulevien OnePlussan lippulaivaälypuhelinten käyttöliittymänä. Täysi käyttöliittymien integraatio puolestaan on Laun mukaan valmis vuoden 2022 suuren Android-päivityksen yhteydessä.
Lähde: OnePlus
OnePlussan OxygenOS ja Oppon ColorOS yhdistetään yhdeksi käyttöliittymäksi
Vielä heinäkuussa käyttöjärjestelmien koodipohjien yhdistymisen yhteydessä muutoksen vannottiin tapahtuvan vain ”kulissien takana”.
NVIDIA esitteli DLAA- eli Deep Learning Anti-Aliasing -teknologian
DLAA perustuu DLSS-teknologiaan mutta se keskittyy pelkkään reunojenpehmennykseen ilman kuvan skaalausta.

NVIDIA kertoi DLSS-skaalausteknologian julkaisussa myös erillisestä DLSS 2X -tilasta, joka toimisi natiiviresoluutiolla uutena reunojenpehmennystapana. Sen jälkeen teknologiasta ei olekaan juuri kuultu yhtiön linjattua, että DLSS:ää saisi käyttää vain tilanteissa, joissa se parantaa suorituskykyä.
NVIDIA aikoo ilmeisesti pitää linjauksestaan kiinni jatkossakin, sillä joko DLSS 2X -tilan DLSS 2.x -variantti tai ainakin hyvin samankaltainen teknologia on tulossa markkinoille DLAA- eli Deep Learning Anti-Aliasing -nimellä.
Teknologian tarkemmasta toteutuksesta ei tiedetä vielä muuta, kuin että se perustuu DLSS-teknologiaan ja tarjoaa pelkän reunojenpehmennyksen ilman kuvan skaalaamista korkeammalle resoluutiolle. DLAA:n ensimmäinen versio on jo käytössä Elder Scrolls Online -pelin testipalvelimilla, mutta laatuvertailuja siitä ei ole vielä tullut saataville. Pelin kehittäjä ZeniMax Onlinen edustaja Rich Lambert kehuu laatua kuitenkin paremmaksi kuin ESO:n nykyiset reunojenpehmennysmetodit ja yhtiön grafiikkapuolen johtaja Alex Tardiff toteaa puolestaan Twitterissä pelin olevan otollinen testialustaksi, koska pelin suorituskyky on riittävä ilman skaalaustakin. DLAA vaatii luonnollisesti myös veronsa, mutta suorituskykyvertailujakaan ei ole vielä saatavilla.
Lähteet: NVIDIA, Alex Tardiff @ Twitter
NVIDIA esitteli DLAA- eli Deep Learning Anti-Aliasing -teknologian
DLAA perustuu DLSS-teknologiaan mutta se keskittyy pelkkään reunojenpehmennykseen ilman kuvan skaalausta.
NVIDIA julkaisi uudet GeForce ja Studio 472.12 -ajurit
Uudet GeForce- ja Studio-ajurit sisältävät virallisen tuen Windows 11:n julkaisuversiolle, jonka lisäksi GeForce-ajureista löytyy viimeisimmät optimoinnit esimerkiksi tulevalle Alan Wake Remastered -pelille. Lisäksi yhtiö mainostaa lisänneensä DLSS:ää tukevien pelien listalle peräti 28 uutta nimikettä.

NVIDIA on julkaissut uudet GeForce 472.12 -ajurit näytönohjaimilleen. Ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)-, 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler- ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Samalla kertaa julkaistiin myös Studio 472.12 -versiot ajureista.
GeForce 472.12 -ajureiden merkittävin uudistus on Game Ready -leima Windows 11 -käyttöjärjestelmälle. Käytännössä tämä tarkoittaa ajureiden virallista tukea käyttöjärjestelmän julkaisuversiolle. Windows 11 julkaistaan 5. lokakuuta.
Windows 11 -leiman lisäksi ajureissa on lisätty tuki uusiin peleihin, mukaan lukien Alan Wake Remastered, Diablo II: Resurrected, FarCry 6, Hot Wheels Unleashed, Industria, New World ja World War Z: Aftermath, sekä Deathloopin uudelle päivitykselle, joka lisää peliin NVIDIA Reflex-tuen. NVIDIA mainostaa lisäksi lisänneensä DLSS-tuellisten pelien listalle 28 uutta nimikettä, pääasiassa kiitos Unreal Enginen ja Unityn DLSS-pluginien, joka tekee teknologian lisäämisestä indiepeleihinkin yksinkertaista.
Tuttuun tapaan ajureissa on myös korjattu aiempien julkaisujen ongelmia. Tällä kertaa liiskattujen bugien listalle ovat päässeet Watch Dogs Legionsin nykiminen Resizable BAR päällä, Battlefield V:n kaatuilu DirectX 12 -rajapinnalla HDR käytössä, Redshift3D:n maksimiin lukitsemat kellotaajuudet ja ongelma, joka poisti ajureiden GPU-skaalausoptioista 0,59x-kertoimen. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan esimerksi Deathloopin kaatuilu ja/tai graafiset ongelmat HDR käytössä, Sonic & All-Stars Racing Transformed -pelin kaatuilu kentissä, jossa mennään veden läpi ja Tom Clancy’s Division 2:ssa esiintyvät artifaktit. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa (PDF) ja NVIDIAn Game Ready -artikkelissa.
Studio 472.12 ovat tuttuun tapaan saatavilla vain Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmälle ja ne tukevat näytönohjaimia Pascal-arkkituurista lähtien. Studio-ajurin merkittävimmät päivitykset ovat Windows 11 -tuki GeForce-ajureiden ptapaan sekä viimeisimmät optimoinnit NVIDIA Canvas- ja Jianying Pro -sovelluksiin sekä Maxine AR SDK:n päivitys, joka parantaa AI-pohjaisen kehonseurannan laatua ja vakautta. Voit tutustua ajureihin tarkemmin NVIDIAn Studio-blogissa ja ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).
NVIDIA julkaisi uudet GeForce ja Studio 472.12 -ajurit
Uudet GeForce- ja Studio-ajurit sisältävät virallisen tuen Windows 11:n julkaisuversiolle, jonka lisäksi GeForce-ajureista löytyy viimeisimmät optimoinnit esimerkiksi tulevalle Alan Wake Remastered -pelille. Lisäksi yhtiö mainostaa lisänneensä DLSS:ää tukevien pelien listalle peräti 28 uutta nimikettä.
Lian Li julkaisi alle 15-litraisen PC-Q58-tietokonekotelon saranoiduilla kylkipaneeleilla
Pienehköstä koostaan huolimatta PC-Q58:n sisuksiin mahtuu kolmen korttipaikan paksuiset näytönohjaimet ja 280 mm:n nestejäähdyttimet.

Lian Li on julkaissut alun perin helmikuun Digital Expo 2.0 -tapahtumassa prototyyppinä esitellyn mini-ITX-kokoisen PC-Q58-tietokonekotelon. Kyseessä on niin sanottua sandwich-asettelua hyödyntävä kotelo, jossa näytönohjain asetetaan emolevyn taustapuolelle PCIe-riser-kaapelin avulla.
Kotelon tilavuus on 14,5 litraa eli aivan markkinoiden pienimpien joukkoon se ei yllä, mutta vastapainona PC-Q58 tarjoaa kohtalaisen paljon tilaa sisäänsä. Tuettuna on niin maksimissaan 320 mm:n pituiset kolmen korttipaikan paksuiset näytönohjaimet kuin myös maksimissaan 280 mm:n nestejäähdytin kotelon katossa. Lisäksi koteloon on mahdollista mahduttaa ATX-kokoinen virtalähde, joskin sitä käytettäessä jäähdytinyhteensopivuus kutistuu 120 millimetriin.
Katon tuuletinpaikkojen lisäksi kotelon pohjasta löytyy yksi 120 mm:n tuuletinpaikka. Kaikki kolme tuuletinta on mahdollista kiinnittää kotelon takapaneeliin integroituun tuuletinjakajaan, joka tukee myös RGB-signaalin jakamista kolmelle laitteelle. Tallennustilaa koteloon mahtuu maksimissaan neljän 2,5″ levyn tai kolmen 2,5″ levyn ja yhden 3,5″ levyn verran.
Kotelon runko rakentuu alumiinista ja kylkipaneelit puolestaan tarjoavat puoliksi mesh-verkkopaneelin ja puoliksi lasipaneelin. Kyljet kiinnittyvät runkoon saranoilla, jotka aukeavat Lancool-koteloista tuttuun tapaan. Kaikki neljä kylkipaneelia ovat myös vaihdettavissa, joten toiselle puolelle on mahdollista tehdä myös kokonaan lasinen tai kokonaan mesh-verkkoinen ratkaisu.
Lian Li PC-Q58:n ennakkomyynti on alkanut Yhdysvalloissa, mutta sen laajemmasta saatavuudesta Lian Li ei ole vielä tiedottanut. Kotelon lähtöhinta mustana värivaihtoehtona on 119,99 dollaria ja valkoisena 129,99 dollaria. Vakiona kotelon mukana toimitetaan PCIe 3.0 -nopeuksia tukeva Riser-kaapeli, mutta saatavilla on myös PCIe 4.0 -riserilla varustetut mallit 30 dollarin lisähintaan.
Hinta.fi-hintavertailupalvelun mukaan suomalainen Jimm’s on listannut kotelon jo myyntiin vaikkei saatavuuksista vielä tietoa olekaan. PCIe 3.0 riser-kaapelilla musta versio kustantaa 125,90 ja valkoinen 135,90 euroa. PCIe 4.0 -riserilla puolestaan molempien värivaihtoehtojen hinnaksi on listattu 167,90 euroa.
Lähde: TechPowerUp
Lian Li julkaisi alle 15-litraisen PC-Q58-tietokonekotelon saranoiduilla kylkipaneeleilla
Pienehköstä koostaan huolimatta PC-Q58:n sisuksiin mahtuu kolmen korttipaikan paksuiset näytönohjaimet ja 280 mm:n nestejäähdyttimet.
Razer julkaisi uudet optisilla kytkimillä varustetut Huntsman V2 -näppäimistöt
Razer on keskittynyt niin täysikokoisena kuin myös tenkelyess-versiona saatavissa olevissa uutuusnäppäimistöissään nopeuden lisäksi myös hiljaisuuteen.

Razer on tänään julkaissut uudet Huntsman V2 -näppäimistöt niin täysikokoisena kuin myös tenkeyless-versiona. Aiemmin tänä vuonna julkaistusta Huntsman V2 Analog -näppäimistöstä poiketen uutuudet eivät tarjoa analogisia kytkimiä, vaikka valmistajan omat optiset kytkimet uutuuksissa käytössä ovatkin.
Razerin Huntsman V2 -näppäimistöt tukevat HyperPolling-teknologiaa, eli 8000 hertsin polling ratea. Nopean virkistystaajuuden lisäksi näppäimistöt on varustettu valmistajan uusilla toisen sukupolven optisilla kytkimillä, jotka ovat saatavilla niin klikkaavina violetteina kuin myös lineaarisina punaisina malleina. Kytkimiin on lisätty silikoniset vaimentimet, jotta näppäimistöt pysyisivät hiljaisempina, minkä lisäksi kytkinten ja näppäinten vakainten rasvausta on parannettu sulavamman toiminnan aikaansaamiseksi.
Kytkinten lisäksi näppäimistön hiljaisuuteen on panostettu myös rungossa, johon on Razerin mukaan tehty useita erilaisia vaimennusratkaisuja, kuten esimerkiksi laitettu vaahtomuovipehmuste rungon ja näppäinkytkinten väliin. Näppäinhatut Huntsman V2 -näppäimistöissä ovat kaksoisruiskuvalettua PBT-muovia
Perusominaisuuksiltaan täysikokoinen ja TKL-lisänimeä kantava tenkeyless-versio Huntsman V2:sta ovat keskenään monin osin identtisiä, mutta pienemmän koon perässä tenkeyless-malli luopuu numpad-numeronäppäimistön lisäksi myös medianäppäimistä ja oikean yläkulman äänenvoimakkuusrullasta. Razerille ominaiseen tapaan molemmat näppäimistöt tarjoavat myös RGB-taustavalaistuksen.
Razer Huntsman V2:n suositushinta klikkaavilla violeteilla kytkimillä on 199,99 euroa ja lineaarisilla punaisilla kytkimillä 209,99 euroa. Razer Huntsman V2 TKL:n suositushinna puolestaan ovat klikkaavilla kytkimillä 159,99 euroa ja lineaarisilla 169,99 euroa. Näppäimistöt ovat saatavilla välittömästi.
Razer julkaisi uudet optisilla kytkimillä varustetut Huntsman V2 -näppäimistöt
Razer on keskittynyt niin täysikokoisena kuin myös tenkelyess-versiona saatavissa olevissa uutuusnäppäimistöissään nopeuden lisäksi myös hiljaisuuteen.
Live: io-techin Tekniikkapodcast (37/2021)
io-techin YouTubessa suorana lähetettävässä Tekniikkapodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.

io-techin viikottainen Tekniikkapodcast esitetään tänään perjantaina 17. syyskuuta noin klo 15:00 alkaen suorana live-streamina. Tekniikkapodcast lähetetään suorana YouTubessa. Äänessä ovat tällä viikolla Oskari Manninen ja Juha Kokkonen.
Käymme viikottaisissa livepodcasteissa läpi ajankohtaiset IT-alan uutiset ja uutuustuotteet kuluneen viikon ajalta, kerromme mitä päivityksiä io-techissä on mahdollisesti luvassa lähitulevaisuudessa sekä valotamme artikkelien tekemisen ja io-techin pyörittämiseen liittyviä taustatarinoita. Katsojat voivat osallistua lähetykseen interaktiivisesti YouTuben keskusteluikkunan välityksellä.
io-techin viikon Tekniikkapodcast on jälkikäteen katsottavissa tai kuunneltavissa:
Live: io-techin Tekniikkapodcast (37/2021)
io-techin YouTubessa suorana lähetettävässä Tekniikkapodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.